1932’de İstanbul’da doğdu. İlkokulu Bandırma ve Beşiktaş’ta, ortaokulu Kabataş Ortaokulu’nda, liseyi Kabataş Lisesi’nde ve Sultanahmet Sanat Enstitüsü’nde okudu. Gazetecil...
1925’te Giresun’da doğdu. Tam adı Naim Şafak Tirali. İlkokulu Giresun’da okudu. Galatasaray Lisesi’ni (1945), İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1950). Tasvir gazetesinde ...
1915’te İstanbul’da doğdu. Pertevniyal Lisesi’ni, İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1940). Nahiye müdürlüğü, kaymakamlık yaptı. Basın Yayın Genel Müdürlüğü, Ticaret Bakanl...
İstanbul'da doğdu. İngiliz Kız Ortaokulu’nu, Ankara Koleji’ni ve İÜ Felsefe Bölümünü bitirdi. Halen İstanbul’da yaşıyor ve Zoğrafyon Rum Erkek Lisesinde Sosyoloji öğret...
1961'de Adapazarı'nda doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi Sistematik Felsefe ve Mantık Bölümü'nü bitirdi (1982). İstanbul’da metin yazarlığı ve redaktörlük yaptı. Halen İstanb...
1964’te doğdu. İzmir Amerikan Kız Lisesi Edebiyat Bölümü’nü bitirdi. Öykü kitapları dışında Baharda Yağmura Özlem (1999) adlı bir romanı bulunmaktadır. ...
1959’da Ordu’da doğdu. İlkokulu bitirdi. Konfeksiyon atölyelerinde ve ara işlerde çalıştı. Öykü kitabı dışında, Varoşta Kadın Olmak (1995) adlı bir günlük kitabı bulu...
1957’de Trabzon'da doğdu. Trabzon İskenderpaşa İlkokulu’nu (1968), Trabzon Lisesi’ni (1874), AtaÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nü bitirdi (1978). Tr...
1929’da Tire’de doğdu. İzmir Kız Lisesi’ni (1948), İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Öğretmenlik yaparak emekli oldu (1982). Öykü Kitap...
1901’de Selanik’te doğdu. Asıl adı Mehmet Nâzım Ran. Göztepe Nümune Mekteb’nde, bir süre Galatasaray Sultanisi’nde ve Nişantaşı Sultanisi’nde okudu. Bahriye Mektebi’ni bi...
1945’te Ankara’da doğdu. Asıl adı Hayriye Nazlı Bütün. Öykücü-şair Sabahattin Kudret Aksal’ın baldızı. İngiliz Kız Ortaokulu’nu (1958), İstanbul Arnavutköy Amerikan Kız K...
1921’de Florina/Makedonya’da doğdu. Tam adı Ahmet Necati Cumalı. Ulusal Savaş’tan sonraki mübadelede ailesi ile birlikte İzmir’in Urla ilçesinde yerleşti. öğretimini Urla ...
1949’da Malatya’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Malatya’da tamamladı. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Gazetecilik, redaktörlük, editörlük ve reklam yazarlığı yaptı. TRT...
1930’da Tarsus’ta doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Tarsus’ta tamamladı. AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1956). Van ve Adana’da hakimlik yaptı (1958-76). Emekli olduktan sonr...
1945’te Adapazarı’nda doğdu. İlk ve Ortaöğrenimini Adapazarı’nda, yükseköğrenimini AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde tamamladı (1968). ...
1944’te Ankara’da doğdu. Tam adı Osman Necati Tosuner. Demirlibahçe İlkokulu’nu, Cebeci Ortaokulu’nu, İstanbul Pertevniyal Lisesi’ni bitirdi (1966). İÜ Edebiyat Fakültesi...
1955’te Afşin/Kahramanmaraş’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Hatay'ın Dörtyol ilçesinde tamamladı. Samsun Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü bitirdi (1979) Dörtyol Karah...
En son aranan öykücüler