Menu
Öykücüler Sözlüğü • MURAT TUNCEL

MURAT TUNCEL

1952’de Hanak / Kars’ta doğdu. Artvin Öğretmen Okulu'nu (1971). İstanbul Atatürk Eğitim Fakültesi Türkçe Bölümü'nü bitirdi (1979) İlk ve ortaokullarda öğretmenlik yaptı. Öğretmenlikten ayrılarak (1984) Günaydın gazetesinde ve bazı ansiklopedik sözlüklerin hazırlanmasında çalıştı. Gebze Uyanış gazetesinin sanat ve edebiyat sayfasını yönetti. Hollanda’ya yerleşti (1989), halen Rotterdam Konservatuarı'nda öğretmenlik yapıyor. Edebiyat hayatına 1979’da Gebze Uyanış gazetesinde yayınlanan bir yazısıyla başladı. Öykü ve yazıları Varlık, Yazko Edebiyat, Somut, Edebiyat 81, Dönemeç, Yaba Üykü, Karşı Edebiyat, Evrensel Kültür, Güzel Yazılar, Damar, İnsancıl, Yaşasın Edebiyat, Cumhuriyet Kitap, Dünya Kitap, Prizma (Hollanda) ve Türk Dili dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Maviydi Adalet Sarayı (1994), Üçüncü Ölüm (1998), İnanna (2006) adlı roman, Yarımağız Anılar (1996) adlı anı, Tipi (1984), Buluta Binen Uçak (1985), Tullu Kurbağa (1987), Süper Kurbağa (2002) adlı çocuk kitapları bulunmaktadır. Namus, Gölge Kız, Önemli Mektup adlı öykü dosyasıyla 2002 Yılı Orhan Kemal Öykü ödülünü kazandı.

Öykü Kitapları:

Dargın Değilim Yaşama

(Onur, İstanbul 1981, 12 öykü: Suuçan; İlintiler; Delinin Evi; Büküm Büküm Saçları; Kötü Gazete; Fırfırı Zeynep; Hükümet Malı; Gün Ağarırken; Bistürü; Zoga; Dargın Değilim Yaşama; Eriyenler)

Mengelez

(Servet, İstanbul 1982, 16 öykü: Gözlerinde Öykü Yazdım; Mis Ofis; Karanlığın Ölümü; Bir Bakışta; Sinekler; Güneş Kayarken Dağların Arkasına; Didoş; Lomanoğlu; Vitrin; İçi Hop Etti; Sevgili Babam; Mengelez; Cüce Kız; Mavi Tren; Hipograt Yemini)

Güneşsiz Dünya

(Cağıltı, İstanbul 1987, 12 öykü: Bir Çalı Gölgesi; At Ahırları; Güneşsiz Dünya; Kelepçeli Kutlama; Davalı; Sürgün Gülü; Rıhtım; Gülbahar; Leydi Di; Bitmeyen; Gönüllüler; Şef)

Beyoğlu Çığlıkları

(Gerçek Sanat, İstanbul 1989, 12 öykü: Kedi Ölüsü; Suzan; Gecenin Kuşu; Tersine Yaşamak; Dost; Bir Başka Resim; Kader; Vesika; Sahne Komisi; Barmen; Sonsuz Gece; On İkiden Sonra)

Gölge Kız

(Varlık, İstanbul 2002, 10 öykü: Bahar Kuşu; Gölge Kız; Sığırcığın Ölümü; Cennet de Bitti; Çilli Tinike ile Çakır İsmail; Şükriye Kireç; Önemli Mektup; Suskun Korkular; Gözbebeğim; Son Öykü)