Menu
Öykücüler Sözlüğü • VAHAP OKAY

VAHAP OKAY

1911’de Bor / Niğde’de doğdu. Öğretmen Okulu’nu, İktisat Fakültesi Gazetecilik Enstitüsü’nü bitirdi. Öğretmenlik ve gazetecilik yaptı. Öykü kitabı dışında, Çocuk Terbiyesinde Ebeveyn ve Okul Nasıl Birleşir, Müslümanlar İçin Kur’an Tarihi; İÜ Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Enstitüsü Mezunları Tarihi, Köy Davası, Türkçe’de Kullanılan Fransızca Sözcükler, Modern Propoganda, Kör Kızın Aynası, Anadolu Konuşuyor, Babıali Konuşuyor adlı kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Taştan Adam – Ben Feleği Nasıl Yendim 12-

(Okay, İstanbul 1989, 121 öykü: Sarman Yüzünden Başıma Gelmedik Kalmadı; Sarman Davası; Koyun Olduk Gitti; Allahlık Mahmut; Taştan Adam; Dervişin Fikri Ne İse Zikri Odur; Akşam Evlen Sabah Boşan; Avukatlar Arasında Boşanma Rekabeti Nasıl Başladı; Biraz da Vicdan Lazım; Ne Alırsam Bozuk Çıkar; Annemin Sevgilisi; Müsekkin Yeri Cami; Hırlaşma; Ayak Kokusu – Parfüm; Anılar arasında Bir Nüzisyen Necip Celal; kötü Gereçlerle İyi Araç Yapılır mı?; Eşşekten Evliya Olunca; Karışlaştırma; Yanlış Anlaşılmış Kadınlar Kocanızı Değil, Koncanız Kadınları Öptü; Soylu mu, Soysuz mu?; yirmi Şubatı Atladık; Ciddi Ol Avukat Bey; Çağ Değil Dere Atladık; Zeyd’in Devesi; Raci Büyük Adam; Nasrettin Hoca’nın Eşeği Anırınca; Kasabalı; İşi Bozulan; Olmadı Özal Olmadı Muska Yerini Bulmadı; Asalet Yarışması; Anneler Babalar Çocuklarını Değil; Anlayış Sorunu; Şap Döğme ile Olur mu Şeker?; Kaçıran Kaçırana; Öğretmez Emekli Olunca; Tüp Bebek Yerine Ayak Kirinden Bebek; Düşman Başına Gelesi Olay; Dayı Kaç Dönem Toprağın Var?; Müdür Bey Ne Zaman Yürür?; Yogan Yaktıran Öykü; Ramazanlık Bir Öykü; İmsan mı, Hayvan mı?; Böyle Sözlere Karnımız Tok; Allah Yüklenici mi?; Eşitlik İsteriz; İlikleri Kurudu; Utan Be! Bir de Avukat Olacaksın; Bir Avukatın Telefon Konuşması; Avcıların İnadı; Çağ Atlamış Ülkenin Eğitim Düzeyi; Ben Yaşıyro muyum?; Gavurun Sıpası; Tersine Dünya; Telefon Al; Kişi Nasıl Bilirsin, Kendin Gibi; Kul Herşeye Alışır; Halit Ziya Kalkancı ile Bir Anı; Kişinin Değeri – Yalova Kaymakamı; Vay Papaz Vay; Araba Vapuru Değil Gam Vapuru; Koltuk Var Koltuk; Hiçbir Şeye Güven Kalmadı; Arkadaşımın Aşkısın; Bir Köyde İki Olay Unutulur mu Kolay!; Dinime Küfreden Bari Müslüman Olsa; En Eke Hırsızdı Karısının Fesini Çalardı; Köylü Demek Dert Yükü Demek; Hayvanlardaki Kişilik Çoğu Kimsede Yok; Bağnaz Donkişotlar; Kırk Yıllık Gece Ceketini Mezarda mı Giyeceksin?; Sarman Paralı Güne Girdi “Murat Türbesi”; Köpek Deyin de Geçmeyin; Karısını Deniyor; Sen Sonuna Bak; Ahmet, Mehmet ve İftira; Hadi Ölüm Allah’ın Emri; Tek Keyfimiz Çay ile Şeker; Sen Beni Af Ediyorsun Ben de Seni Bağışlıyorum; Kişilerin Önemli Üç Gereksinmesi; Sanat-ı Adiye, Mesalik-i Süfliye; Sarman Telefonla Kanışıyor; Plalet İbtizali ve Saç Serüveni; Alışmış Kudurmuştan Beter; Biri Rüya Biri Gerçek; Can Yoldaşı; İnsanlar da Bir Kuzgun Kuşudur; Kedi Köyük mi Oldunuz?; Baştan Bozuk; Mahmud’un Bostanına Hırsız Girdi; Sahtecilik ve Toplum Yasaları; Ummadık Taş Yarar Baş; Şirinevler ile Türban; Nasıl Dayanıyorsun; Müslamanlar Günah İşlemekten Korkmaz; Para Adamı Isıtır mı?; Başkasının Atacağını Sen at; Düşmandan Dost Olmaz Domuz Derisinden Post Olmaz; Söyleyin Komşu Oğluna Doğru Gitsin Yoluna; Çok Yaşamak İstiyorsanız Kendinizi Yenileyin; Herşey Tekelde; Allah mı Verir, Kul mu; Bozulanı Kaldırıp Atıyorum; Bunlar Adamı da Çiğ Çiğ Yerler; Herkes Benden Akıllı; Mahallenin İmamı; Rodos’ta Bodos; Laf Ola Beri Gele; Yoluna Doğru Yürüyen Yok; Çöp Sepetleri; Bizim Mahallenin Dini Bütünleri; Bir Davul Sesi Bir Bavul Sesi; Araba Kişilik ve Tanıtma Aracı Oldu; İnsan Kafalı Kuşlar Var mı?; Sevinç’in Sevinci; Yediğiniz Para Sizindir; Mizan Köprüsünün Başında İhsan Erişen; Bülbülün Çektiği Dili Belası; Meleyenler; İnsanoğlu Hilebazdır; Yasa Değil Kasa Konuşuyor; Kişi Uygarlaşan Yaratıktır; Adın Kirkör, Mişel Olsa Bu Haltı İşlemezdin)