Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • MUSTAFA ZİYALAN

    1959’da Zonguldak’ta doğdu. Öykücü Nihat Ziyalan’ın oğlu. Alman Lisesi’ni, Çapa Tıp Fakültesi’ni bitirdi. Los Angeles’ta psiskanalitik psikoterapi, New York Üniversitesi’n...

  • MÜŞTEHİR KARAKAYA

    1962’de Bulanık / Muş’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Muş, İstanbul ve Patnos’ta tamamladı. AÜ Açıköğretim Fakültesi İktisat Bölümü’nü bitirdi. Yayıncılık ve gazetecil...

  • MÜYESSER GÜNER

    1958’de Ankara’da doğdu. Hasanoğlan Öğretmen Lisesi’ni, AÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi. Halen Ankara’da göz hastalıkları uzamanı olarak çalışıyor. Öyküleri 1998’den itibare...

  • MUZAFFER ABAYHAN

    1956’da Ankara’da doğdu. Ankara Aydınlık Evler Lisesi’ndeki eğitimini yarıda bırakarak, ABD’ye gitti. 1980’de yurda döndüğünde öykü yazmaya başladı. TV ve tiyatro için ...

  • MUZAFFER BUYRUKÇU

    1930’da Fertek köyü/ Niğde’de doğdu. Buyrukçu bir yaşındayken, ailesi Yalova’ya yerleşti. Yalova’nın Koruköy İlkokulu’nda, İstanbul’da Yenikapı Ortaokulu’nda, kısa bir sü...

  • MUZAFFER CİVELEK

    1942’de Şebinkarahisar/Giresun’da doğdu. Gedikpaşa Ortaokulu’nu (1957), İstanbul Erkek Lisesi’ni (1961), İktisadi Ticari İlimler Yüksek Okulu’nu bitirdi. Ziraat Bankası’...

  • MUZAFFER ERDOST

    1932’de Artova/Tokat’ta doğdu. Tam adı Muzaffer İlhan Erdost AÜ Veteriner Fakültesi’ni bitirdi (1956). Pazar Postası’ında musahhihlik, kültür-sanat sayfası yöneticiliği ...

  • MUZAFFER HACIHASANOĞLU

    1924’te Çankırı'da doğdu. Mustafa Dolucu imzasını da kullandı. İlköğretimini Kalecik'te, Orta öğretimini Ankara Gazi Lisesi'nde, yüksek öğretimini Ankara Tıp Fakültesi'nd...

  • MUZAFFER İZGÜ

    1933’te Adana’da doğdu. Diyarbakır Öğretmen Okulu’nu (1952), Diyarbakır Eğitim Ensittüsü’nü bitirdi (1968). Diyarbakır (1952-56) ve Aydın’da (1957-78) ilk ve ortaokulları...

  • MÜZEYYEN HANÇERCİ

    1939’ta İstanbul’da doğdu. Katip Çelebi İlkokulu’nu, Bakırköy Sağlık Meslek Lisesi Hemşirelik Bölümü’nü bitirdi; çeşitli musiki cemiyetlerinde sekiz yıl müzik eğitimi aldı...

  • MÜZEYYEN YILMAZ

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykü kitabı dışında Kod Adı C.E.Y.D.A. (2005) adlı bir polisiye romanı bulunmaktadır.

  • NÂBİ-ZÂDE AHMED NÂZIM

    1862’de İstanbul’da doğdu. Tam adı Ahmed Nâzım’dır. Sübyan mektebinde, Fevziye Rüşdiyesi’nde, Beşiktaş Askeri Rüşdiyesi’nde, Mühendishane-i Berri-i Hümayun İdadisi’nde öğr...

  • NACİ GİRGİNSOY

    1924’te Manastır/Makedonya’da doğdu. İzmit Ortaokulu’nu, İzmit Akşam Ticaret Lisesi’ni bitirdi. Vardiya işçiliği, Laborantlık, Devlet Demir Yolları’nda memurluk, istasyo...

  • NACİ M. ÜNVER

    1938’de Hacıbektaş / Nevşehir’de doğdu. AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Çeşitli illerde hakimlik, Yargıtay’da tetkik hakimliği, üyelik ve ceza dairesi başkanlığı yaparak...

  • NACİYE MAKAL

    1929’de Yerkesik / Muğla’da doğdu. Antalya Aksu Köy Enstitütü’nü bitirdi (1946). Muğla, Aksaray, Ankara’da öğretmenlik yapatı; emekli oldu (1978).

  • NADİR GEZER

    1930’da İnegöl/Bursa’da doğdu. Arifiye Köy Enstitüsü’nü (1952), Gazi Eğitim Enstitüsü Fen Bölümü’nü bitirdi (1954). İngiltere’de dil eğitimi gördü (1966-68). Çeşitli ille...

  • NADİR ÜLKER

    Hakkında Bilgi Bulunamamıştır.

  • NAFER ERMİŞ

    1964’te Denizli’de doğdu. AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi. 1990’dan itibaren Bremen Üniversitesi’nde (Almanya) Felsefe, Kültür Bilimleri ve Alman Filolojisi Bölüm...

  • NAHİT ERUZ

    1936’da Aksaray’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Aksaray ile Adana’da tamamladı. İzmir Yüksek Ekonomi ve Ticaret Okulu’nu bitirdi (1958). Öğretmenlik, muhasebecilik, banka...

  • NAHİT SIRRI ÖRİK

    1885’te İstanbul’da doğdu. Divan sahibi Olti’li Ahmet Hafız Paşa’nın torunu ve Hukuk Mektebi hocası, rüsûmât müdir-i mütercimi, Şûrâ-yı Devlet Âzâsı, Shakespeare’den iki oy...