Menu
Öykücüler Sözlüğü • GÖKHAN ÖZCAN

GÖKHAN ÖZCAN

1965’te İnegöl / Bursa’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İnegöl ve Bursa’da tamamladı. GÜ İletişim Fakültesi’ni bitirdi. TRT’nin kimi yapımlarında yönetmen yardımcılığı yaptı (1988-92). Albatros dergisinin kurucuları arasında yer aldı (12 sayı, 1989-90). 1989’da gezeteciliğe başladı; halen Yeni Şafak gazetesinde köşe yazıları yazıyor. Edebiyat hayatına 1989’da Albatros dergisinde yayınlanan “Ressamın İçgeçirmeleri” adlı öyküsüyle başladı. Öykü ve yazıları, Hece, Gerçek Hayat, Zaman, Yenişafak gibi gazete ve dergilerde yer aldı. Öykü kitabı dışında Günlerin Gölgeleri (1997), Ruh Yordamı (1998) adlı deneme, Altmışikiden Tavşan (1997) adlı çocuk kitabı bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Hiçbişey

(Vadi, Ankara 1991; Vadi, Ankara 1995, 23 öykü: Bî-kanat: Öyle Sapsız Bir Hayat; Maydonozlu Varoluş Güncesi; Gri Serenat; Karyola Demirindeki Delik; İnsanıslatan; Rücu; Rölanti; Akordsuz Zamanlar: Çizgi I; Çizgi II; Ressamın İçgeçirmeleri; Sinderella Saati; Oldu Bitti; ‘Sen’sizliğe: Hiçbişey; döküman; Irsi Kırlangıç; Muhteris Tramvay; Kırmızı Bavul Yumuşak G; Bulanık Tekerleme; Bir Varmış Hiç Yokmuş; Başkabişey; Yokluk Provası; Bulunmuş Ceset; Hayat Sokağı Numara Ölüm)