Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • NİYAZİ REMZİ

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • NİYAZİ UYAR

    1959’da Demirci / Manisa’da doğdu. Erciş Lisesi’nde (1982), İstanbul ve İzmir’de çeşitli okullarda öğretmenlik yaptı. Kısa bir süre Beyoğlu ilçe Milli Eğitim Şube Müdürlü...

  • NİYAZİ ZORLU

    1965’te Bingöl’de doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İzmir’de tamamladı. EÜ Ziraat Fakültesi’ni bitirdi (1989). Lokantacılık, kahvehanecilik, reklamcılık yaptı. Halen reklam ...

  • NUR AKALIN

    1963’te Akhisar/Manisa’da doğdu. Asıl adı, Nur Ahıska’dır. Kadıköy Kız Lisesi’ni, MSÜ Sinema – Televizyon Bölümü’nü bitirdi (1994); aynı bölümde yüksek lisans yaptı. Sa...

  • NURAY TEKİN

    1960’ta Hadim / Konya’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1986). Ansiklopedi ve dergile...

  • NURDAN BEŞERGİL

    1971’de Üsküdar/İstanbul’da doğdu. 1992'de DEÜ Hukuk Fakültesi'nden mezun oldu. Edebiyat hayatına 1994'te Varlık'ta yayınlanan bir öyküsüyle başladı. Öyküleri, Adam Öyk...

  • NURETTİN DURMAN

    1945’te Bingöl’de doğdu. Öykücü Gülçin Durman’ın babası. Bingöl Sarayiçi İlkokulu’nu bitirdi (1957). Bingöl ve Elazığ’da savacılık, tuğlacılık, terzilik, berberlik yaptı...

  • NURETTİN İĞCİ

    1959’da İstanbul’da doğdu. Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Yüksek Okulu’nu bitirdi (1980). Mizah edebiyatına Gırgır’da başladı, ilk mizahi oyunu TRT İstanbul Radyosu’nd...

  • NURETTİN TOPÇU

    1909’da İstanbul’da doğdu. Bezmialem Valide Sultan ve Büyük Reşit Paşa Nümune mekteplerini, Vefa İdadisi’ni, İstanbul Lisesi’ni bitirdi. Bordeux Lisesi’nde bir yıl okudukt...

  • NURETTİN UYTUN

    1924’te Çemişkezek / Tunceli’de doğdu. Gazi Eğitim Enstitüsü Pedagoji Bölümü’nü bitirdi. İlkokul öğretmenliği ve müfettişlik yaparak emekli oldu (1944-77). Uytun Yayıne...

  • NURGÜL ULU

    1978’de İstanbul’da doğdu. Hemşirelik eğitimi aldı. Müjdat Gezen Sanat Merkezi’nde yazarlık eğtimi aldı.

  • NURHAYAT BEZGİN

    1954’te Çorum’da doğdu. Ankara Deneme Lisesi’ni, A.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi. Üniversty of Pennsylvania, The Warthon Scholl ‘da, Federal Reserve Bank of New...

  • NURİ M. ERKAL

    1943’te Diyarbakır’da doğdu. Dicle Öğretmen Okulu’nu, Çapa Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1962). Antalya’da edebiyat öğretmenliği (1962-68), TÖS ve TÖB-DER başkanlığı, TRT...

  • NURSEL DURUEL

    1941’de Şakirkaraağaç/Isparta’da doğdu. Tarık Buğra’nın yeğeni. İlk ve ortaokulu Kütahya’da okudu. İstanbul Kız Lisesi’ni (1960) İÜ Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü’nü...

  • NURSEN KARAS

    1938’de Burhaniye / Balıkesir’de doğdu. Tam adı Hacer Nursen Karas. Düzce’de, ortaokulu ve liseyi Düzce’de, ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. Yapı Kredi Bankası’nda ...

  • NURTEN BALTACI

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • NUSRET ERTÜRK

    1945’te Ardanuç/Artvin’de doğdu. Cılavuz İlköğretmen Okulu’nu (1963), Erzurum Kazım Karabekir Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü (1970), AnaÜ’ni (1991) bitirdi. Ağrı, Riz...

  • NUSRET KEMAL OTYAM

    1922’de İstanbul’da doğdu. Gazeteci – yazar Fikret Otyam’ın kardeşi. Konya Lisesi’ni (1940), İÜ Tıp Fakültesi Eczacılık Yüksekokulu’nu bitirdi (1946). Eczacılık yaptı. A...

  • NUSRET ÖZCAN

    1958’de Eyüp / İstanbul’da doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Gazetecilik yaptı. Radyo 15’te “Her Mevsim İstanbul” adlı programı hazırla...

  • O. ZEKİ ÖZTURANLI

    1926’da Söke / Aydın’da doğdu. Tam adı Osman Zeki Özturanlı. İlkokulu Söke’de, ortaokulu ve liseyi İzmir’de okudu (1945). İ.Ü. Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1951). Söke’de...