Menu
Öykücüler Sözlüğü • FARUK ULAY

FARUK ULAY

1957’de İstanbul’da doğdu. Ankara Bahçelievler Deneme Lisesi’ni (1973). Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Uygulamalı Endüstri Sanatları Yüksek Okulu Grafik Tasarlama Bölümü’nü bitirdi (1977). Londra Üniversitesi’nde yüksek lisans yaptı. Los Angeles’e yerleşti (1982), halen orada yaşıyor. Edebiyat hayatına, 1984’te Milliyet Sanat’ta yayınlanan bir yazısıyla başladı. Öykü ve yazıları Hayalet Gemi, Kitap-lık, Adam Öykü, The Bule Moon Review (ABD) dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında İti (1995) adlı roman, Yazılmamış Bir Tarih Kitabı İçin Dipnotlar (1999) adlı deneysel metin, 32 Büst (2000), Beldeler Kitabı (2003) adlı inceleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Kopuk Bağlantılar

(Ada, İstanbul 1988)

Amber

(YKY, İstanbul 1999, 11 öykü: Direkleri Yenilenen Sokak; Yükseklik Korkusu; Her Şey olacağına Varır; DaDaist An Bul; Tanınmayan Ateşkes; Mevsim Salatası; Amber; Kül; Kuş Uykusu; Miyop Alışkanlıklar, Kör Zevkler; Dokuz Buçuk Basamak)

Medus Oporendi

(Sel, İstanbul 1999)

Tuhaf İnsanlar Zamanı

(YKY, İstanbul 2003, 12 öykü: Uygarlıkların Buluştuğu Noktada Zamansız Bir Duraklama; Ağlamanın Mantığı; Enişteme Bakmam Zaman Alıyor; Kaçınılmaz Uzaklaşma; Nehir; Odada; Karda Ayak Sesleri; Herkez Bizim Gibi Olamaz; Gerçeğe Yakın Görüntülemeler; Hava Hareketleri; Sarı Günlerin Yasası; Buzkıran Atları)