Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • MEVLÜT ULUĞTEKİN YILMAZ

    1946’da Sorgun / Yozgat’ta doğdu. AÜ İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi. Aynı üniversitede inkilap tarihi konusunda yüksek lisans yaptı. Gazetecilik yaptı,...

  • MIGIRDİÇ MARGOSYAN

    1938’de Diyarbakır’da doğdu. Ortaokulu bitirdikten sonra İstanbul’a göçtü; Getronagan Ermeni Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi (1965). Srup Haç...

  • MİHRİBAN İNAN KARATEPE

    1972'de Torbalı/İzmir'de doğdu. İlkokulu Amasya/Taşova'da (1982), ortaokul ve liseyi Samsun'da okudu (1990). OMÜ Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nü bitirdi...

  • MİNE ALPAY GÜN

    İstanbul’da doğdu. Orta öğrenimini Kandilli Kız Lisesi’nde tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü’nü bitirdi. MÜ Ortadoğu ve İslam Ülkeleri Enstitüsü Sosyolo...

  • MİNE DURAN

    1954’te Ankara’da doğdu. Ankara Kurtuluş İlkokulu’nu, Kurtuluş Lisesi’ni, HÜ Sosyal Hizmetler Akademisi’ni bitirdi. Kısa bir süre psikoloji öğretmenliği yaptı. Öyküleri T...

  • MİNE SAĞLAM

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Şiir de yazdığı, Sessiz Sevgi (?), İçimdeki Kadın (?) adlı iki şiir kitabının bulunduğu bilinmektedir.

  • MİNE TİMUR BRAGNER

    Ankara’da doğdu. AÜ DTCF Prtohistorya ve Ön-Asya Arkeleojisi Bölümü’nü bitirdi; ayrıca Hititoloji üzerine eğitim gördü. Antalya Bölge Müzesi’nin kurucu kadrosunda yer a...

  • MİTAT ENÇ

    1909’da Gaziantep’te doğdu. Tam adı Ahmet Mitat Enç. İlk öğrenimini Gaziantep’te, orta öğrenimini İstanbul Erkek Lisesi’nde tamamladı (1929). İÜ Hukuk Fakültesi birinci sı...

  • MOLLA DEMİREL

    1948’de Akçadağ/Malatya’da doğdu. Turan Emeksiz Lisesi’ni (1968), Luneburg Meslek Yüksek Okulu Sosyal Danışmanlık Bölümü’nü bitirid (1983). Köyünde ve Hekimhan’da öğretm...

  • MUALLA SÜMER

    1929’da İstanbul’da doğdu. İstanbul Radyosu için kimi yerli ve yabancı yazarların eserlerini oyunlaştırdı. Fotoğrafla uğraştı. Şiir, öykü ve yazıları İstanbul, Milli Kül...

  • MUALLA TETİK

    1946’da Çorum’da doğdu. Kız Enstitüsü’nü, öğretmen okulunu, yükseköğrenim önlisans programını bitirdi. Çorum ve İstanbul’da öğretmenlik ve idarecilik yaptı. ...

  • MUAMMER BİLGE

    1949’da Şenkaya / Erzurum’da doğdu. İlk ve ortaöğreminimi Erzurum’ta tamamladı; Erkek Sanat Enstitüsü’nü bitirdi. 1972’de Almanya’ya gitti, işçi ve sendikacı olarak çal...

  • MÜBECCEL İZMİRLİ

    1934’te Çorlu/Tekirdağ’da doğdu. İstanbul Çapa Kız Ortaokulu’nu bitirdi. Maddi zorlukları nedeniyle liseyi bitirmeden iş hayatına atıldı. Sekreter, memur, çeşitli gazete...

  • MÜCAHİT KOCA

    1949’da Mustafakemalpaşa / Bursa’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini doğduğu ilçede tamamladı. Bursa Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü bitirdi (1975). Edebiyat ve Türkçe öğ...

  • MÜCAHİT TEPE

    1957’de Samsun’da doğdu. Ticaret Lisesi’ni, Tarsus İşletmecilik Yüksek Okulu’nu bitirdi. Öğrencilik yıllarından itibaren edebiyata ve Türk sanat musikisine ilgi duydu. S...

  • MUCİZE ÖZÜNAL

    1947’de Çamlıca / İstanbul’da doğdu. A.Ü. Hukuk Fakültesi'ni bitirdi. Savcı ve avukat olarak çalıştı. Halen serbest avukatlık yapmaktadır. Edebiyat hayatına 1965’te yayı...

  • MÜFİDE GÜZİN ANADOL

    1925’te Devrek / Zonguldak’ta doğdu. Bartın Ortaokulu’nu, Çamlıca Kız Lisesi’ni, İÜ Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Türkçe, Fransızca, ve Edebiyat öğretmenliği ...

  • MÜGE İPLİKÇİ

    1966’da İstanbul’da doğdu. Ortaöğrenimini Kadıköy Anadolu Lisesi’nde tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. İÜ Sosyal Bilimler Ensti...

  • MUHAMMET ÇAKIRAL

    1965’te Köknar köyü/Çaykara/Trabzon’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini köyünde tamamladı. Trabzon Ticaret Lisesi’ni, KTÜ GİMYO’nu bitirdi (1988). İstanbul’da serbest muhase...

  • MUHARREM ERBEY

    1969’da Diyarbakır’da doğdu. Edebiyat hayatına 1997’den itibaren yayınlanan öyküleriyle başladı. Öyküleri ve yazıları çeşitli dergi ve gazetelerde yer aldı. ...