Menu
Öykücüler Sözlüğü • İSLAM BEYTULLAH ERDİ

İSLAM BEYTULLAH ERDİ

1940’ta Razgrad/Bulgaristan’da doğdu. Razgrad Öğretmen Esntitüsü’nü bitirid (1960). Öğretmenlik ve okul müdürlüğü yaptı. 1968’den itibaren Yeni Işık (Sofya) gazetesinin Slivan ve Burgaz muhabiri olarak çalıştı. Bulgaristan Gazeteciler Cemiyeti Slivan Şubesi Genel Sekreterliği’nde bulundu (1976-80). 1985’te Türkçe isimlerin Bulgarlaştırılmasına tepkisi nedeniyle tutuklanıp Belene Kampı’na atıldı; sınırdışı edilince (1989) Türkiye’ye yerleşti; Ankara’da İngilizce öğretmenliği yaptı. Öykü ve yazıları 1964’ten itibaren Halk Gençliği, Yeni Işık, Yeni Hayat (Sofya), Balkanlarda Türk Kültürü , Evlad-ı Fatihan (Bursa), Tarla, Tuna, Haber 69, Esinti, Balkanlılar, Bizim Anayurt (İstanbul), Şeker Çocuk, Damar, Diyanet Çocuk, Diyanet Avrupa, Diyanet Avrasya, Ayyıldız, Karınca Kardeş, Bayburt’un Sesi (Ankara), Birlik, Sesler (Makedonya), Bay, Genç Bay (Kosova), Ümit, Kaynak, Gönül, Balon (Bulgaristan), Oğuz Yurdu, İstidat (Azerbaycan) adlı dergi ve gazetelerde yer aldı. Öykü kitapları dışında İnsanı Düşündüren İnsan (1997) adlı deneme, Güneşi Ararken (1996) adlı anı-inceleme, Aşkı Arayanlar (2000) adlı roman, Dünya Ufuklarında (1982) adlı röportaj ve çeviri kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Gelinuçtu

(1998)

Vicdanın İsyanı

(Baku, 2001)

Beleg ot Roza

(Sofya, 2003)