1935’te Emet/Kütahya’da doğdu. İstanbul Atatürk Kız Lisesi’ni bitirdi, bir süre Hukuk Fakültesi’nde okudu. Çapa Öüretmen Okulu’nu dışarıdan bitirip 1961’den itibaren İs...
İzmir’de doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İzmir’de tamamladı. Refik Durbaş’la birlikte Evrim dergisini çıkardı. Yeni Sanat ve Ekspres Sanat dergilerini çıkardı, yönetti. Bi...
1966’da Ankara’da doğdu., Ankara Devlet Konservatuvarı Keman Bölümü’ne girdi; DEÜ Devlet Konservatuvarı’nı bitirdi (1987). 1987’den beri İzmir Devlet Senfoni Orkestrası...
1935’de Samsun’da doğdu. İlk ve ortaokulu İstanbul’da okudu. Ankara Kız Lisesi’ndeki öğrenimini yarda bıraktı. Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü Prof. Bedri Rah...
1939’da Ankara’da doğdu. Öykücü, romancı Adalet Ağaoğlu’nun kardeşi. Ankara Atatürk lisesini bitirdi. AÜ Hukuk Fakültesi’ndeki yüksek öğrenimini tamamlamadı. Paris’te yön...
1936’da İzmir’de doğdu. Karşıyaka Lisesi’ni, İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1982). Türkiye İşçi Partisi’nin İzmir İl Başkanlığı ve Genel Yönetim Kurulu Üyeliği görevler...
1934’te İstanbul’da doğdu. Tavşanlı İlkokulu’nu, Uşak Lisesi’ni (1955), İstanbul Matbaacılık Okulu’nu bitirdi. Serbest işlerle uğraştı (1957-60), Yapı Kredi Bankası Amsa...
1962’de İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. ABD’de bulundu (1980-83); MÜ İngiliz Dili Bölümü’nü bitirdi (1988). YetÜ’nde öğretim görevlisi o...
1947’de İstanbul’da doğdu. Atatürk Kız Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi (1974). 1994’ten beri Galeri Baraz’da danışman olarak çalışıyor. Yeni ...
1944’te İzmir’de doğdu. İzmir Saint Joseph Fransız Koleji’nde, ABD Libertyville High School’da, İTÜ Mimarlık Fakültesi’nde okudu. Aynı üniversitede yüksek lisans yaptı. E...
1948’de Ankara’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. ODTÜ İdari Bilimler Fakütesi’ni bitirdi (1973). Doktora yapmak için gittiği İsveç’te yerleşti. Şiir...
1960’ta Kayseri’de doğdu. Asıl adı Gürsel Sağlamöz. İlk ve orta öğrenimini Kayseri’de tamamladı. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi’ni bitirdi. 12 Eylül darbesinden önce siya...
1958’de Erzincan’da doğdu. Sosyal Hizmetler Akademisi’ni bitirdi. Siyasal düşünceleri nedeniyle koğuşturmaya uğradı, aklandı. Halen Ankara’da yaşıyor. ...
1943’te Gerze / Sinop’ta doğdu. İlkokulu Samsun’da okudu (1956). Samsun Maarif Koleji’ni (1963), DTCF İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1968); aynı bölümde yük...
1969’da Lâdik / Samsun’da doğdu. Güzel Sanatlar eğitimi aldı. Bir süre grafiker olarak çalıştı. Çeşitli resim sergilerine katıldı. Hat sanatıyla tanıştıktan sonra resim...
1883’te İstanbul’da doğdu. Soyadı Aygün. Özel eğitim gördü. hastalıklı bünyesi nedeniyle, taşra memuru olan babasının yanında değil, İstanbul’da annesinin yanında büyüdü....
1951’de Salihli'de doğdu. Asıl adı, Habib Tektaş’tır. Okuma-yazma öğrenecek kadar öğrenim gördü. Daha sonra çeşitli iş dallarında çalıştı. 1972’de Almanya'ya gitti, halen...
1886’da Küçük Armıdan köyü / Erzincan’da doğdu. Tam adı Hagop Mintzuri Demirciyan. İlköğrenimine köyünde başladı. 1897’de İstanbul’a geldi, aile büyüklerinin işlettiği fır...
1971’de Ankara’da doğdu. Yükseliş Koleji'ni, HÜ İngiliz Dil Bilimi Bölümü'nü bitirdi. Radyo Altınokta’da “Mum ve Mürekkep” adlı edebiyat ve müzik programını hazırladı. 1...
En son aranan öykücüler