1925’te Razgard / Bulgaristan’da doğdu. İlköğrenimine doğum yeri olan Ütükler köyünde başladı ama tamamlayamadan ailesiyle birlikte Türkiye’ye göç etti (1934). İlkokulu B...
1962’de Yozgat’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Yozgat’ta tamamladı. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bölümü’nü bitirdi (1983). Aynı bölümde güz...
1956’da Rize’de doğdu. Iki yaşındayken ilesiyle birlikte İstanbul’a yerleşti (1958). Halen İsveç’te yaşıyor.
1895’te İstanbul’da doğdu. Tam adı, Fahri Celal Göktulga’dır. İlköğrenimini Dar’ül Edep’te tamamladı. Mercan İdadisi’ni (1912), Tıbbıye-i Şahane’yi bitirdi (1918). Topta...
Boyabat’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini TED Ankara Koleji’nde tamamladı. AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi. Kolej yıllarında tiyatro, şiir ve arkeoloji ile ilgil...
Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykü kitabı dışında, Aşksız Mutluluk Yoktur (2004) ve Kurtuluş Savaşı Sözlüğü (2004) adlı kitapları vardır.
Akyaka/Kars’ta doğdu. Edebiyat hayatı, 1973’te Yansıma dergisinde yayınlanan öyküsüyle başladı. Öyküleri Yeni Toplum, Öykü, Yazko Edebiyat, Varlık, Broy, Kıyı, Papirüs, Fa...
1917’de Akhisar/Manisa’da doğdu. Balıkesir Necatibey İlköğretmen Okulu’nu bitirdi (1936). Afyon, Manisa ve Tekirdağ’ın köylerinde ilkokul öğretmenliği yaptı; bir süre Anka...
Hakkında bilgi bulunamamıştır. Edebiyat dergiciliğinde önemli bir yeri olan Oluşum dergisinin (83 sayı, Nisan 1974 – Kasım 1982) sahibi ve sorumlu yönetmeni olduğu bilinm...
1922’de Adapazarı'nda doğdu. Tam adı, Mustafa Faik Baysal. Kadıköy Saint Joseph Lisesi’nde yatılı okudu (1928-39). İÜ Fransız Filolojisi’ni bitirdi (1942). Pertevniyal Li...
1929’da Akçaköy/Yeşilova-Burdur’da doğdu. Akçaköy İlkokulu’nu (1943), Isparta Gönen Köy Enstitüsü’ nü bitirdi (1948). Beş yıl köy öğretmenliği yaptı. Ankara Gazi Eğitim...
1974’te Ardahan / Kars’ta doğdu. Tam adı Faruk Nafiz Duman. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü’nü bitirdi...
1957’de İstanbul’da doğdu. Ankara Bahçelievler Deneme Lisesi’ni (1973). Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Uygulamalı Endüstri Sanatları Yüksek Okulu Grafik Tasarlama Bölümü...
1957’de İstanbul’da doğdu. Avusturya Lisesi’ni, İÜ İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1981. Öğretmenlik, İletişim Yayınları’nda editörlük yaptı. İstanbul Bilg...
1934’te İstanbul’da doğdu. İstanbul Kız Lisesi’ni, İÜ Fen Fakültesi Matematik – Astronomi Bölümü’nü bitirdi. Aynı bölümde öğretim görevlisi ve öğretim üyesi olarak çalı...
1946'da Edremit/Balıkesir'de dogdu. Tam adı, Fatma Bölek Gürel'dir. İlk ve orta ögrenimini Edremit'te yaptı. İstanbul Teknik Universitesi'nde Kimya Muhendisliği ve maste...
1961'de Afyon'da doğdu. İstanbul İsmail Hakkı Uludağ İlkokulu’nu (1973), Afyon Lisesi’ni bitirdi (1980). İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü'nden mezun oldu (1984), aynı...
En son aranan öykücüler