Menu
Öykücüler Sözlüğü • MEHMET BAYDUR

MEHMET BAYDUR

1951’de Ankara’da doğdu. Ortaöğrenimini Ankara’da Atatürk ve Gazi liselerinde tamamladı. Londra Üniversitesi’ndeki sosyoloji öğrenimini son sınıfta bıraktı (1978). 1980’den itibaren yazdığı oyunlar çeşitli illerdeki Şehir Tiyatrolarında sahnelendi ve bunlardan ödüller aldı. Uzun yıllar Londra ve Paris’te yaşadı. Afrika’da Kenya Toplu İletişim Okulu’nda sinema tarihi ve sinematografi dersleri verdi (1982-86). İspanya’da Madrid Uluslar arası Akdeniz Tiyatro Enstitüsü’nün kurucu üyeleri arasında yer aldı (1988-92). Bonn Tiyatro Bienali’nin Türkiye Danışmanlığı’nı yaptı (1992). Edebiyat hayatına 1979’da Yeni İnsan dergisinde yayınlanan bir yazısıyla başladı. Öykü ve yazıları, Milliyet Sanat, Gösteri, Kitap-lık ve Sanat Dünyamız dergilerinde yer aldı. Öykü kitabı dışında Cumhuriyet Kızı (1990), Yangın Yerindeki Orkideler (1990), Toplu Oyunları I (1993), Toplu Oyunları II (1994), Toplu Oyunları III (1994), Tensing (1994), Kutu Kutu (1995), Toplu Oyunları IV (1997), Toplu Oyunları V (2000) adlı oyun, Hepsini Okudunuz mu? (1996), Vecello’nun Kuşları (2002) adlı deneme ve çeviri kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Gözün kahverengi Suyu

(YKY, İstanbul 1995, 16 öykü: Gün Gece / Ölüm Oyun; Dört Kısa Hikâye; Hayalet Hikâyesi; Afrika; karışık Teknik; Kaza Okları; Kuyu; Tarzan; Büyülü Alan; Mozart’ın Beyaz Ayısı; İskarpin; Saydam Bir Öykü; Otopsi; Marginalia; Derya ile Feridun; Polis Hikâyesi)