Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • BARBAROS DEVECİOĞLU

    1961’de İstanbul’da doğdu. 1989’dan beri gazetecilik yapıyor.

  • BARIŞ BIÇAKÇI

    1966’da Adana’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Ankara’da tamamladı. ODTÜ Makine Mühendisliği’nden mezun oldu. 1988’den bu yana TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları’nın editörlü...

  • BARLAS ÖZARIKÇA

    1948’de İstanbul’da doğdu. Tam adı Şevkati Barlas Özarıkça. Orta öğrenimini Avusturya (1963) ve Kabataş Erkek Lisesi’nde tamamladı (1966). İstanbul Gazetecilik Yüksek okul...

  • BAŞAR BAŞARIR

    1970’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Sami Başar Başarır. İstanbul Erkek Lisesi’ni (1987), BÜ Makine Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi (1992). Londra City Üniversitesi Sosyoloj...

  • BEDİİ DEMİRSEVEN

    1925’te Beyrut’ta doğdu. Tam adı Mehmet Bedii Demirseven. Adana Erkek Lisesi’ni bitirdi. Türkiye İş Bankası’nda çalıştı, buradan emekli oldu. Öyküleri Yeni Mersin, Toro...

  • BEDREDDİN DANIŞMAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • BEDRETTİN ŞİMŞEK

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykü kitabı dışında Sahte Peygamberin Vaaz Kitabı (1996), Bir Tanrıtanımazla Din Adamının Tartışması (1998), Bir Fahişenin Eğitimi (200) ad...

  • BEHÇET ÇELİK

    1968’de Adana’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Adana’da tamamladı (1986). İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1990). Halen İstanbul’da serbest avukat olarak çalışıyor, eleştiri...

  • BEHİÇ AK

    1956’da Samsun’da doğdu. Tam adı Ahmet Behiç Ak. Haydarpaşa Lisesi’ni, İstanbul Devlet Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi Mimarlık Bölümü’nü bitirdi (1979). İTÜ Mimarlık B...

  • BEHİÇ DUYGULU

    1933’te Ödemiş / İzmir’de doğdu. Aydın Lisesi’ni bitirdi (1961). Ödemiş’te kitapçılık, İstanbul’da kitap dağıtıcılığı yaptı. Öyküleri Kaynak, Yeditepe, Dost, Varlık ve...

  • BEHZAT AY

    1936’da Mersin’de doğdu. Düziçi Öğretmen Okulu’nu (1954), Gazi Eğitim Enstitüsü Eğitim Bölümü’nü bitirdi (1970) bitirdi. 1954’ten itibaren çeşitli illerde öğretmenlik yap...

  • BEKİR SITKI KUNT

    1905’te Antakya'da doğdu. Antakya'da Habib Neccar İlkokulu, Numune Mektebi ile Antakya İdadisinin ilk bölümünde ve Fransızların idaresindeki Antakya Lisesinde okudu (1912...

  • BEKİR YILDIZ

    1933’te Şanlıurfa’da doğdu. Mersin’de başladığı Sanat Enstitüsü’nü İstanbul’da tamamladı (1950). İstanbul Matbaacılık Okulu Dizgi Bölümü’nü bitirdi (1954). Dizgi operat...

  • BENİ SAADET ERDEM

    Hakında bilgi bulunamamıştır.

  • BERAT ALANYALI

    1961’de Ankara’da doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi Klasik Filoloji Bölümü’nü bitirdi. Dergilerde ve özel televizyonlarda metin yazarı olarak çalıştı. ...

  • BERKHAN İNAL

    İzmir”de doğdu. Edebiyat hayatına İstanbul Radyosu’nda oynanan “Aktör” adlı radyofonik bir eserle başlı. Ankara, İzmir ve İstanbul gazetelerinde tefrika edilen romanları K...

  • BERRİN KARAKAŞ

    1975’te Konya’da doğdu. İlkokulu Siirt ve İstanbul’da bitirdi. Orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü’nden mezun oldu. Londra West...

  • BERRİN KIRIMLIOĞLU

    1962’de doğdu. Öyküleri 1986’dan itibaren Varlık, Sanat Olayı, Karşı, Yaba, Öykü, Kıyı ve Kavram dergilerinde yer aldı. 1988 Akademi Kitabevi Öykü Başarı Ödülü’nü kazand...

  • BESİM AKIMSAR

    1920’de Çeşme / İzmir’de doğdu. İzmir Ticaret Lisesi’ni bitirdi. Bür süre ticaretle uğraştı, Kovan yayınevi’ni kurdu, Kovan adlı dergiyi çıkardı (1943). Dünya gazetesinde...

  • BETÜL AKDOĞAN

    1986’da Afşin / Kahramanmaraş’ta Öğretmen Abdurrahim İlkokulu’nu ve Ereğli Süper Lisesi’ni bitirdi.