Menu
Öykücüler Sözlüğü • MUSTAFA NİYAZİ

MUSTAFA NİYAZİ

1912’de Balıkesir’de doğdu. Tam adı Mustafa Niyazi Ispartalı. İlkokulu Balıkesir’de, ortaöğrenimini İstiklal Lisesi’nde tamamladı (1935). İÜ Edebiyat ve Hukuk Fakültelerini bitirdi. Devlet Demir Yolların’nda sicil memurluğu yaptı. 1946’dan itibaren Haber, Havadis, Tan, Yeni Sabah, Vatan, Yeni Gazete ve Tercüman gazetelerinde muhabir, istihbarat şefi olarak çalıştı. Anadolu Ajansı İstanbul Şubesi’nde çalışarak emekli oldu. Edebiyat hayatına şiir denemeleriyle başladı. Şiir ve öyküleri Yarımay, Ses ve Yeditepe dergileriyle, çalıştığı gazetelerde yer aldı. Öykü kitapları dışında Allo Allo (M.Z. Taşkın ile birlikte, 1934), Köy Melodileri (M.Z. Taşkın ile, 1936) adlı kitapları bulunan, Beyaz Uyku adlı öykü, Maya adlı roman, Küçük Balıklar ve Gecekondu adlı oyun çalışmaları yayınlanmayan Mustafa Niyazi 1977’de İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Pazar Ekmeği

(Tarla, İstanbul 1966; Yeditepe, İstanbul 1969, 12 öykü: Pazar Ekmeği; Nasibim Yunus; Alacatlı Ömer; Katibin Ziyaretçileri; Zengin Gülüşü; Kebap Ekmek; Ali Osman; Denizkızı; Çelenk; Çoban Köpeği; Ültraseptil; Halhallar)

Mavi Bluzlu Kadın

(Yeditepe Yayınları, İstanbul 1968, 12 Öykü: Mavi Bluzlu Kadın, Altındiş Zarife, İyot Kokusu, Yaşamak Sevinci, Ağlayan Kız, Yanık Sigara, Aynalı Meyhane, Döşek, Ayna, Kafes, Al-tın Şehveti, Gölge Vergisi)