Menu
Öykücüler Sözlüğü • KAAN ERKAM

KAAN ERKAM

1965’te Ankara’da doğdu. Şan öğrencisiyken okulu bıraktı, 1990 da Oda Tiyatrosu Oyuncuları adlı ekibi kurdu. Yazarlığı düşünmüyordu ancak, yazmadan oynanmak üzere yazdığı notların ilk eşi tarafından kitaplaştırılmasıyla edebiyat hayatına başladı; 1990’da Giuseppe VERDİ-Cennetle Cehennem Arasından Gelen Haberci adlı kitabını yazdı. Öykü çalışmalarını sürdüren Kaan Erkam, Halen Oda Tiyatrosu’nun yönetmeni.

Öykü Kitapları:

Bu Bir Aşk Masalı Değil

(Turuncu, İstanbul 2003, 25 öykü: En Namuslu Kadınlardır Orospular; Uyku Kaçar; Kedi Öldü; Çat Kapı Sevgililer; Tunus Caddesi; Sende Karar Gitmek İçin; Yönetmen Sahneye Dayanmış; Kaç Dedeniz Var; Ev Tutarken Neye Dikkat Edersiniz?; Yaşamdan Ne Ders Aldınız; Yoğun dini Duygular Nasıl Gerilerde Kaldıysa; 1901 Milano; Siyah; Kadın Hastalıkları; Kemancı Hiç Kimseye Söylemiyordu; İhanet Kadar Zevkli Bir Şey Var mı?; Pencereyi Kapat; Televizyonu Kapatır mısın?; Korkma Oğlum; Makyaj; O Bar Senin Bu Bar Benimdi; Öncelikle Söylemeliyim ki Bu Bir Aşk Masalı Değil…; Tepeden Şehrin Görüntüsü; Oyuncudan Oyuncuya; İçerden Tıkırtılar ve Garip Sesler Gelmektedir)

Her kentin Yabancısı

(Diğer, İstanbul 2004, 29 öykü: Arakhne; Balerin Bebek Masalı; Beni Duymuyorlar; Bir Aşk Kime Yeter; Bir Sürü Işık Var; Bu Bir Matruşka Masalıdır; Bu Evden Çıkmak İstiyorum; Bu Öyküdeki Olaylar ve İnsanlar Tamamen...; Bugünü Diğer Günlerden...; Çok Zor Değil; Dul Kadın Şarkıları; Günler Sıradan; Hadi Çık Gidelim Burdan; Hayatım Facialarla Doludur; Hepimiz Her Şeyden Şikayetçiyiz; Hepinizin Allah Belasını Verecek; İki Bin İki; İki Bin Dört; Karmaşa; Katı Yürekler Senfonisi; Kızıma Not; Masaların Arasında; Namazzz; Piyanist Piyanosunda; Saat Gece 02; Saat Gece...; Yeni Kadınlar; Yumurta Çırpıcı Milliyet; Anlat)

Opera Öyküleri –Mum Işığında Yazılmış Metinler-

(Hayalet, İstanbul 2004, 11 öykü: Kim Miyim?; Giuseppe ile Emma; Bu hafta Operaya Gidilecek!; Son Senfoni; Puccini’nin Son Gecesi; Paganini Efsanesi; Bir Oyun Sahneliyorum; Faust; Ben Giochino Rossini... Ölüyorum; Wagner Aşık; Hafız Post)

Hiç Aslında Çok Şeydir

(İlkbiz, İstanbul 2005, 34 öykü: Önce Özetler; Hadi Be Sırası mı?; Aaah Tamara; Yeni Şehri Sevdim; Şerefe; Beni Duymuyorlar; İyiyim Demedim ki; Bu Bir Matruşka Masalıdır; Bugün Artiz Memet Öldü; Bu Masalı Sen Yazsan Nasıl Olurdu?; Sen Ayrılacağız Diye mi Ağlıyorsun?; Çat Kapı Sevgililer; Kaynaşlı’da Deprem; Dul Kadın Şarkıları; Kahve Fincanının Kenarındayım; Fonda Dağ Havası Türküler Olsun; Hadi Çık Güdelim Buradan; Olmazdı Diyemedim; Korkmamış ve Gelmiştin; Kaç Dedeniz Var?; Oyun Oynmamadığım Kadınları Seviyorum; Kadın Olmanın En Zor Yanı; Kahraman Olmak; Gitti; Yeni Yıl; Sende Karar Gitmek İçin; Deniz; Sakın Beni Arama; Mektuplar; Seni Seviyorum; Teş Başına Yaşanan Her Şey Yarım mıdır?; Tunus Caddesi; Nerye Gitsem Yeni Yıl; Yıllar Sonra Bir Karşılaşma)