Menu
Öykücüler Sözlüğü • NURETTİN DURMAN

NURETTİN DURMAN

1945’te Bingöl’de doğdu. Öykücü Gülçin Durman’ın babası. Bingöl Sarayiçi İlkokulu’nu bitirdi (1957). Bingöl ve Elazığ’da savacılık, tuğlacılık, terzilik, berberlik yaptı. 1960’ta İstanbul’a yerleşti. Kardelen dergisinin kurucuları arasında yer aldı. Düşçınarı dergisini çıkardı ve yönetti (1996-1999). Lamure dergisinde ilk dört sayının editörlüğünü yaptı. Halen İstanbul’da yaşıyor. Edebiyat hayatına 1964’te Sanat Dünyası dergisinde yayınlanan bir şiiriyle başladı. Sonraki şiir ve yazıları Sanat Dünyası, Yelpaze dergisi, Kadın Gazetesi, Bugün, Pos-Tel, Hisar, Eflatun, Yeni devir kültür sayfası, Milli Gazete, Aylık Dergi, Bu Meydan, Kelime, Varide, Müslüman Genç, Yeryüzü, Haksöz, Harman, Seviye, Eylül, Aşiyan, Çerağ, Özülke, Endülüs, Kafdağı, Sandal, Aykırı, Palandöken, Lika, Mavera, Kayıtlar, Yedi İklim, Dergâh, Ay Vakti, Birnokta, E dergisi, Kaşgar, Kırklar, Ada, Türk Edebiyatı, Kökler, Mor Taka, Bizim Külliye, Derkenar, Sarmaşık, Esmer, Lamure, Aşkın E Hali, Arkadaşım, Ardıç, İtaki, Kırknar, Kuşluk Vakti, Kardelen ve Düşçınarı dergileriyle, Akit ve Vakit (1994-2008) gazetelerinde yer aldı. Öykü kitabı dışında Şehrin Üzerindeki Bulutlar (1990), Haziran (1991), Savrulan (1993), Uzun Beyaz Bir Çığlık (1995), Hoşça Kal Hüzünbaz Çocuk (1998), Akşam Yedi Suları (seçme şiirler,2000), Filistin Şiirleri Antolojisi, (2001), Red Şiirleri Antolojisi (2003), Güllerin Ardından (2004), Işık Oyunları (2005), Aşk Şiirleri Antolojisi (2006), Salıncakta Sallanan Rüzgâr-Çocuk Şiirleri Antolojisi (2007), Kayıp Zaman Atlası (2007) adlı şiir ve şiir antolojisi, Uzun Günlerin Kısa Tarihi (1998), Basit Bir Şeymiş Gibi Sanki Yaşamak (2006) adlı deneme, Öksüz Çocuklar Galerisi (2007) adlı anı kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Mektebin Bacaları

(İlke, İstanbul 2007, 18 öykü: Mektebin Bacaları; İyi Akşamlar; Kuşkonmaz’da Bir Çay İçeyim Demiştim; Bir Düş Gördüm Geceden; Sarı Kırmızılı Bir Hafta Geride Kalırken; Jr. Evliya; Kayıtlar; Kiralık Daire Aranıyor; Muhteşem Bir Gündü Pazar; Entel Ağbim Kızmasın!; Çürük Diş; Hayat Bir Coşkudur; Küçük adam’ın Büyük Oyunu; Arada Bir Çık Görün Bari; Şairlerin İşleri Dil ile Alakalıdır Elbet; Dostum Keramettin; Selahattin; ÇobanOdasında Çarmıha Gerilen Adam)