Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • MUHTAR KÖRÜKÇÜ

    1915’te Gaziantep’te doğdu. Maraş İlkokulu’nu (1925), Feyziati (Bozgaziçi) Lisesi’ni (1931), İÜ Hukuk Fakültesi’ni (1936), Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü’nü ...

  • MUHTAR TEVFİKOĞLU

    1924’te Cihangir / İstanbul’da doğdu. Tıp fakültesini bitirdi. Türkiye’nin çeşitli yerlerinde tabiplik, baştabiplik yaptı. Öykü kitapları dışında Ölümünün 25. Yılında Ya...

  • MUHTEREM YÜCEYILMAZ

    1953’te Kars'ta doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü’nü bitirdi. Öykü kitapları dışında Rüya Ressam...

  • MÜKERREM KAMİL SU

    1906’da Bursa’da doğdu. Çapa Kız Öğretmen Okulu’nu (Darülmuallimat’ı), Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü bitirdi (1936). Burhaniye, edremit ve Balıkesir’de ilkok...

  • MÜMTAZ ALPARSLAN

    1927’de İstanbul’da doğdu. Ortaokulu bitirdikten sonra hayata atıldı. İleri yaşında İstanbul Konservatuarı Tiyatro Bölümü’nü bitirdi. Ara işlerde çalıştı, sinemalarda g...

  • MÜNEVVER OGAN

    1957’de Çameli / Denizli’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini İzmir’de tamamladı. EÜ Sağlık Koleji’ni, İzmir Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü, AnaÜ Türk Dili Edebiyatı Bölü...

  • MÜNİFE BARAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Bir öykü kitabı dışında Üç Küçük Yaramaz (1961) adlı bir çocuk oyunu vardır (1961).

  • MÜNİR GÖLE

    1961’de İstanbul’da doğdu. BÜ’ni bitirdi; Floransa, Lozan ve Cenevre’de barmen, voleybolcu, çizer, dekoratör, turizmci, tüccar olarak bulundu. Halen fotoğrafçılıkla uğraş...

  • MÜNİR SÜLEYMAN ÇAPANOĞLU

    1884’te İstanbul’da doğdu. Saint Joseph Lisesi’nde, Üsküdar İdadisi’nde okudu. Darülfünun öğrencisiyken I. Dünya Savaşı’na katıldığı için yüksek öğrenimini yarıda bıraktı....

  • MÜNİRE DANİŞ

    1972’de Trabzon’da doğdu. Asıl adı Münire Babuşçu. İlkokulu İstanbul’da okudu. Edebiyat hayatına 1989’da kardelen dergisinde yayınlanan “Sessiz Askerler” adlı denemesiyl...

  • MURAT BAĞIŞ

    Hakkında Bilgi bulunamamıştır.

  • MURAT GÜLSOY

    1967’de İstanbul’da doğdu. Kabataş Erkek Lisesi ve BÜ Elektronik Mühendisiliği Bölümü’nü bitirdi. Aynı Üniversitenin Psikoloji Bölümü’nde Yüksek Lisans, İTÜ Biyomedikal M...

  • MURAT MEHMET UĞURLU

    1952’de Görele / Giresun’da doğdu. İlk ve ortaokulu Görele’de okudu. İstanbul’da Sarıyer Lisesi’ni ve İÜ Ebiyat Fakültesi’ni bitirdi (1974). Kırklareli / Vize Lisesi’nde...

  • MURAT SARAÇOĞLU

    1970’te Üsküdar / İstanbul’da doğdu. Burhan Felek Lisesi’ni, İÜ Basın Yayın Yüksek Okulu Radyo Televizyon Bölümü’nü bitirdi. Televizyon dizilerinde yardımcı yönetmenlik ...

  • MURAT SOHT0RİK

    1969’da İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. MÜ İşletme Fakültesi’i bitirdi (1990). 1992’de başladığı reklam yazarlığını İstanbul’da sürdürüy...

  • MURAT TUNCEL

    1952’de Hanak / Kars’ta doğdu. Artvin Öğretmen Okulu'nu (1971). İstanbul Atatürk Eğitim Fakültesi Türkçe Bölümü'nü bitirdi (1979) İlk ve ortaokullarda öğretmenlik yaptı...

  • MURAT YALÇIN

    1970’te İstanbul'da doğdu. Asıl adı Ömer Şahin Yalçın. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü’nü bitirdi (1999). Yayıncı, ...

  • MURATHAN MUNGAN

    1955’te İstanbul’da doğdu. İncesu İlkokulu, Kurtuluş Ortaokulu ve Mardin Lisesi’nde okudu. AÜ Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü’nü bitirdi. Bir süre banka...

  • MUSA DİNÇ

    1960’ta Diyarbakır’da doğdu. Konya Sağlık Meslek Lisesi’ni (1982), AÜ Açık Öğretin Fakültesi İş İdaresi Bölümü’nü, Ankara Gevher Nesibe Sağlık Eğitim Enstitüsü Toplum Sağl...

  • MÜSLÜM YÜCEL

    1969’da Bozova / Şanlıurfa’da doğdu. Ortaokulu bitirdi. Gazetecilik yaptı. Halay dergisini çıkardı (13 sayı, 1991-92). Edebiyat hayatına 1983’te okul dergisinde yayınla...