Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • NECDET ÖKMEN

    1924’te İstanbul’da doğdu. AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1948). Serbet avukatlık yaptı. CHP örgütlerinde çalıştı; bir dönem CHP’den milletvekili seçildi. Emekli oldukt...

  • NECDET RÜŞTÜ EFE

    1900’de İstanbul’da doğdu. Mekteb-i Saadet’te, Fatih Numune Mektebi’nde, Vefa Lisesi’nde öğrenim gördü. İÜ Tıp Fakültesi’ndeki eğitimini yarıda bırakarak iş hayatına atıld...

  • NECDET SEVİNÇ

    1944’te Gaziantep’te doğdu. İlk ve ortaokulu Gaziantep’te okudu. Siyasi bir yazısı nedeniyle Lise’yi bitiremedi. Siyasi nedenlerle çeşitli koğusturmalara uğradı; toplam...

  • NECİP FAZIL KISAKÜREK

    1905'te İstanbul’da doğdu. Yazılarında Ne-Fa-Ka, Hi-Ab-Kö, Ha-A-Ka, Adıdeğmez, Neslihan Kısakürek, Ahmet Abdülbaki, Nüktedan, Dedektifx1, Prof. Ş.Ü, Mürid, Bankacı, Be-De, ...

  • NECİP TOSUN

    1960’ta Kırıkkale’de doğdu. Kırıkkale Rasattepe İlkolunu’nu, Karşıyaka Ortakolu’nu, Ticaret Lisesi’ni (1978), GÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ni bitirdi. Bir sü...

  • NECLA IŞIK

    1947’de Kilis’te doğdu. Denizli Öğretmen Okulu’nu, Atatürk Eğitim Enstitüsü Fransızca Bölümü’nü bitirdi. Bir süre bilimsel amaçla Fransa’da bulundu. Halen MÜ Fransız Dil...

  • NECMİ GÜRSAKAL

    1950’de Bursa’da doğdu. Bursa Erkek Lisesi'ni, Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi'ni bitirdi. Aynı fakültede asistan olarak işe başladı (1976); profesör oldu (19...

  • NECMİ ONUR

    1925’te Harput / Elazığ’da doğdu. Haydarpaşa Lisesi’ni (1944) bidirdi. İÜ Hukuk Fakültesi’ndeki yükseköğrenimini tamamlamadı. İlkokul yıllarında başlayan iş hayatını 19...

  • NEDİM GÜRSEL

    1951’de Gaziantep’te doğdu. Balıkesir’de 6 Eylül İlkokulu’nu (1960), İstanbul’da Galatasaray Lisesi’ni (1970) ve Sorbonne Üniversitesi Modern Fransız Edebiyatı Bölümü’nü b...

  • NEDRET GÜVENÇ

    1930’da İzmir'de doğdu. Hayri Esen ve Murat Arıburnu’nun eski karısı. İlk ve orta öğrenimini İzmir'de tamamladı; Ankara Devlet Konservatuvarında şan ve piyano tahsili yap...

  • NEHİR AYDIN GÖKDUMAN

    1969’da Çanakkale’de doğdu. İlk ve orta okulu Bandırma'da okudu. Bursa Sağlık Meslek Lisesi'ni, OMÜ Hemşirelik Yüksekokulu’nu bitirdi. Bir süre hemşire olarak çalıştıkt...

  • NEJAT İLHAN

    Tam adı Nejat İlhan Tuğbay. Hakkında başka bir bilgi bulunamamıştır.

  • NEJAT TURHAN

    1964’te Turhal / Tokat’ta doğdu. İlk ve ortaokulu Turhal’da, liseyi İstanbul Kabataş Erkek Lisesi’nde (1981) okudu. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1985); aynı fakültede y...

  • NEMİKA TUĞCU

    1946’da Kayseri’de doğdu. Çouk kitapları yazarı Kemalettin Tuğcu’nun yegeni. Kayseri Kız Ortaokulu’nu, Kandilli Kız Lisesi’ni bitirdi (1965). Paşabahçe Şişe Cam Sanayii’...

  • NERMİN BEZMEN

    1954’te Antalya’da doğdu. Nevada Basic High School’u (1972), Sekreterlik Yüksek Okulu’nu (1974) bitirdi. Yoga ve resim öğretmenliği yaptı; tezhip, minyatür, kalem işi, d...

  • NEŞE CEHİZ

    1958’de Ordu’da doğdu. AÜ Eczacılık fakültesini bitirdikten sonra biyokimya dalında ihtisas yaptı, halen İstanbul’da Taksim Hastanesi’nde çalışıyor. İlk şiiri 1990’da Va...

  • NEŞE GÜLERSOY

    1950’de Manisa’da doğdu. İstanbul Özel Eczacılık Yüksek Okulunu bitirdi. Manisa’da kendi eczanesini açtı ve işletti. Eczacılar Üretim ve Tüketim Kooperatifi’nin kuruluş...

  • NEŞE KAREL

    1943’te Bursa’da doğdu. Tam adı Fatma Neşe Karel. Manisa Lisesi’ni (1959) bitirdi. İki yıl Almanya’da kaldı, Yazıyı tek uğraş edindi. Edebiyat hayatına 1988’de Atayol (İ...

  • NEŞE KUTLUTAŞ

    1965’te doğdu. Aslen Kafkasyalı. Sanat tarihi ve arkeoloji eğitimi aldı. Kamu sektöründe on yıl çalıştıktan sonra aydırldı, raydo programcılığı yaptı. Öykü ve yazıları M...

  • NESRİN ÖZYAYCI

    1955’te Gaziantep’te doğdu. İlk ve orta öğrenimini Gaziantep’te tamamladı. Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dil Bilimi’ni bitirdi. Gaziantep’de öğretmen, ODTÜ Lisan Okulu...