1924’te İstanbul’da doğdu. İÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi, Psikiyatri Bölümü’nde nöroloji uzamanı, psikiyatri doçenti olarak çalıştı. Acta Neuropsychiatrica, Adli Tıp Dergi...
1963’te İstanbul'da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul, Ankara, Lefkoşe ve Doğubeyazıt'ta tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nden mezun oldu (1985). 19...
1931’de İstanbul’da doğdu. Kadıköy Kız Lisesi’ni bitirdi (1950). İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’ndeki öğrenimini son sınıfta bıraktı. İskandinav...
1952’de Alpullu / Kırklareli’inde doğdu. Silivri Turgut Reis İlkokulu’nu, Kandili Kız Lisesi’ni, İTÜ Mimarlık Fakültesi’ni bitirdi. Aynı fakültede “Safranbolu’da Bir Koru...
Kars kökenli, 1950’lerde İstanbul’a yerleşen Rus bir aileye mensuptur. Rum ilkokulunu, Fransız Kolejini, İÜ Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü’nü bitirdi. Avrupa Sana...
1945’te Kemaliye / Erzincan’da doğdu. İlköğretmen Okulu’nu bitirdi (1962). Hürriyet Haber Ajansı’nda muhabir olarak çalıştı. Edebiyat ve sanat hayatına Milliyet Sanat ...
1939’da Malatya’da doğdu. Orta öğrenimini tamamlamadı. Matbaa işçiliği yaptı (1953). Sebat (Malatya) gazetesini çıkardı. 1971’de siyasal nedenlerle bir süre gözaltında t...
1949’da Gaziantep’te doğdu. İlk ve ortaokulu Gaziantep’te, liseyi Gaziantep İlköğretmen Okulu’nda okudu. İzmir Buca Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi. Öğretmenlik ve musahhihl...
1951’de İslahiye/Gaziantep’te doğdu. Adana İmam Hatip Lisesi, Adana Erkek Lisesi ve İstanbul İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi. İÜ İktisat Fakültesi Gazetec...
1952’de Burunarkaç / Emirdağ’da doğdu. Burunarkaç köyü İlkokulu’nu, Yunus Emre Öğretmen Okulu’nu (1964), Çapa Yüksek Öğretmen Okulu’nu bitirdi (1969). Bir süre Ankara’da ...
1933’te Kapaklıkaya köyü / Sivas’ta doğdu. Orta öğrenimini çeşitli şehirlerde okudu. Deniz Kuvvetleri assubayı olarak çalıştı (1952-65); mecburi hizmetini tamalayınca ord...
1929’da Gazipaşa / Antalya’da doğdu. İlk ve orta okulu Antalya’da okudu. Edirne İlköğretmen Okulu’nu bitirdi. Hakkari’de ve doğduğu ilçede öğretmenlik yaparak emekli ol...
1943’te Beşikdüzü / Trabzon’da doğdu. Tam adı Mehmet Halistin. Erzincan Lisesi’ni bitirdi (1961). Kara Harp Okulu’ndaki eğitimini tamamlamadı; AÜ Fen Edebiyat Fakültesi Fr...
1938’de Baf / Kıbrıs’ta doğdu. Teachers Training Collge’i (1958), Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü(1960), Hacettepe Üniversitesi Mezuniyet Sonrası Eğitimi ...
1922’de ulamış / Seferihisar / İzmir’de doğdu. İlkokulu köyünde okudu. Orta öğrenimini tamamlamadı. Köyünde rençberlik yaptı. Nasır ve Saban adlı iki edebiyat dergisi ç...
En son aranan öykücüler