1910’da Güdül / Ankara’da doğdu. Çubuk Numune-i Terakki ve İzmir Erkek Öğretmen Okulu’nu bitirdi (1929). Çeşitli il ve ilçelerde öğretmenlik yaptı. On yıl Maliye Bakanl...
1964’te Muş’ta doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi’ndeki yükseköğrenimi tamamlamadı. İsveç’e yerleşerek çizgi roman, animasyon ve deney filmi konusunda kurslara katıldı. ...
1895’te Perçenç (Akçakiraz)/Harput/Elazığ’da doğdu. Hamasdeğ olarak da bilinir. İlkokulu kendi köyünde Suprp Nışan Okulu’nda okudu. Elazığ’da Getronagan Okulu’nu bitirdi ...
1946’da İstanbul’da doğdu. İtalyan Lisesi’ni (1974), İÜ Kimya Fakültesi’ni bitirdi. Aynı Fakültede akademik kariyer yaptı; profesör ünvanıyla emekli oldu (1998). Öykü k...
1958’de Çal / Denizli’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Baklan’da tamamladı. Çal Lisesi’ni bitirdi (1976). Uşka Meslek Yüksek okulu’ndaki yükseköğrenimini tamamlamadı. Ç...
1966’da Rize’de Doğdu. İlk, orta ve yükseköğrenimini İstanbul’da tamamladı. Basın sektöründe çalıştı; Yeni Şafak gazetesinde sinema sayfası hazırladı, Gerçek Hayat gazete...
1944’te izmir’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini İzmir’de tamamladı. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Halen İzmir’de serbest avukatlık yapıyor. Öykü ve denemeleri Ortaklaşa,...
1957’de Alaşehir’de doğdu. Türk Dili ve Edebiyatı öğrenimi gördü. Karikatürle de uğraşan Efe, 1993’te Almanya’ya gitti, 5 yıl Münih’te kaldı, çeşitli okullarda sanat ve e...
İş Bankası’nda iş müfettişi (1970-76), müfettiş ve Teftiş Kurulu Başkanı (1997-99) olarak çalıştı. Öykü kitabı dışında, Köprüde Kadınlar Var, Karasu, Bıçak Sırtında (2005)...
1927’de Gürün/Sivas’ta doğdu. Tam adı Hasan Hüseyin Kokmazgil. Gürün Cumhuriyet İlkokulu’nu (1939), Niğde Ortaokulu’nu (1945), Adana Erkek Lisesi’ni (1948), Ankara Gazi Eğ...
1909’da Abanda köyü/Akçaabat/Trabzon’da doğdu. Çocukluğu Samsun ve İstanbul’daki Darüleytam’da geçti. Amasya Öksüzler Yurdu’ndan ilkokulu bitirme belgesi aldı (1931), ort...
1949’da Sarayköy / Denizli’de doğdu. Nazilli Öğretmen Okulu’nu bitirdi. Sınıf öğretmenliği, okul idareciliği, Denizli Halk Eğitim Merkezi’nde müdür yardımcılığı yapar e...
1938’de Kaman / Kırşehir’de doğdu. Kayseri Pazarören İlköğretmen Okulu’nu (1958), Gazi Eğitim Enstitüsü İngilizce Bölümü’nü (1962) bitirdi. Bingöl, Eskişehir, Tekirdağ,...
1951’de Iğdır’da doğdu. Ortaokul 2. Sınıfa kadar Iğdır’da okudu; ailesinin Turgutlu’ya göçmesi üzerine ortaöğrenimini Turgutlu Lisesi’nde tamamladı (1973). EÜ İşletme Fak...
1940’ta Nallıhan’da doğdu. Kuzucular köyü İlkokulu’nu, Nallıhan Ortaokulu’nu, Ankara Ticaret Lisesi’ni bitirdi. Ankara İktisadi Ticari İlimler Akademisi’nde iki yıl okuduk...
1955’de Bursa’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul'da tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Sosyoloji bölümünü bitirdi. Ansiklopedicilik döneminin ardından Nokta dergisi...
1968’de İstanbul’da doğdu. DEÜ İİİBF Maliye Bölümü’nü bitirdi. Bir bankada, Londra’da ara işlerinde çalıştı. Öküz dergisinin genel yayın koodinatörlüğünü yaptı (1996-200...
En son aranan öykücüler