1955’de İstanbul’da doğdu. Yönetmen Nuri Bilge Ceylan’ın kardeşi. MÜ Diş Hekimliği Fakültesi’ni bitirdi (1978) Sanat hayatına fotoğrafçılıkla başladı (1984). İlki 1986’da...
1938’de Kars’ta doğdu. Hâlide Nusret Zorlutuna’nın kızı. Yazar İsmet Kür’ün yeğeni, Pınar Kür’ün kuzeni. Ankara İnönü İlkokulu’nu, Cebeci Ortaokulu’nu, Ankara T.E.D. Kole...
Niğde Kız Öğretmen Okulu’nu, Konya Selçuk eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü bitirdi. Çeşitli ilkokul, ortaokul ve liselerde öğretmenlik ve yöneticilik yaptı. Edebiyat hay...
1948’de Tomarza / Kayseri’de doğdu. Kayseri Lisesi’ni bitirdi. TDK Folklor Araştırmaları Kurumu adına alan çalışmalarında bulundu. Halen özel bir kuruluşta yönetici ola...
1981’de İstanbul’da doğdu. Yazar Mustafa Miyasoğlu’nun oğludur. İlkokulu İslamabad’da (Pakistan) International Progressive’de, ortaokulu ve liseyi İstanbul’da Adnan Mender...
1931’de İstanbul’da doğdu. Heybeliada İlkokulu’nu (1941), Sen Jozef ve Sen Benua Fransız liselerini (1951), İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz, Amerikan ve Fransız filolojileri...
1956’da İzmir’de doğdu. İlk, orta ve yükseköğrenimini İzmir’de tamamladı; EÜ Makine Fakültesi Maden Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi (1981). 2002’ye kadar Türkiye’nin çeşi...
1939’da Muğla’da doğdu. Öykücü Şadan Karadeniz’in amcasının kızıdır. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Sosyoloji – Sosyal Antropoloji Böl...
1971’de İstanbul’da doğdu. MSÜ FEF Sosyoloji Bölümü’nde okudu. Tiyatro yönetmenliği de yapan Aysever, NTV Radyo’da “Kurşun Kalem”, TV8‘de “Lacivert” adlı kitap programla...
1916’da İstanbul’da doğdu. İstanbul İlköğretmen Okulu’nu (1935), Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1937). Adapazarı ve Bandırma’da ve İstanbul’da Haydar Paşa Lisesi...
1947’de Diyarbakır’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Diyarbakır’da tamamladı. AİTİA Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Yüksek Okulu’nu bitirdi. DSİ, DİE, İller Bankası, Zongul...
1960’ta Siirt’te doğdu. Ortaklar Öğrentmen Lisesi’ni (1977), AÜ Hukuk Fakülkesi’ni bitirdi (1981). Şanlıurfa, İdil, Araç, Gökçebey ve İncirliova’da hakimlik yaptı; halen...
Edebiyat dışında müzikle uğraştığı bilinmektedir. “Yaz Gecesi” adlı albümünü 1991, ilk öykü kitabıyla ayını adı taşıyan “Kuraldışı Öyküler” adlı albümünü 1997’de çıkarmıştı...
1965'te Sivas'ta doğdu. 1981’den bu yana Avusturya'da yaşıyor. Merkezi Viyana/Mödling'deki UNESCO'ya bağlı Uluslar arası Halk Sanatları Örgütü'nün sanat danışmanlığını yü...
1888’de İstanbul’da doğdu. Recaizade Mahmut Ekrem’in oğlu, şarkı sözü yazarı Esin Talu’nun babası, gazeteci Umur Talu’nun dedesidir. Galatasaray Sultanisi’ni bitirdi. İs...
1930’da Adapazarı’nda doğdu. Gebze Eşrefbey İlkokulu’nu, Kabataş Erkek Lisesi’ni, İÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi. İç hastalıkları ve psikosomatik hastalıklar uzmanı olarak ...
1963’te Mergenli köyü /Ortaca/ Muğla’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Ortaca’da tamamladı. DÜ Eğitim Fakültesi Tarih Bölümü’nü bitirdi. Ankara’da tarih öğretmenliği yapt...
1952’de Erzurum’da doğdu. İlk, orta ve yükseköğrenimi Erzurum’da tamamladı. Edebiyat hayatına lise yıllarındaki öykü denemeleriyle başladı.
1935’te Yıldızeli / sivas’ta doğdu. İlkokulu, Uzunköprü ve Muğla’da, ortaokulu Antalya’da, liseyi Tokat’ta okudu (1953). İÜ Hukuk Fakültesi’nde başladığı yüksek öğrenimi...
En son aranan öykücüler