Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • BİLGE KARASU

    1930’da İstanbul’da doğdu. Şişli Terakki Lisesi’ni, İÜ Felsefe Bölümü’nü bitirdi. Ankara’da Basın Yayın ve Turizm Genel Müdürlüğü’nde, TRT Ankara Radyosu Dış Yayınlar Bö...

  • BİLGE ÖNGÖRE

    1953’te İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Bolu’da, yüksek öğrenimini Ankara’da tamamladı. Ticaret liselerinde meslek dersleri öğretmenliği yaptı. Edebiyat haya...

  • BİLGİN ADALI

    1944’te Safranbolu’da doğdu. Tam adı Ahmet Bilgin Adalı. İlk ve orta öğrenimini Mersin’de tamamladı. AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi Basın Yayın Yüksek Okulu Sinema Televiz...

  • BİLSEN BAŞARAN

    1954’te Erzurum’da doğdu. Erzurum Öğretmen Okulu’nu bitirdi. AnaÜ Eğitim Fakültesi ön lisans programını tamamladı. Silifke, Erzurum ve İstanbul’daki Türkçe-edebiyat öğre...

  • BİRGÜL OĞUZ

    1981’de İstanbul’da doğdu. BilÜ Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü’nü bitirdi. Aynı üniversitede yüksek lisans yaptı; dostora çalışmasını sürdürüyor. Öykü deneme ve çeviri...

  • BİRNUR ŞENER

    1947’de Burdur’da doğdu. İlkokulu bitirdi (1947). Eczane kalfalığı yaptı (1988-99). Öykü kitapları dışında Fakir’in Kıyısında (2001) adlı metuplarından oluşan bir kita...

  • BİROL KESKİN

    1960’ta Yenibuçuk köyü / Sivas’ta doğdu. Ortaöğrenimini Bursa’da tamamladı. A.Ü. Hukuk Fakültesi’nde 1977’de başlayan yüksek öğrenimini 12 Eylül askeri darbesinde tutukla...

  • BİRSEN SAMANCI

    1936’da İstanbul’da doğdu. Edirne Kız Öğretmen Okulu’nu, AnaÜ Açıköğretim Fakültesi İktisat Bölümü’nü bitirdi (1995). Adapazarı, Bolu ve İstanbul’da 15 yıl öğretmenlik...

  • BİRSEN TÜRKÖZ GÜNGÖR

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • BUKET UZUNER

    1955’te Ankara’da doğdu. Ankara Sakalar İlkokulu’nu (1966), Anafartalar Kız Lisesi’ni (1972), HÜ Biyoloji Bölümü’nü bitirdi (1977). Hacettepe, (Norveç) Bergen Üniversite...

  • BÜLENT AKKURT

    1925’te Menemen / İzmir'de doğdu. Bursa Işıklar Askeri Lisesi'ni (1943), Kara Harp Okulu'nu (1945), İÜ İktisat Fakültesi Gazetecilik Enstitüsü'nü bitirdi (1954). Milliy...

  • BÜLENT GÖKDEMİR

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • BÜLENT ORAN

    1924’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Mehmet Bülent Oran. Orhan Or takma adını da kullandı. Milis General- Yazar Cevat Rifat Atilhan’ın oğlu, dilci Samih Rifat’ın yeğeni, sena...

  • BÜLENT SAĞMAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Büyücü Tekir Bir Futbol Romanı (2006) adlı bir kitabı daha bulunmaktadır.

  • BÜNYAMİN HAZAR

    1972’de Adana’da doğdu. TÜ Eğitim Fakültesi’ni bitirdi (1996). Yom Sanat ve Düzyazı Defteri dergilerinin kurucuları arasında yer aldı; öykü, deneme, inceleme yazıları b...

  • BURHAN ARPAD

    1910’da Mudanya’da doğdu. Rehberi Tahsil Numune Mektebi ve Orta Ticaret Mektebi’nde okuduktan sonra babasının erken ölümü üzerine genç yaşta hayata atılarak, sinema makini...

  • BURHAN GÜNEL

    1947’de Antakya (Hatay)'da doğdu. İlkokulu İskenderun, Antalya (Kumluca) ve Konya'da, Ortaokul ve liseyi Konya Erkek Lisesi'nde parasız yatılı olarak okudu. Hava Harp Oku...

  • CAFER AKMAN

    1956’da Karadeniz Ereğli'de doğdu. Doğduğu yıl ailesi İstanbul’a taşındı. İlkokuldan sonra okula gönderilmedi, hayata atıldı. Bir marangozhanede ve matbaada çırak olarak ...

  • CAFER HERGÜNSEL

    1956’da Düzce/Bolu’da doğdu. Tam adı Ömer Cafer Hergünsel. Hendek Lisesi’ni (1973), Ortaköy Eğitim Enstitüsünü bitirdi (1978). Karasu, Hendek ve İstanbul’da öğretmenlik v...

  • CAFER ÖZKAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.