Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • NEVİN İŞLEK

    1936’da Tekirdağ’da doğdu. İstanbul Kız Lisesi’ndeki öğrenimini yarım bıraktı. Resimle uğraştı, bir çok karma sergiye katıldı; şiirden sonra öyküye yöneldi. Öyküleri Dos...

  • NEVRA BUCAK

    1952’de İstanbul’da doğdu. Tam adı İpek Nevra Bucak. Kadıköy Kız Koleji’ni (1969), İstanbul Belediye Konservatuarı Şan Bölümü’nü bitirdi (1974). Bir süre şan ve piyano i...

  • NEVRES KIRDAR

    1957’de Aydın’da doğdu. HÜ Felsefe Bölümü’nü bitirdi. Maden İşletmelerive Er Holding Kablo Fabrikaı’nda müdire olarak çalıştı. İzmir’de serbest ticaretle ugraştı. Öykü ...

  • NEVZAT CANAN

    1961’de Kırklareli’nde doğdu. Edirne Lisesi’ni (1978), MÜ Atatürk Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Eedebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1983). SÜ’nde yüksek lisans yaptı. Kütahya...

  • NEVZAT ÇELİK

    1960’ta Sinop’ta doğdu. İk ve orta okulu İstanbul Gültepe’de, liseyi Yeni Levent ve Şişli liselerinde okudu. İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi’ndeki öğrenimini 1980 ihtil...

  • NEVZAT GÜNGÖR

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • NEVZAT ÜSTÜN

    1924’te İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Devili İlkokulu (1936), Amerikan Koleji, İstanbul Erkek Lisesi ve Boğaziçi Lisesi’nde tamamladı (1937-46). Yüksek öğre...

  • NEZİHE MERİÇ

    1925’te Gemlik'te doğdu. Tam adı Nezihe Şükran Meriç Şengil. Öykücü Salim Şengil’in karısı. İlkokulu Ağrı’da (1936), ortaokulu Kırşehir’de (1939), liseyi Eskişehir’de (194...

  • NEZİHE MUHİDDİN

    1889’da Kandilli / İstanbul’da doğdu. Özel öğrenim gördü; Farsça, Arapça, Almanca ve Fransızca öğrendi. Fen bilgisi öğretmeni, Kız Sanayi Mektebi’nde yönetici olarak ça...

  • NEZİHE ORUÇUĞLU

    1949’da Besni / Adıyaman’da doğdu. İlk öyküleri Varlık ve Toplum Düşün dergilerinde yayınlandı.

  • NİHAL GÜRES

    1962’de Ankara’da doğdu. Klasik Filoloji öğrenimi gördü. Yazıları İnternet Haber, Sanat Çevresi, Finansal Forum, Yaşasın Edebiyat ve Sualtı Dünyası dergilerinde yer aldı;...

  • NİHAN KAYA

    1979’da İzmit’te doğdu. Bogaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (2001). Öyküleri Hece, Dergâh ve Kökler dergilerinde yer aldı. Bir öykü kitab...

  • NİHAN TAŞTEKİN

    1963’te doğdu. MÜ Basın Yayın Yüksek Okulu’nu bitirdi. Garsonluk, tezgahtarlık gibi serbest işlerde çalıştı, bir süre gazetecilik yaptı. Öykü kitapları dışında Kertenk...

  • NİHAT BOYDAŞ

    1942’de İnkışla Köyü/ Sarıkaya/ Yozgat’ta doğdu. Kayseri Mimar Sinan Öğretmen Okulu’nu (1960), Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü’nü bitirdi (1964). AÜ İlahiyat Fakültesi’...

  • NİHAT DAĞLI

    1966’da Mazıdağı/Mardin’de doğdu. Adalet Yüksek Okulu’nu bitirdi. Edebiyat hayatına 1991’de Zaman gazetesinde yayınlanan bir yazısıyla başladı. Öykü ve yazıları Yedi İkli...

  • NİHAT ZİYALAN

    1936’da Adana'da doğdu. Öykücü Mustafa Ziyalan’ın babası. Adana Erkek Lisesi’ndeki öğreminimi yarıda bıraktı. Adana Şehir, Ankara Sanat (1955-67) tiyatrolarında oyunculuk ...

  • NİLÜFER AÇIKALIN

    1967’de İstanbul’ da doğdu. İÜ Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü ile MSÜ Devlet Konservatuarı Tiyatro Bölümü’nü bitirdi. 1987’den itibaren profesyonel olarak tiyatro, sine...

  • NİLÜFER ALTUNKAYA

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykü kitabı dışında Şiir ve Kız (2007) adlı kitabı bulunmaktadır.

  • NİLÜFER GÜNGÖRMÜŞ

    1962’de doğdu. Galatasaray Lisesi ve İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı’nı bitiridi. Reklam yazarı olarak çalıştı.

  • NİSAN KUMRU

    1973’te Ilgın / Konya’da doğdu. A.Ü. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu’nu bitirdi (1984). Editörlük ve spikerlik yaptı.