Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • MEHDİ HALICI

    1927’de Konya’da doğdu. Tarihi çalışmalarında kullandığı Çemşit Bender adıyla tanınmıştır. Şair Feyzi Halıcı’nın kardeşidir. İlk ve orta öğrenimini Konya’da tamamladı (194...

  • MEHMET ABUT

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • MEHMET AÇAR

    1963’te Konya’da doğdu. Selim Nüzhet imzasını da kullandı. İstanbul Fındıkzade İlkokulu’nu (1974), Galatasaray Lisesi’ni (1982) ve BÜ İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü ...

  • MEHMET A. CİVELEK

    1960’ta İskenderun’da doğdu. İskenderun Lisesi’hi (1960), İÜ İktisat Fakültesi’ni bitirdi (1965). New York Üniversitesi’nde yüksek lisans, Nev School for Social Research’...

  • MEHMET AKAR

    1967’de Artova/Tokat’ta doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Artova’da tamamladı. UÜ Veteriner Fakültesi’ni bitirdi (1991). Halen özel bir kuruluşta yönetici olarak çalı...

  • MEHMET AKÇINAR

    1944’te Isparta’da doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi sosyoloji Bölümünü bitirdi. Bir süre eğitim uzmanlığı, gazetecelik, ortaokul ve Eğitim Enstitüsü’nde öğretmenlik, idarecil...

  • MEHMET ATİLLA

    1959’da Bodrum'da doğdu. Bodrum Akçaalan İlkokulu’nu, Bodrum Turgut Reis Ortaokulu’nu (1972), İzmir Mithatpaşa Endüstri Meslek Lisesi’ni (1975), Ankara Yüksek Teknik Öğre...

  • MEHMET AY

    1960’ta Ankara’da doğdu. Tam adı Mehmet Yavuz Ay. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. Ankara Harp Okulu’nu bitirdi (1981). Çeşitli kıtalarda subay olarak çalıştı; ...

  • MEHMET BAŞARAN

    1926’da Ceylanköy / Lüleburgaz’da doğdu. İlk öğrenimini Ceylanköy ve Uzunköprü’de tamamladı. Kepirtepe (1943) ve Hasanoğlan Köy Enstitülerini bitirdi (1946). Aksu (Anta...

  • MEHMET BAŞÇI

    1979’da Pazarcık Kahramanmaraş’ta doğdu. Halen İsviçre’nin Basel kentinde yaşamaktadır.

  • MEHMET BATUR

    1976’da Trabzon’da doğdu. Asıl adı, Mustafa Güçlü’dür. İlköğrenimini Sürmene’de, ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. İTÜ Fizik Mühendisliği’nde yedi sene okuduktan sonra...

  • MEHMET BAYDUR

    1951’de Ankara’da doğdu. Ortaöğrenimini Ankara’da Atatürk ve Gazi liselerinde tamamladı. Londra Üniversitesi’ndeki sosyoloji öğrenimini son sınıfta bıraktı (1978). 1980’de...

  • MEHMET ÇAĞLIKASAP

    1945’te Kayseri’de doğdu. Kayseri Ticaret Lisesi’ndeki eğitimini tamamlamadı. Matbaa işçiliği ve gazetecilik yaptı. Ozan’ca (7 sayı, 1976) ve Hakimiyet Sanat (50 sayı, 19...

  • MEHMET CAN ŞAŞMAZ

    1985’te Edirne’de doğdu. İlkokulu İstanbul’da okudu. Diyarbakır Anadolu Lisesi’ni bitirdi. Halen HalÜ Psikoloji Bölümü’nde okuyor. Edebiyat hayatına 1989’dan itibaren Ad...

  • MEHMET ÇETİN

    1955’te Tunceli’de doğdu. Yüksek öğrenimi sırasında siyasi çalışmalarından dolayı tutuklandı, sekiz yılı aşkın hapis yattı. Piya Yayın Kolektifi’nin kurucuları arasında ...

  • MEHMET CORAL

    1946’da İzmir’de doğdu. Tam adı: Mehmet Gündüz Coral’dır. İzmir Maarif Koleji’ni (1967), İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi (1972). Amsterdam Üniversitesi’nde...

  • MEHMET EMİN BOZARSLAN

    1934’te Lice/Diyarbakır’da doğdu. Medrese öğrenimi gördü, ilkokulu dışarıdan bitirdi, dışarıdan sınavlara girerek müftülüğü kazandı. Diyarbakır’ın Hani ve Kulp ilçelerind...

  • MEHMET ERDOĞAN

    1955’te Ulubeyli/Uşak’ta doğdu. Karşıyaka Erkek Lisesi’ni, Buca Eğitim Fakültesi Türkçe Bölümü’nü bitirdi (1979) Akçakoca, Adapazarı ve İstanbul’da edebiyat öğretmenliği...

  • MEHMET ERKAN

    1981’de Samsun’da doğru. Tam adı Mehmet Erkan Aydın. İlk ve orta öğrenimini Samsun’da tamamladı. E.Ü. İ.İ.B.F. Uluslararası İlişkiler Bölümü’nü bitirdi (2003). Halen İsta...

  • MEHMET FARAÇ

    1965’te Urfa’da doğdu. Urfa’da Cumhuriyet gazetesi muhabirliği (1983), yerel gazete ve radyolarda yöneticilik yaptı. 1995’ten bu yana İstanbul’da, Cumhuriyet Gazetesi’nin...