1978’de İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. BilÜ İktisat Bölümü’nü bitirdi (2001). Edebiyat hayatına 1997’den itibaren Dört Mevsim dergisinde...
1972’de Kayseri’de doğdu. AnaÜ İletişim Bilimleri Fakültesi Basın-Yayın Bölümü’nde lisans, Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde yüksek lisans diploması aldı. 2000’den beri Japon...
1961’de Ankara’da doğdu. MÜ Ticari Bilimler Fakültesi’ni bitirdi (1982). İÜ İşletme İktisadı Enstitüsü’nde yüksek lisans yaptı (1983). Bilişim sektöründe çalışıyor (1991...
1961’de Ankara’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Ankara’da tamamladı. AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü’nü bitirdi (1987). TRT ve çeşitli reklam ajansları...
1947’de İzmir’de doğdu. Hava harp Okulu’nu bitirdi. 1971’de siyasal nedenlerle ordudan uzaklaştırıldı ve iki yıl hapis yattı. İzmir’de kendi kitapevini işletti, dağıtımc...
1899’da Araç/Kastamonu’da doğdu. Mülkiye Mektebi’ni bitirdi (1923). Fransa’daki maliye teftiş stajından sonra Anadolu’nun çeşitli kentlerinde maliye müfettişi olarak çalı...
1926’da Bursa’da doğdu. Orta öğrenimini yarıda bırakarak çalışma hayatına atıldı. İstanbul Belediyesi Basımevi’nde, Basın Yayın Müdürlüğü’nde çalışarak emekli oldu (198...
1915’te İstanbul'da doğdu. Beş yaşında iken, devletlerarası hukuk profesörü ve Meclis-i Mebusan’da İstanbul milletvekilliği yapmış olan babası ölünce, annesiyle birlikte bü...
1961’de Balıkesir’de doğdu. AnaÜ İktisat Fakültesi’ni bitirdi. Cambridge Anglia Üniversitesi’nde edebiyat kursuna katıldı; Mary Wollstonecraft üstüne araştırma yaptı. K...
1882’de İstanbul’da doğdu. Annesinin ölümüyle küçük yaşta öksüz kaldı; babasının peşpeşe evlenmesi nedeniyle, zaman zaman yeni annelerinin yanında da kalmasına rağmen, as...
1965’te Bandırma’da doğdu. Tam adı Halide Eşber Ç. Güvenç. Çamlıca Kız Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültesi Klasik Filoloji Bölümü’nü bitirdi; İngiltere’de oyunculuk eğitimi ...
1901’de İstanbul’da doğdu. Romancı Emine Işınsu’nun annesi, öykücü Pınar Kür’ün teyzesi. İlk öğrenimini özel derslerle tamamladı. Erenköy Kız Lisesi’ni bitirdi. Bir süre İ...
1890’da İstanbul’da doğdu. Asıl adı Musa Cevat Şakir Kabaağaçlı. Babası asker, sefir ve tarihçi Kabaağaçlı-zâde Mehmet Şakir Paşa, Sadrazam Ahmet Cevat Paşa, Ressam Fahrünn...
1913’te Hacıbektaş / Kırşehir’de doğdu. Öğretmen okulunu bitirdi. Köy öğretmenliği ve gezici öğretmenlik yaptı. Ankara’da Milli Kütüphane’de memur olarak çalıştı, burada...
1949 yılında doğdu. Mensucat Santral adındaki şirketi kurdu ve yönetti. İSKİ’de klor yolsuzluğu, tarihi eser ve vergi kaçakçılığı gibi konularda hakkında koğuşturma açılın...
1955’te Yukarıseyit/Çal/Denizli’de doğdu. Sağlık problemleriyle büyüdü. İlkokulu köyünde, ortaokulu Çal’da, Lise’yi Denizli’de (1974) okudu. İÜ Güzel Sanatlar Akademisi’ni...
1957’de Kayseri’de doğdu. Kayseri Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi. İlkokul öğretmenliği yaptı. Siyasi faaliyetleri nedeniyle 1981-91 arasında hapis yattı. Edebiyat hayatı...
1960’ta Namrun / Mersin’de doğdu. Tam adı Halime Toros Sevil. Mersin Atatürk Lisesi’ni, HÜ Sağlık İdaresi Yüksekokulu’nu bitirdi. GÜ Sosyal Bilinler Enstitüsü Kamu Yönetim...
1865’te İzmir’de doğdu. "Uşak’ta helvacılıkla uğraşırken, İzmir’e göçerek "Uşşakizadeler" diye anılmaya başlayan zengin bir aileye mensuptu. Ailesi, işleri çok gelişince ...
En son aranan öykücüler