Menu
Öykücüler Sözlüğü • İNCİ ARAL

İNCİ ARAL

1944’te Denizli’de doğdu. İlk ve orta okulu Bursa’da okudu. Manisa İlköğretmen Okulu’nu bitirdi. Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümü’nden mezun oldu. Samsun, Manisa, İzmir ve Ankara’da resim öğretmenliği yaptı (1964-1984), bu meslekten emekli oldu (1984), bir sanat galerisini yönetti (1986-1992). Edebiyat hayatına 1977’de Türk Dili dergisinde yayınlanan Haziranlarda adlı ilk öyküsüyle başladı. Öykü ve yazıları Türk Dili, Varlık, somut, Dönemeç, Milliyet Sanat, Oluşum dergilerinde yer aldı. TRT’deki “Kirli Sarı” adlı programın metinlerini (1989), “Buluşma” adlı filmin senaryosunu yazdı (1995). Öykü kitapları dışında Ölü Erkek Kuşlar (1991), Yeni Yalan Zamanlar (1994), Hiçbir Aşk, Hiçbir Ölüm (1997), Mor (2003), İçimden Kuşlar Göçüyor (1998) adlı roman ve anı-romanları bulunmaktadır. Ağda Zamanı’yla 1980 Akademi Kitabevi İlk Kitap Öykü Başarı Ödülü’nü, Kıran Resimleri’yle 1983 Nevzat Üstün Öykü Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Ağda Zamanı

(Sesimiz, Ankara 1979, 17 öykü: Haziranlarda; Kırmızı Sabahlık; Ağda Zamanı; Kapı; Kirlisarı; Masal; Olumsuz; Özümseme; Beslenen; Kral Suudi; Ödemede Kolaylık; Kepek; Baştan Kara; Unutmak; Göz Boyası; Bir Şarkıda; Aykırı Sevgi Üstüne)

Kıran Resimleri

(Dayanışma, Ankara 1983, 9 öykü: Şerife; Elif; Selver; Saliha; Zeycan; Özdemir; Sultan; Ökkeş; Güher)

Uykusuzlar

(Kaynak, İstanbul 1984, 7 öykü: Mor Damga; Mehmet Kaptan; Karanfil Saksılarda; Karanlığa Kumru Nakışıdır; Ağrılı Kapısında Gecenin; Kıyıda; Güz Yaprağı; “Can, İstanbul 2000”)

Sevginin Eşsiz Kışı

(Özgür, İstanbul 1986, 7 öykü: Sevginin Eşsiz Kışı; Bir Gün Sevgiyle; Fırtınakuşu; Fuat Paşa Sokağı; Buluşma; Kutu; Arabesk Yerine)

Gölgede Kırk Derece

(Can, İstanbul 2000, 9 öykü: Gölgede Kırk Derece; Sırça Sözcükler; Uzun Ölüm; Adını Anmamaya And İçiyorum; Şeyler ve Düşler; Evin Kadını; Kara Delik; Çalıkuşu; Üçüncü Kişi)

Ruhumu Öpmeyi Unuttun

(Epsilon, İstanbul 2006, 10 öykü: Saman Kokusu; Siyah Lale; Pembe Kayışlı Saat; Beklemek; Ruhumu Öpmeyi Unuttun; Gelecek; Anatomi Dersi; Alın Yazısı; Baba; Gelin)