1951’de Bucak / Burdur’da doğdu. Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi’ni bitirdi (1974). Öğretmenlik ve Milli Eğitim Bakanlığı’nda yöneticilik yaptı. TRT’de porgramcı olarak ç...
1940’ta Mersin’de doğdu. İlköğrenimini Aslanköyü’nde, ortaöğrenimini Diyarbakır Dicle Köy Enstitüsü’nde tamamladı. Gazi Eğitim Enstitüsü Beden Eğitimi Bölümü’nü bitirdi (...
1940’ta İstanbul’da doğdu. Sion Lisesi’ni ve İÜ Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nü bitirdi (1964). Aynı okulda asistan olarak kaldı. 1966’da Türkiye İşçi Partisi’ ne ...
1947’de Söke/Aydın’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Aydın’da tamamladı. Bursa Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü bitirdi (1971). Cide Kuzteke Ortaokulu’nda Türkçe öğretmenl...
1974’te Akhisar / Manisa’da doğdu. MÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü’nü bitirdi. İnsan Kaynakları Uzmanı olarak çalışıyor.
1929’da Çanakkale’de doğdu. Robert Koleji’ni bitirdi (1949). Londra Üniversitesi’nde okudu (1954). O esnada BBC radyosunda spikerlik ve Vatan gazetesinin Londra muhabirliğ...
1958’de Adana’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Adana’da tamamladı. AÜ Ziraat Fakültesi’ni bitirdi (1978); ODTÜ’nde yüksek lisans yaptı. Türk İş’te araştırma uzmanı (1988-...
1931’de Giresun’da doğdu. Kastamonu Lisesi’ni, AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi (1958). Öğretmenlik, maiyet memurluğu ve kaymakanlık yaptı. Yusufçuk dergisini (...
1923’te Ankara’da doğdu. Tam adı Halit Özdemir Arun. Orta öğrenimini Galatasaray ve Kabataş liselerinde tamamladı (1942). İÜ Hukuk Fakültesi, İktisat Fakültesi ve Gazeteci...
1965’te Eskişehir’de doğdu. Tam adı Mutlu Özen Yula. Anadolu Lisesi’ni, West Albany High School’u (ABD), HÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü’nü bitirdi....
1947’de Avanos/Nevşehir’de doğdu. Ankara’da sanat Enstitüsü’nde okudu; tornacı, tesviyeci, kalıpçı ve teknik ressam olarak çalışırken, gece öğrenimiyle elektrik mühendisl...
1953’te Ardanuç / Artvin’de doğdu. Sivas Suşehri Lisesi’ni (1971), Bursa Eğitim Fakültesi Türkçe Bölümü’nü bitirdi (1974). Öğretmenlik, Milli Eğitim şube müdürlüğü, Burs...
Eskişehir’de doğdu. GÜ’ndeki yüksek öğrenimini, siyasi nedenlerle tutuklandığından tamamlayamadı; dokuz yıl hapis yattı. Öykü ve yazıları İmge Öyküler, Adam Öykü, Agora...
1975’te Karaman’da doğdu. İlk ve ortaokulu Eskişehir’de, liseyi Kocaeli’nde okudu. Öykü kitab dışında Sahipsiz ve Zamansız (1999) adlı bir şiir kitabı bulunmaktadır. ...
1978’de Kahramanmaraş’ta doğdu. Tam adı Özlem Narin Yılmaz. Diyarbakır Cumhuriyet Fen Lisesi’ni (1996), DÜ Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği Bölümü’nü bitirdi. Hale...
İstanbul'da doğdu. MÜ İletişim Fakültesi Radyo-TV Bölümü’nden mezun oldu. Muhabir, program yapımcısı, haber müdürü ve genelyayın yönetmeni olarak görevler üstlendi. ...
1923’te Bandırma/Balıkesir’de doğdu. Roman ve radyofonik oyunlar yazdı. Edebiyat hayatına 1946’da yazdığı öykülerle başladı. Öykü kitabı dışında, Son Baharımda Bahar (1...
1916’da Fındıklı / İstanbul’da doğdu. Bayburtluoğlu ve Yönsel soyadlarını da kullandı. Haydarpaşa İlkokulu’nda, iki yıl Saint Pulchérie Fransız Kız Lisesi’nde okudu. Bi...
En son aranan öykücüler