1962’de Dersim’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Elazığ’da tamamladı. Siyasal nedenlerle Sıkıyönetim ve Devlet Güvenlik Mahkemesi’nde yargılandı; 18 yıl hapis kaldı. ...
1910’da İncirköy/Fethiye/Muğla’da doğdu. Gazetecilik ve folklor araştırmacılığı yaptı. Öykü kitapları dışında, Bizim Köy (1948), Koca Küp (1969) adlı roman, Denemelerim (...
1917’de İstanbul’da doğdu. Tam adı Ömer Cahit Kayra. Özel Boğaziçi Lisesi’ni (1935), Mülkiye Mektebi’ni (1938) bitirdi. Maliye ve Ticaret bakanlıklarında çalıştı (1938-1...
1910’da İstanbul’da doğdu. Diyarbakır’da Numune-i terakki-i Hamidi Mekteb-i İptidaisi’nde, Diyarbakır Mekteb-i Sultanisi iptidai kısmında, İstanbul’da Saint-Joseph Lisesi...
1911’de İstanbul’da doğdu. Öykücü Mahmut Yesari ile Galatasaraylı Futbolcu Cici Necdet’in ilk, Ece Ajanlarının sahibi Murtaza Sadık Kağıtçı’nın son eşi. Düzenli bir öğren...
1940’ta Ankara’da doğdu. İlk ve ortaokulu Siverek, Kızılcahamam, Ankara’da okudu. Maraş Lisesi’ni (1959), İÜ Edebiyat Fakültesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi ...
1976’da Denizli’de doğdu. Ankara Gazi Anadolu Lisesi’ni (1994), HÜ Turizm ve Otelcilik Bölümü (1996) ile İngiliz Dilbilimi Bölümü’nü (2000) bitirdi. Halen ODTÜ Siyaset Bi...
Ankara’da doğdu. AÜ Eczacılık Fakültesi’ni bitirdi. Öykü kitapları dışında mizahi çocuk romanları ve öykü kitapları bulunmaktadır.
1933’te İzmir’de doğdu. İlk ve orta okulu İzmir’de okudu. Matbaacılık, sendikacılık yaptı. Edebiyat hayatına Ege Ekspres gazetesinde yayınlanan bir şiiriyle başladı. ...
1948’de Akşehir / Konya’da doğdu. İlk ve ortaokulu Mersin, Bor ve Ereğli’de okudu. Konya Erkek Lisesi’ni, A.Ü. Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Konya’da serbest avukatlık ya...
1916’da Çumra/Konya’da doğdu. İlk ve orta okulu Tarsus’ta, liseyi Konya’da okudu. AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1939). Sivas, Bılu, Samsun ve Mersin’de hakimlik yaptı v...
1930’da Ankara’da doğdu. Tam adı Celalettin Hafifbilek’tir. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi. Fransa’da doktora...
1943’te Köçekkömü köyü / Yozgat’ta doğdu. Ortaöğrenimini Yozgat’ta tamamladı. Ankara Tekniker Yüksek Okulu’nu bitirdi. Sanayi kuruluşlarında makina bakım teknikeri olar...
1941’de Mudurnu / Bolu’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Çatalca’da tamamladı. Balıkesir Necatibey Öğretmen Okulu’nu (1957) ve Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü (1960), ...
1914’te Bursa’da doğdu. Bursa Askeri Işıklar Lisesi’nin ilk ve orta kısımında (1929), İstanbul Hayriye ve İstiklal Liselerinde okudu (1934). İÜ Edebiyat Fakültesi’ndeki y...
1968’de Mannheim’de doğdu. 1974’te Türkiye’ye geldi. Robert College’i (1986), BÜ Kimya Mühendisliğin’i (1991) bitirdi. BÜ’nde ve Columbia üniversitelerinde siyaset bilimi...
1965’te Elazığ’da doğdu. Tam adı Eşref Cem Atbaşoğlu. İlköğrenimini Çankırı’da, ortaöğrenimini Ankara’da tamamladı. Hacettepe Tıp Fakültesi’ni bitirdikten (1988) sonra AÜ...
1966’da İzmir’de doğdu. Çocukluğu Anadolu’nun çeşitli yerlerinde geçti. Halen Norveç’te yaşıyor, TRT fahri temsilcisi ve muhabiri olarak çalışıyor. Öykü kitabı dışında,...
En son aranan öykücüler