1936’da Kütahya’da doğdu. Tam adı Ruşen Hakkı Özpençe. Kütahya Erkek Sanat Enstitüsü’nü (1954) bitirdi. Tapu ve fen memurluğu, boksörlük, gazetecilik yaptı. Edebiyat h...
1917’de İstanbul’da doğdu. Ankara Kız Lisesi’ni bitirdi. Fen Fakültesi’ndeki veterinerlik eğitimini yarıda bıraktı, yüksek öğrenimini burslu olarak Almanya’da Berlin Müzi...
1926’da Trabzon’da doğdu. Tam adı Saadet Uluçgür. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi 1948). İstanbul Amerikan Kız Lisesi, Darüşşafaka Lisesi, A...
1943’te Kula/Manisa’da doğdu. İstanbul Kız Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Bir süre öğretmenlik yaptı. İstanbul Basma Yazı ve R...
1907’de Gümülcine / İğridere’de doğdu. Tam adı Sabahattin Alı. İlköğrenimini Üsküdar, Çanakkale ve Edremit’te tamamladı (1921). Balıkesir Muallim Mektebi’ni bitirdi (1927...
1924’te Gümüşhane'de doğdu. İlkokulu Gümüşhane ve Kelkit'te okudu. Orta öğrenimini Gümüşhane Ortaokulu ve İstanbul Erkek Öğretmen Okulu'nda tamamladı. Gümüşhane'de ilko...
1920’de İstanbul'da doğdu. Beşiktaş Şark İdadisi'nde başladığı ilk öğrenimini 38. İlkokulda bitirdi (1931). Ortaöğrenimini Işık Lisesi'nde tamamladı (1937). Bir yıl kadar...
1963’te Kargı köyü / Osmancık / Çorum’da doğdu. İlkokulu köyünde, ortaokulu Osmancık’ta, liseyi Corum’da okudu. EÜ Edebiyat Fakütesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü biti...
1920’de Tarsus/Mersin’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Tarsus’ta tamamladı. Balıkesir Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1947). Çeşitli il ve okullarda öğretmenlik yaparak emek...
1962’de Fethiye’de doğdu. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi; avukatlığa başladı (1987). Edebiyat hayatına 1984’de Gözlem dergisinde yayınlanan bir şiiriyle başladı. Şiir ve ...
1918’de İstanbul’da doğdu. Eyüp Ortaokulu’nu bitirdi. Memurluk yaptı; İstanbul Vakıflar İdaresi’nden emekli oldu. Edebiyat hayatına Yürüyüş ve Ses dergilerinde yayınl...
1931’de Vakfıkebir / Trabzon’da doğdu. Öykücü Engin Karadeniz’in amcasının kızıdır. İlkokulu Ankara’da, ortaokulu Trabzon’da, liseyi Ankara Koleji’nde okudu. DTCF İngiliz...
1944’te Patnos / Ağır’da doğdu. Patnos Merkez İlkokulu’nu, Erzurum Lisesi’ni, Ankara Jandarma Astsubay Okulu’nu bitirdi. Patnos Postası gazetesinde yazarlık yaptı (1962-...
1955’te Ankara’da doğdu. İlkokulu Divriği’de, ortaokulu Tarsus’ta, liseyi Sivas’ta okudu. AÖF İktisat Bölümü’nü bitirdi. 1973’te Almanya’ya gitti. ...
1979’da Ankara’da doğdu. Ankara Başkent Lisesi’ni bitirdi (1996). YetÜ Tarih Bölümü’nde okuyor. Radyo Onbeş’te Yazının Dilinden adlı kültür programını sunuyor. Edebiy...
1962’de Malatya’da doğdu. İlkokulu Malatya’da, ortaokul ve liseyi Dörtyol / Hatay’da okudu. HÜ Türkoloji Bölümü’nü bitirdi (1984). Öğretmenlik ve yayıncılık yaptı (1985...
1957’de İzmir'de doğdu. İlk, orta ve yüksek öğrenimini İzmir'de tamamladı. AnaÜ Açıköğretim Fakültesi İşletme Bölümü’nü bitirdi. Turizm Meslek Yüksekokulu’ndan turizmcili...
1898’de İstanbul’da doğdu. Tam adı Sadrettin Ertem. Orta öğrenimini Üsküdar Askeri Rüşdiyesi’nde ve Üsküdar Sultânisi’nde tamamladı (1914). Darülfünûn Edebiyat Fakültesi...
En son aranan öykücüler