1934’te İnebolu'da doğdu. 1939'da, ailesiyle Ankara'ya gelerek, ortaöğrenimini Ankara Maarif Koleji'nde tamamladı (1951). İTÜ İnşaat Fakültesi'ni bitirdi (1957). Anayo...
1973’te Ankara’da doğdu. Edebiyat hayatına lise yıllarında yazdığı öykülerle başladı. Öyküleri, Kötü Tüccarlar, Öyküden Bir Bilet, Adı Yok, İzmir-İzmir dergilerinde yer a...
1920’de Kırşehir’de doğdu. Ankara Erkek Lisesi’ni bitirdi (1938). İÜ Hukuk Fakültesi’ndeki yükseköğrenimini tamamlamadı. Resimli Ay, Yeni Sabah, Çınaraltı, Kovan, Yeni ...
1923’te İstanbul’da doğdu. Yazar Ebubekir Hazım Tepeyran’ın torunu. İlk ve orta öğrenimini Kumkapı’daki Saint Assomption Koleji, Saint Benoit (1935), Özel İstiklâl Lisesi...
1884’te tarihinde Gönen'de doğdu. Öğrenimine Gönen'de bir mahalle mektebinde başladı. İstanbul’da Mekteb-i Osmanî'de, ardından 1893 ders yılı basında Askerî Baytar Rüştiy...
1967’de Düsseldorf / Almanya’da doğdu. MSÜ Devlet Konservatuarı’nda Klasik Batı müziği, İngiltere’de elektronik müzik eğitimi aldı. Öyküleri ve incelemeleri 1998’den it...
1976’da Adana’da doğdu. DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1997). Öyküleri Türk Edebiyatı, Çınar, Atlılar, Huruç, Ay Vakti ve Hece Öykü d...
1920’de İstanbul’da doğdu. Öykücü Füruzan Toprak’ın kocası. Gönen İlkokulu’nu (1932), Kumkapı Ortaokulu’nu (1936), Kütahya Lisesi’ni (1941) bitirdi; İÜ Hukuk Fakültesi’nd...
Şenkaya / Erzurum’da doğdu. İlk, orta ve liseyi Şenkaya’da tamamladı. Bir süre iktisat okududuktan sonra Ziraat Fakültesi’ni bitirdi. 1994’te gazetecilige başladı, hale...
1929’da Trabzon’da doğdu. Tam adı Ömer Nida Bıçakçı. İlk, ortaokulu Çayeli, Trabzon, Mardin, Yozgat ve İstanbul’da okudu. Sümerbank Adana fabrikasında puantör (1951-59), ...
1934’te Koşukavak/Bulgaristan’da doğdu. Öğretmen okulunu bitirdi. Bulgaristan’da öğretmenlik yaparken, Bulgar polisi yayınlanmamış kitaplarına el koydu (1980); beş yıl h...
1958’de Elbistan / Kahramanmaraş’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Elbistan’da tamamladı. AtaÜ Ziraat Fakültesi’ni bitirdi. Memur olarak çalıştı (1987-96). Bir reklam şi...
1941’de İzmir’de doğdu. İlk ve ortaokulu İzmir’de okudu. İTÜ Mimarlık Fakültesi’ni bitirdi. Kitap ve dergi yayıncılığıyla uğraştı. Kuruluşlarına katıldığı yayınevlerinde ...
1936’da Alanya’da doğdu. Tam adı Arif Onat Kutlar. İlk ve ortaöğrenimini Gaziantep’te tamamladı (1955). İÜ Güzel Sanatlar Akademisi’ne (1956), Hukuk Fakültesi’ne ve Paris ...
1936’da İstanbul’da doğdu. İstanbul Erkek Lisesi’ni (1954), İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1959). İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Tarihi Kürsüsü’ne asistan olarak girdi (1...
1962’de İzmir’de doğdu. DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1990). Batman ve İzmir’de öğretmenlik yaptı. Edebiyat hayatına Agora yayınla...
1977’de İstanbul’da doğdu. MÜ Teknik Eğitim Fakültesi Elektronik-Bilgisayar Bölümü'nü bitirdi. Amatör olarak tiyatro ve şarkı sözü yazarlığıyla uğraştı. Şiirleri başta "A...
En son aranan öykücüler