Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • DOĞAN KATIRCIOĞLU

    1935’te İstanbul’da doğdu. İstanbul Erkek Lesesi’ni, İstanbul Gazetecilik Ticaret Okulu’nu bitirdi. Türktel Ajans’ta spor muhabiri olarak işe başladı. Haber, Son Posta,...

  • DOĞAN SOYDAN

    1946’da Elbistan / Kahramanmaraş’ta doğdu. İlk ve ortaokulu Afşin’de, liseyi ve İlköğretmen Okulu’nu Kahramanmaş’ta okudu. İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü bi...

  • DOĞAN YARICI

    1967’de Beykoz/İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı (1985). Levet Kırca Tiyatrosu (1985-88) ve Masal Gerçek Tiyatrosu’nda (1988-90) oyuncu ve...

  • DOĞU YÜCEL

    1977’de İstanbul’da doğdu. tiyatro-sinema sanatçısı Erkan Yücel ve gazeteci-yazar Şükran Yücel’in oğlu. İzmir Amerikan Koleji’ni, DEÜ İktisat Bölümü’nü bitirdi. İÜ Radyo-...

  • DOST KÖRPE

    1972’de İstanbul’da doğdu. Nişantaşı Anadolu Lisesi’ni bitirdi. Bozgaziçi Üniversitesi İş İdaresi Bölümü’nde iki yıl okuduktan sonra İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve...

  • DURALİ YILMAZ

    1948’de Acıpayam/Denizli’de doğdu. İlköğretimini Acıpayam’da, ortaöğrenimini Burdur’da, yükseköğrenimini MÜ İlahiyat Fakültesi’nde tamamladı (1971). İÜ İktisat Tarihi Böl...

  • DURAN ÇETİN

    1964’te Apasaraycık köyü/Çumra/Konya'da doğdu. İlkokulu Apasaraycık köyünde, orta ve liseyi Çumra'da okudu (1981). SelÜ İlahiyat Fakültesi’ni bitirdi (1986). Sarıcakaya/...

  • DURAN YILMAZ

    1942’de Antalya’da doğdu. Eğitim ve çalışma hayatını birlikte yürüttü. Antalya’nın köylerinde öğretmenlik, çiftçilik yaptı. Edebiyat hayatına 1972’de Yeni Dergi’de yayın...

  • DURCAN YAŞACAN

    1952’de Çamlıhemşin / Rize’de doğdu. Asıl adı, Yaşacan Terzi. İl ve orta öğrenimini Girsun’da tamamladı. AnaÜ İşletme Bölümü’nü bitirdi. Maliye Bakanlığı’nda memur olarak...

  • DURSUN AKÇAM

    1930’da Ölçek köyü / Ardahan’da doğdu. Cılavuz Köy (Kars) Enstitüsü’nü bitirdi (1950), altı yıl köy öğretmenliğinden sonra yüksek öğrenimini Ankara’da Gazi Eğitim Enstitü...

  • E. BÜLENT YARDIMCI

    1953’te Mardin’de doğdu. İzmir Kahramanlar İlkokulu’nu, Ankara Kurtuluş Lisesi’ni bitirdi. AÜ DTCF Kütüphanecilik Bölümü’ndeki yükseköğrenimini yarıda bıraktı. Ankara v...

  • E. ŞAHİN YILDIRIM

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykü kitabı dışında Yüreği Avucunda Koşanlar (1999), Tanrının Uğramadığı Yer (?) adlı romanları bulunmaktadır.

  • EDİP POLAT

    1962’de Kumrulu köyü / Bismil / Diyarbakır’da doğdu. Diyarbakır Öğretmen Lisesi’ni (1980), DÜ Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü’nü bitirdi (1987). Öğretmenlik, der...

  • EFZAYİŞ SUAT

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Tam adı Efzayiş Suat Yalçın.

  • EKİN ATALAR

    1979’da İstanbul’da doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde okudu. Öğrenimine, SDÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü Dramatik Yazar...

  • EKMEL DENİZER

    Hayatı hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ELİF ÇINAR

    1969’da Ankara’da doğdu. Ayrancı Ticaret Lisesi’ni bitirdi (1987). Garanti Bankası’nda çalıştı, sendikaya üye olması üzerine yedi yıllık hizmetten sonra işine son veril...

  • ELİF ŞAFAK

    1971’de Starsbourg / Fransa’da doğdu. Tam adı Elif Bilgin. Ankara Kubilay İlkokulu’nda (1982), Madrid Runnymede Colloge’da (1986), Ankara Anadolu Lisesi’nde okudu (1989)....

  • ELVAN ÇUBUKÇU

    1969’da Sivas’ta doğdu. HÜ İngiliz Dilbilimi Bölümü’nü bitirdi. Turist rehberliği yaptı.

  • EMİNE AYDOĞDU

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.