1976’da İstanbul’da doğdu. Saint Joseph Lisesi’ni, İÜ Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Çevirmenlik ve editörlük yapıyor.
1946’da Zonguldak’ta doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da, mesleki öğrenimini Almanya’nın Braunschweigh kentinde, yükseköğrenimini Eskişehir Akademisi İşletme Bölümü’n...
1928’de Söke/İzmir’de doğdu. Haydarpaşa Lisesi’ni bitirdi. İÜ Hukuk Fakültesi’ndeki öğrenimini yarıda bırakarak Küçük Sahne’de tiyatroculuğa başladı (1954). Almanya’ya gi...
1933’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Mehmet Orhan Duru. Çankırı İlkokulu’nu (1945), İstanbul Beşiktaş Birinci Erkek Ortaokulu’nu (1948), Afyon Lisesi’ni (1951), AÜ Veterine...
1916’ta İstanbul’da doğdu. Şişli Terakki Lisesi’ni (1935), İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1939). Meriç, Keşan ve Karaisalı ilçelerinde kaymakamlık (943-46). İstanbul Bele...
1914’te Ceyhan / Adana’da doğdu, Tam adı Mehmet Raşit Öğütçü. Orhan Reşit, Reşit Kemali imzalarını da kullandı. İlk Büyük Millet Meclisi (1920-1923) için Kastamonu Mebusu...
1953’te Tufanbeyli / Adana’da doğdu. İlkokulu köyünde, ortaokulu Saimbeyli’le, liseyi Adana Karşıyaka Lisesi’nde okudu (1973). HÜ Sosyal ve İdari Bilimler Fakültesi Alman ...
1960’ta Fethiye / Muğla’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Muğla’da tamamları. İTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi. Şiir ve yazıları Adam Sanat, Adam Öykü, Varlık, ...
1914’te İstanbul’da doğdu. Öykücük Adnan Veli Kanık’ın kardeşidir. Galatasaray Lisesi’nde yatılı olarak okumaya başladığı ilkokulu, Ankara Gazi İlkokulu’nda, liseyi yatıl...
Antalya’da doğdu. AÜ DTCF Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. AtaÜ’nde yükseksek lisans yaptı, dostora çalışmasına başladı. Halen KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Türkç...
1971’de Lüleburgaz’da doğdu. İlkokul, ortaokul ve liseyi Kahramanmaraş’ta okudu. MÜ Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun oldu. Halen Özel bir eğitim kurumunda Edebiy...
1929’da Taşova/Amasya’da doğdu. Ladik Akpınar Köy Enstitüsü’nü (1947), GÜ Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü (1954), Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü’nü bitird...
1946’da Isparta’da doğdu. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. 1974’ten sonra birçok ilde, ilçede cumhuriyet savcı yardımcısı, cumhuriyet savcısı olarak çalıştı. “ÖngÜç” adlı b...
1934’te Yapağı köyü/Dinar/Afyon’da doğdu. Burdur Lisesi’ni (1958), İÜ Orman Fakültesi’ni bitirdi (1965). Erzincan, Ardahan, Adapazarı, Bursa ve Denizli’de Orman İşletme M...
1306/1890’da İstanbul’da doğdu. O.C., Anber, Kanber, Cımbız, O. C. Kaygılı imzalarını da kullandı. Küçük yaşta kimsesiz kaldı; akrabalarının yardımıyla Cezrî Kasım Paşa i...
1951’de Feruz köyü / Çorum’da doğdu. Çorum İlköğretmen Okulu’nu (1971), GÜ Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1988). Hakkari, Ankara’da ilkokul, ...
1975’te İstanbul’da doğdu. Öğretmenlik yaptı. Öyküleri Dergah, Türk Edebiyatı, Yedi İklim dergilerinde yer aldı.
En son aranan öykücüler