Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • FERYAL ORHAN BASIK

    Heybeliada / İstanbul’da doğdu. Orta öğrenimini Heybeliada’da tamamladı. İÜ İşletme Fakültesi’ni bitirdi; aynı fakültede akademik kariyer yaptı. ABD, İngiltere ve Almanya’...

  • FERYAL TİLMAÇ

    1969’da Adana’da doğdu. Adana Anadolu Lisesi’ni, BÜ İktisat Bölümü’nü bitirdi. Öykü ve çevirileri Artimento, Ceysanat, Varlık, İmge Öyküler, Eşik Cini dergileriyle, Altz...

  • FERZAN GÜREL

    1919’da Söke/Aydın’da doğdu. Samim Kocagöz’ün kız kardeşidir. İlk ve orta öğrenimini Söke İlkokulu, İstanbul Dame de Sion, İzmir Amerikan Kız Koleji’nde tamamladı. İÜ Edeb...

  • FETHİ SAVAŞÇI

    1930’da Taşköprü köyü / Ödemiş / İzmir’de doğdu. Meslek lisesindeki öğrenimini maddi zorluklar nedeniyle tamamlayamadı, amelelik, demircilik, muhabirlik yaptı. İşçi olara...

  • FEYYAZ KAYACAN

    1919’da İstanbul’da doğdu. Tam adı Feyyaz Fergar. Saint Joseph Fransız Lisesi’ni bitirdi. Fransa’da Paris Ecole Libre de Siences’da, İngiltere’de New-Castle University’de...

  • FEYZA HEPÇİLİNGİRLER

    1948’de Ayvalık’ta doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Ayvalık’ta tamamladı. İzmir Kız Lisesi’ni (1966), İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1971). ...

  • FİGEN ALKAÇ

    1970’te Ankara’da doğdu. UÜ İktisadi ve Ticari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü’nü bitirdi. Öyküleri Kül Öykü, Eylül Öykü, Sonra Edebiyat, E, Sonkişot, Ütopya, Yasak M...

  • FİGEN ÇAKMAK

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • FİKRET ÜRGÜP

    1914’te İstanbul’da doğdu. Galatasaray Lisesi’ni, İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi’ni bitirdi (1940). İç hastalıkları uzmanı oldu (1946); İstanbul’da serbest hekimli...

  • FİKRET ADİL

    1901'de Çengelköy'de doğdu. Tam adı, Fikret Adil Kamertan’dır. Galatasaray’da okurken, savaş nedeniyle son sınıfta okulun kapanması üzerine eğitimini yarıda bırakıp ulusa...

  • FİKRET HAKAN

    1934’te Balıkesir’de doğdu. Asıl adı Bumin Gaffar Çıtanak. Mahkeme kararıyla Fikret Hakan adını aldı. Taksim Atatürk Lisesi’nde okurken Ses Tiyatrosu’nda sahneye çıktı (1...

  • FİKRİYE BULUNMAZ

    1960’ta Zonguldak’ta doğdu. İlk, orta ve yüksek öğrenimini İstanbul’da tamamladı. Halen mimar olarak çalışıyor.

  • FİLİZ TOSYALI

    1951’de Çanakkale’de doğdu. İstanbul İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi. Öykü kitabı dışında çok sayıda çocuk roman ve öykü kitapları bulunmaktadır. ...

  • FUAT ALTINSOY

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • FUAT ÖRER

    1939’da Üsküdar / İstanbul’da doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nü bitirdi (1965) Etibank'ta çalıştı, emekli oldu (1993). Edebiyat hayatına, ...

  • FUAT YILDIRIM

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • FÜGEN ÜNAL ŞEN

    1963’te İstanbul’da doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi Sosyal Antropoloji Bölümü’nü bitirdi. Günaydın (1985), Sabah gazetelerinde çalıştı(2000). Halen serbet gazeteci olarak ...

  • FULYA ERTEKİN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • FULYA GÜRSES

    1950’de İstanbul’da doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nü bitirdi. 20 yıl çeşitli il ve ilçelerde felsefe öğretmenliği yaptı. TÜM-DER’in kurucuları arasında ye...

  • FUNDA ÖZSOY ERDOĞAN

    Samsun’da doğdu. MÜ Türk Dili ve Edebiyatı, İÜ İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü’nü bitirdi. İstanbul’da öğretmenlik yapıyor. Öyküleri Dergah dergisinde yayınland...