Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • HÜSEYİN K. ECE

    1958’de Gümüşhane’de doğdu. Gümüşhane İmam-Hatip Okulu’nu (1973), AtaÜ İslami İlimler Fakültesi’ni bitirdi (1978). 1985’e kadar Eskişehir’de öğretmenlik yaptıktan sonra ...

  • HÜSEYİN KARATAY

    1937’de Gündüzbey / Malatya’da doğdu. Tam adı Hasan Hüseyin Karataş. Malatya Öğretmen Okulu’nu (1957), Malatya Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü bitirdi (1964). Hakkar...

  • HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR

    1281/1864’da tarihinde İstanbul’da doğdu. Üç yaşında iken annesinin ölümü üzerine çocukluğu Aksaray Yakup Ağa Mahallesi’ndeki konakta anneannesi ve teyzesinin yanında geçti...

  • HÜSEYİN SORGUN

    1969’da Kırıkkale’de doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Kırıkkale’de tamamladı. İÜ Hukuk Fakültesi önlisans programını (1988), MÜ İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü’nü biti...

  • HÜSEYİN SU

    1952’de Çiçekdağı/Kırşehir’de doğdu. Asıl adı İbrahim Çelik. Çiçekdağı Hacıduraklı İlkokulu’nu (1964), Keçiören Lisesi’ni (1973), A.Ü. DTCF Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’n...

  • HÜSEYİN ULAŞ

    Erzincan’da doğdu. Emekli olduktan sonra İstanbul liselerinde edebiyat ve sosyoloji öğretmenliği yaptı. Öykü kitapları dışında İçimdeki Dünya (1944), Engine Doğru (1946)...

  • HÜSEYİN YURTTAŞ

    1946’da Foça / İzmir’de doğdu. Edirne Erkek İlköğretmen okulu’nu bitirdi (1964). Çeşitli illerde ilkokul öğretmenliği (1964-83), yayıncılık ve dağıtımcılık (1983-90), Dö...

  • HÜSNÜ A. GÖKSEL

    1919’da Bandırma/Balıkesir’de doğdu. Tam adı, Hüsnü Hasan Göksel’dir. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. (1937). İÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi (1943). 1955’ten it...

  • HÜZEYME YEŞİM KOÇAK

    1958’de Tunçbilek / Kütahya’da doğdu. İlk ve ortaokulu Tavşanlı’da, liseyi İstanbul’da okudu. Lise’den sonra çeşitli mahalli gazetelerde köşe yazıları yazdı, Öykü ve ya...

  • İ. GÜNEY DAL

    1944’te Gelibolu / Çanakkale’de doğdu. Liseyi Çanakkale’de bitirdi, bir süre İÜ Edebiyat Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü’ne devam etti. Film seslendirme oyun...

  • İ. GÜVEN KAYA

    1944’te Ünye / Ordu’da doğdu. İlk ve ortaokulu Ünye’de, liseyi Samsun’da okudu. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Kosova Üniversitesi’nde do...

  • İBRAHİM BALABAN

    1921’de Seçköy/Bursa’da doğdu. Üç sınıflı köy ilkokulunu bitirdi (1931) Kaçakçılık (1937) ve cinayet (1942) suçlarından Bursa Cezaevi’nde hapis yatarken beraber olduğu Nâ...

  • İBRAHİM DİNÇER

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • İBRAHİM ETHEM ALADAĞ

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • İBRAHİM KARAOĞLU

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • İBRAHİM SARI

    1953’te Gafarlıköy / Kahramanmaraş’ta doğdu. Kahramanmaraş İmam Hatip Lisesi’ni bitirdi. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Erzurum ve Diyarbakır bölge müdürlüklerinde, Tıp Fa...

  • İBRAHİM ULVİ YAVUZ

    1942’de Bolvadin / Afyon’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Bolvadin’de tamamladı. Bolvadin Maliye Müdürlüğü (1965), Diyanet İşleri Başkanlığı (1966-75), Devlet Bakanlığı ...

  • İBRAHİM YILDIRIM

    1950'de İstanbul'da doğdu. Atatürk Erkek Lisesi’ni, İÜ İktisat Fakültesi’ni bitirdi. Bankacılık yaptı; reklam sektöründe çalışarak emekli oldu. Yaşasın Edebiyat öykü ...

  • İBRAHİM ZEKİ BURDURLU

    1922’de Burdur’da doğdu. İstanbul Erkek Öğretmen Okulu’nu (1938), Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1943). Çeşitli kentlerle ve Kıbrıs’ta ilkokul, ortaokul ve lise...

  • İBRAM ERDEM

    1950’de Trabzon’da doğdu. Asıl adı İbrahim Ertem. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. Gazi Eğitim enstitüsü’nü bitirip (1975) öğretmen oldu. Toprakspor’da futbol o...