Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • MEHTAP YILMAZ

    1971’de Diyarbakır’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Diyarbakır’da tamamladı. Başörtüsü nedeniyle yükseköğrenimini yarıda bıraktı. Halen Diyarbakır’da yaşıyor. Öykü ve y...

  • MEKKİ SAİT ESEN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öyküleri Akşam (1925) ve Cumhuriyet gazetelerinde yayınlandı.

  • MELEK PAŞALI

    1969’da Rize’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi; aynı bölümde başladığı yüksek lisans ...

  • MELİH ELGİN

    1967’de Muğla’da doğdu. İlköğrenimini Muğla’da, ortaöğrenimini İzmir’de tamamladı. EÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi. Halen aile hekimliği uzmanı olarak çalışan Elgin, edebiyat...

  • MELİH ERGEN

    1948’de Eskişehir’de doğdu. İzmir Namık Kemal Lisesi’ni, EÜ İktisadi ve Ticari İlimler Fakültesi’ni bitirdi. 24 yıl çeşitli şirketlerde yöneticilik yaptıktan sonra iş hay...

  • MELİHA AKAY

    1960’ta Tepecik köyü / Mustafakemalpaşa’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Mustafakemalpaşa”da tamamladı. Bolu Turizm ve Otelcilik Yüksek Okulu’na devam etti. Halen bir o...

  • MELİKE FUNDA KAYNAK

    1961’de Konya’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nü bitirdi (1991). Öykü kitapları dışında...

  • MELİS KUTLU

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • MELTEM ARIKAN

    1968’de Ankara’da doğdu. HÜ Büro Yöetimi’nden mezun oldu. Etkili eğitim ve doğru beden dili kullanımı konusunda araştırmalar yaptı, eğitim verdi. Halen özel sektörde, hal...

  • MELTEM BAL

    Hakkında Bilgi bulunamamıştır.

  • MEMDUH ŞEVKET ESENDAL

    1883’te Çorlu'da doğdu. Çiftçilikle uğraşan ailesinin maddi sıkıntıları nedeniyle hiçbir mektepten mezun olamadı. 1906'da girdiği İttihat ve Terakki'de 1908'de müfettiş...

  • MEMET FUAT

    1926’da İstanbul’da doğdu. Tam adı Mehmet Fuat Engin Bengü. Haydarpaşa Lisesi’ni (1946), İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü (1951) bitirdi. Tuna B...

  • MENEKŞE TOPRAK

    1970’te Kayseri’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Köln ve Ankara’da tamamladı. AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi. Bir bankada uzman olarak dört yıl görev yaptı; Var...

  • MERAL ÇELEN

    1934’te Diyarbakır’da doğdu. Çorum Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi. Varlık, karikatür, Düşün yayınevlerinde çalıştı. Keloğlan Yayınevi’ni kurdu...

  • MERİH GÜNAY

    1969’da İstanbul’da doğdu. Edebiyat hayatına 2001’deki öykü çalışmalarıyla başladı. Şiir ve öykü çalışmalarını içeren “merihli.com” adlı edebiyat sitesini kurdu, yönetim...

  • MES’UDE GÜREL

    1909’da Bursa’da doğdu. Babası ve eşinin subay olması nedeniyle Anadolu’nun çeşitli yerlerinde bulunmuştur. Doğan Kardeş dergisinde yayınlanan yazıları (1954-56) “Annemi...

  • METİN İLKİN

    1932’de Zonguldak’ta doğdu. Düzenli bir öğrenim görmedi. Yücel Yayınları’nı kurdu (1970); Gerçek Sosyalist Edebiyat (6 sayı, Mayıs-Ekim 1971) ve Yeni Adımlar Aylık Sanat ...

  • METİN KAÇAN

    1961’de İncesu / Kayseri’de doğdu. Ortaöğrenimini tamamlamadı. E dergisinde kısa bir süre yayın yönetmeni olarak bulundu. Edebiyat hayatına 1985’te Gırgır’da çıkan bir y...

  • METİN KÖKTEN

    1947’de Terme / Samsun’da doğdu. Samsun Perşembe İlköğretmen Okulu’nu bitirdi (1965). İlkokul öğretmenliği yaparken Trabzon Eğitim Enstitüsü’nden mezun oldu (1970). Çeşit...

  • METİN ÖNAL MENGÜŞOĞLU

    1947’de Elazığ’da doğdu. Tam adı Metin Önal. İzzettin Hanefi imzasını da kullandı. İlk ve orta öğrenimini Diyarbakır ve Malatya’da tamamladı. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitird...