Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • Y. KENAN KARACANLAR

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Bir öykü kitabı dışında Orhan Kemal (1974) adlı bir anı kitabının daha olduğu bilinmektedir.

  • YAHYA KANBOLAT

    1926’da Harran köyü / Reyhanlı’da doğdu. Fransa’da İktisat doktorası yaptı. 1965 seçimlerinde TİP’ten Hatay milletvekili seçildi. Öykü kitabı dışında Halide Edip Adıva...

  • YAHYA KEMAL BEYATLI

    1884’te Üsküp’te (Makedonya’da) doğdu. İlk öğrenimini Üsküp’te Yeni Mektep’te (1889) yaptı, Mekteb-i Edeb’de girdi (1892), Üsküp İdadisi’nde başlayan öğrenimine (1895) Se...

  • YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU

    1889’da Kahire’de doğdu. Altı yaşındayken ailesiyle birlikte Manisa’ya geldi. İlköğrenimine Fevziye Mekteb-i İptidaisi’nde başladı. İki yıl sonra da İzmir İdadisi’ne başl...

  • YAŞAR BODUR

    1953’te İstanbul’da doğdu. HÜ Fizik Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi. Hacettepe ve ODTÜ’de bilgisayar programcılığı, sistem analistliği, proje danışmanlığı yaptı. GÜ’nde Pe...

  • YAŞAR KAPLAN

    1952’de Kayırlı / Niğde’de doğdu. Kayırlı köyü İlkokulu’nu, Kayseri İmam Hatip Lisesi’ni bitirdi (1974). DTCF Latin Dili ve Edebiyatı ile İngiliz Edebiyatı bölümlerindeki ...

  • YAŞAR KEMAL

    1926’da Göğceli / Osmaniye / Adana’da doğdu. Asıl adı Kemal Sadık Gökçeli. Kadirli İlkokulu’nu bitirdi. Ortaöğrenimini tamamlamadı. Kadili’de Irgat katipliği, ırgatbaşıl...

  • YAŞAR NABİ NAYIR

    1908’de Üsküp’te doğdu. Kadıköy Osman Gazi İlkoulu’nda, Üsküp Fransız Mektebi’nde okudu. Galatasaray Lisesi Ticaret ve Bankacılık Bölümü’nü bitirdi. Ziraat ve Merkez ban...

  • YAŞAR SEYMAN

    1954’te Tercan / Erzincan’da doğdu. Ankara Eğitim Enstitüsü’nü ve Bankacılık Enstitüsü’nü bitirdi. Bankada çalıştı (1976-87). Banka ve Sigorta İşçileri Sendikası’nın (BA...

  • YASEMİN PULAT

    1972’de doğdu. Şarkıcı ve şarkı sözü yazarı. Öykü kitapları dışında Herkes İçin Uzaklar (1999) adlı bir anlatı kitabı bulunuyor.

  • YASEMİN YAZICI

    1957’de İzmir’de doğdu. Gazeteci Yalçın Pekşen’in karısı. İlk ve orta öğrenimi İzmir’de tamamladı. Yükseköğrenimini yarıda bıraktı. Cumhuriyet Gazetesi sanat servisind...

  • YAVUZ EKİNCİ

    1979’da Kozluk/Batman’da doğdu. İlk öğrenimini köyünde, orta öğrenimini Batman Endüstri Meslek Lisesi’nde tamamladı. DÜ Siirt Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü’nü...

  • YAVUZ İSMET ANIL

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • YAVUZER ÇETİNKAYA

    1948’de İzmir’de doğdu. Talas Amerikan Ortaokulu’nu, Robert Koleji’ni, İÜ Piskoloji Böpümü’nü bitirdi. EÜ’nde Güzel Sanatlar adlında yüksek lisans yaptı. Fransız Hükümeti’...

  • YEKTA KOPAN

    1968’de Eskişehir’de doğdu. İlk ve orta öğretimini Ankara’da tamamladı; HÜ İşletme Bölümü’nü bitirdi. Seslendirmeci, oyuncu, radyocu ve televizyoncu olarak çalıştı. Ed...

  • YERVANT GOBELYAN

    1923’te İstanbul’da doğdu. Rumelihisarı Tateosyan ve Taksim Esayan Okulu’nda okudu (1937). Eğitime devam etmedi ancak dayısının kişisel kütüphanesinden yararlanarak bilgis...

  • YERVANT SIRMAKEŞHANLIYAN

    1870’de Hasköy / İstanbul’da doğdu. Galata Getronagan Ermeni Lisesi’ndeki eğitimini hastalığı nedeniyle tamamlamadı. Kendi çabalarıyla Fransızca öğrendi, tarihle ilgilend...

  • YEŞİM DORMAN

    1957’de Ankara’da doğdu. “Müderrisoğlu” soyasını da kullandı. Ankara Maarif Koleji’ni, AÜ Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü’nü bitirdi; aynı kürsüde asistanl...

  • YEŞİM EYÜBOĞLU

    1965’te İstanbul’da doğdu. Sabahattin Eyüboğlu, Bedri Rahmi Eyüboğlu ve İsmet Z. Eyüboğlu’nun akrabasıdır. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. Lise yıllarında A...

  • YEŞİM TÜRKÖZ

    1963’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Yeşim Taş Türköz. İlk ve orta öğrenimini Giresun’da tamamladı. ODTÜ Fen-Edebiyat Fakültesi Psikolojini Bölümü’nü bitirdi (1985). Aynı fa...