Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • MEHMET FEHMİ İMRE

    1957’de Ankara’da doğdu. TED Ankara Koleji’ni, DTCF Rus Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Yankı dergisinde çalıştı (1979-1982). Halen Ankara’da yaşıyor. Öykü kitapla...

  • MEHMET GÖCEKLİ

    1970’de doğdu. İlk ve ortaokulu Kuşadası’nda, liseyi İzmir’de okudu. DEÜ İşletme Bölümü’nde okurken siyasal nedenlerle tutklanması üzerine okuldan atıldı. Hapis yattı (...

  • MEHMET GÜLER

    1944’te Gemerek/Sivas’ta doğdu. İlkokulu köyünde okudu. Pamukpınar İlköğretmen Okulu’nu (1962), Balıkesir Necatibey Eğitim Enstitüsü’nü (1962) bitirdi. Çeşitli il ve ilç...

  • MEHMET GÜNER

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • MEHMET GÜNSÜR

    1955’te doğdu. Ressam Nedim Günsür’ün oğlu. Galatasaray Lisesi’ni ve Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nü bitirdi. Ajans Ada’da reklamcılığa başladı, daha so...

  • MEHMET GÜRELİ

    1949’da İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’ndeki öğrenimini yarıda bıraktı. Cihangir takımında basketbo...

  • MEHMET KÜÇÜK

    1937’de Giresun’da doğdu. İlk ve ortaörenimini Gölcük’te tamamladı. AÜ Fen Fakültesi’ni bitirdi. TRT’de çalışarak emekli oldu (1963-2002).

  • MEHMET MADEN

    1956’da Maden / Elazığ’da doğdu. Asıl adı Mehmet Yıldız. Diyarbakır Eğitim Enstitüsü İngilizce Bölümü’nü (1978) bitirdi. AnaÜ İngilizce Lisans Programı’nı tamamladı (1995)...

  • MEHMET NİYAZİ ÖZDEMİR

    1942’de Akyazı / Sakarya’da doğdu. Haydarpaşa Lisesi`ni, İ.Ü. Hukuk Fakültesini bitirdi (1967). Almanya`da Marlburg, Bonn ve Köln üniversitelerinde Türk Kamu Hukukunda Te...

  • MEHMET ÖNAL

    1958’de Kırıkkale’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Kırıkkale’de tamamladı. Hacettepe Üniversitesi Türk Dili ve Eedebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1983); aynı bölümde yüksek li...

  • MEHMET RAÛF

    1875’te İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Defterdar’daki mahalle mektebiyle, Soğukçeşme Askeri Rüşdiyesi’nde tamamladı. Bahriye mektebini bitirerek (1893) deniz s...

  • MEHMET ŞEKEROĞLU

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykü kitabı dışında, Alman Demokratlarına Mektuplar Alman Demokratlarının Türkler'e Karşı tutumları, Aydın Olgusu, Alman ve Batı Aydını Üze...

  • MEHMET SEMİH

    1952’de İstanbul’da doğdu. Burgaz Adası Yatılı İlkokulu’nu (1964) bitirdi. Bir yıl Fındıklı Ortaokulu’nda okuduktan sonra babasının ölümü üzerine öğrenimine son verdi. ...

  • MEHMET SEVDA ÇOBAN

    1974’te Denzili’de doğdu. 1980’den beri Almanya’da yaşıyor. Öykü dışında, şiir ve tiyatro eseri yazıyor.

  • MEHMET SEYDA

    1919’da İstanbul’da doğdu. Tam adı Mehmet Seyda Çeliker. İlkokulu Antalya’da, ortaokulu Kırıkkale’de okudu. İstanbul Pertevniyal Lisesi’ndeki öğrenimini yarıda bırakıp ...

  • MEHMET TAŞ

    1951’de Elbistan / Kahramanmaraş’ta doğdu. Elbistan İlkokulu ve Ortaokulu’nu, Mersin Öğretmen Okulu’nu bitirdi. Bingöl, Pazarcık ve Elbistan’da öğretmenlik yaparak emek...

  • MEHMET TAŞDEMİR

    1971’de Göle / Ardahan’da doğdu. Ortaokulu yarıda bıraktı. Siyasal faaliyetleri nedeniyle tutuklandı (1990), ömür boyu hapse hüküm giydi; erzincan, Gümüşhane, Nevşehir,...

  • MEHMET TAŞDİKEN

    1953’te Beyşehir / Konya’da doğdu. İlko ve ortaokulu Beyşehir’de, liseyi İstanbul’da Kabataş Erkek Lisesi’nde okudu (1971). İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bö...

  • MEHMET YILMAZ KARAİBRAHİMOĞLU

    1947’de Esenyurt Köyü / Gürele / Giresun’da doğdu. Zonguldak kömür madenlerinde çalıştı. Edebiyat hayatına şiirlerini kitaplaştırarak başladı. Öykü kitabı dışında Acuns...

  • MEHMET ZAMAN SAÇLIOĞLU

    1955’te Bursa’da doğdu. TED Ankara Koleji’ni, Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nu bitirdi. EÜ Güzel Sanatlar Akademisi’nde asistan olarak başladığı (1977) akad...