Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • M. NECATİ ÜLGEN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • M. NİHAL ÖZÜM

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • M. SADIK ASLANKARA

    1948'de Sarayköy / Denizli’de doğdu. İzmir Namık Kemal Lisesi'ni, AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü'nü bitirdi. Edebiyat hayatına 1965’te Pamukkale gaze...

  • M. ŞEVKİ YAZMAN

    1896’da Elazığ’da doğdu. Elazığ Askeri Rüşdiyesi’ni, Kuleli Askeri Lisesi’ni, (1914). Harp Okulu’nu (1924), İü Fen Fakültesi Elektrik ve Makine Bölümü’nü bitirdi (1931). ...

  • M. SUNULLAH ARISOY

    1925’te Şile/İstanbul’da doğdu. Haydarpaşa Lisesi’ndeki öğrenimini yarıda bırakarak çalışma hayatına atıldı (1942), öğrenimini bilahare tamamladı. Köy öğretmenliği (1948-...

  • MAHİR ADIBEŞ

    1964’de Bayburt’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini memleketinde yaptı. FÜ Veteriner Fakültesi’ni bitiridi (1985). Diyarbakır’ın Lice ilçesinde Veteriner Hekim olarak gör...

  • MAHİR ÖZTAŞ

    1951’de İstanbul’da doğdu. Samsun Maarif Koleji’nde başlayan orta öğretimini Kadıköy Maarif Koleji’nde tamamladı (1970). İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık...

  • MAHMUT ALPTEKİN

    1940’ta Çal / Denizli’de doğdu. Alaşehir İlköğretmen Okulu'nu (1958), Bursa Eğitim Enstitüsü Edebiyat bitirdi (1961). İÜ Hukuk Fakültesi’ndeki öğrenimini yarım bıraktı. ...

  • MAHMUT ESAT KARAKURT

    1902’de İstanbul’da doğdu. Kadıköy Sultanisi’ni, Diş Hekimliği Okulu’nu (1924), İÜ Hukuk Fakültesi’ni (1930) bitirdi. Avukatlık, gazetecilik, Galatasaray’da öğretmenlik,...

  • MAHMUT HÜLAGÜ

    1926’da İzmir’de doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İzmir’de tamamladı. İ.Ü. Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Avukatlık ve dalgıçlık yaptı.

  • MAHMUT MAKAL

    1930’da Gülağacı/ Aksaray’da doğdu. Konya vriz Köy Enstitüsü’nü (1947), Gazi Egitim Enstitüsü Pedagoji Bölümü’nü bitirdi (1955). Aksaray, Antalya, Ankara ve Adana’da öğr...

  • MAHMUT ÖZAY

    1908’de Kayalar/Manastır’da doğdu. Balkan Savaşın’da Anadolu’ya göç eden ailesi Nazilli’ye yerleşti. İlkokulu Nazilli ve Bozdoğan’da ve okudu. İzmir Sanatlar okulu’nda b...

  • MAHMUT TUNCAY ÇELENK

    1969’da Diyarbakır’da doğdu. DÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1991). Avkutlık yaptı (1994); İsviçre’ye yerleşti (1995). Edebiyat hayatına 1990’lı yıllarda yayınlanan öyk...

  • MAHMUT YESARİ

    1895’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Mahmut Esat Yesari. Öykücü Afif Yesari’nin babası. Miralay Fahrettin Bey’in oğlu, Hattat Yesarizade Mehmet Esat ile Hattat Yesarizade Mus...

  • MARİO LEVİ

    1957’de İstanbul’da doğdu. Tam adı Mario Mois Levi. Şişli 19 Mayıs İlkokulu’nda, Saint Michel Lisesi’nde (1975) okudu, Fransız ve Roman Filolojisi’ni (1980) bitirdi. Bi...

  • MAVİ NEŞE GÖLCÜK

    1975’te Diyarbakır’da doğdu. Ortaöğremini Diyarbakır’da tamamladı. EÜ Eczacılık Fakültesini bitirdi.

  • MAVİSEL YENER

    1962’de Ankara’da doğdu. EÜ Diş Hekinliği Fakültesi’ni bitirdi (1984). Diş hekimliği yapıyor, uyuşturucu ve AIDS konularında eğitici eğitmeni olarak çalışıyor. Edebiyat ...

  • MAZLUM DİRİCAN

    1980’de Adana’da doğdu. SelÜ Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü’nü bitirdi. Yom Sanat ve Düzyazı Defteri dergilerinin yayın kurulunda yer aldı. Öyküleri Türk...

  • MEBUSE TEKAY

    1954’te Çarşamba / Samsun’da doğdu. İÜ Hukuk Fakültesini bitirdi (1975). Bireysel İş Hukuku ve Toplu İş Hukuku alanında çalıştı. TBKP Genel Yönetim Kurulu Üyeliğinde bu...

  • MECBURE İNAL

    1963’de Yıldızeli/Sivas’ta doğdu. Sivas’da ilkokulu bitirdikten sonra özel derseler alarak kendisini yetiştirdi. Edebiyat hayatına 1988’de yayınlanan yazılarıyla başlad...