Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • AHMET HAMDİ TANPINAR

    1901’de İstanbul'da doğdu. İstanbul'da Ravza-i Maarif İbtidaisi'nde, Sinop (1908-09), ve Siirt rüşdiyelerinde (1909-10), Vefa, Kerkük (1914-15) ve Antalya sultanilerinde ...

  • AHMET HİKMET

    1870’de İstanbul’da doğdu. Müftüoğlu soyadını kullandı. Süleymaniye Mahalle Mektebi’ni, Dökmeciler’deki Taş Mektep’i, Aksaray’daki Mahmudiye Vakıf Rüşdiyesi’ni, Soğukçeşm...

  • AHMET KEKEÇ

    1961’de Malatya’da doğdu. Malatya Atatürk Lisesi’ni (1978), Gazi Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi. Milli Gazete, Zaman, Vahdet, kurucuları arasında yer aldığı İmza ile Yeni ...

  • AHMET MERCAN

    1956’da Bayburt’ta doğdu. Bayburt Endüstri Meslek Lisesi’ni bitirdi (1975). Grafikerlik, ajans editörlüğü, yazı işleri müdürlüğü, yönetilcilik yaptı; Günışığı FM, Marmar...

  • AHMET NAİM

    1904’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Ahmet Naim Çıladır. Eyüpsultan Reşadiye İlkokulu’ndan sonra hayata atıldı; Zonguldak’ta Ticaret Odası’nda ve Ereğli Kömürleri İşletmesi’...

  • AHMET ÖNEL

    1952’de Görele / Trabzon’da doğdu. İlk ve orta okulu Ankara’da okudu. AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi Maliye Ekonomi Bölümü’nü bitirdi (1975). Reklam ve radyo metin yazalı...

  • AHMET ÖZDEMİR

    1948’de Şarkışla / Sivas’da doğdu. İlk ve orta okulu Şarkışla’da, liseyi İzmir’de Askeri Hava Lisesi’nde okudu. İÜ Edebiyat Fakültesi Türkoloji Bölümü’nü bitirdi (1975). ...

  • AHMET ÖZER

    1946’da Maçka / Trabzon’da doğdu. Trabzon Lisesi’ni, Trabzon Fatih Eğitim Enstitüsü’ün, AÜ Açık Öğretim Fakültesi’ni bitirdi. Çeşitli illerde öğretmenlik yaptı, BKÜ İns...

  • AHMET SAY

    1935’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Ahmet Altan Say. Bestekar Fazıl Say’ın oğlu. İstanbul Belediye Konservatuarı’nı (1951), İstanbul Erkek Lisesi’ni (1954), Almanya’da Bas...

  • AHMET SEFA

    1954’de Adana’da doğdu. İlk, orta, lise öğrenimini Adana’da tamamladı, AÜ’ne başladı. 1989’de başlayan adli takibatı nedeniyle üniversiteyi son sınıfta bırakarak 1984’ün ...

  • AHMET TULGAR

    1959’da İstanbul’da doğdu. Avusturya Lisesi’ni bitirdi (1978). Sabah, Millyet ve Güneş gazetelerinde, Şehir, Nokta ve Artı Haber, Boom Gençlik, Güneş Gençlik dergilerin...

  • AHMET TÜRKAY

    1945’te Hamzalar köyü / İslimye’ de (Bulgaristan) doğdu. İlk ve orta okulu köyünde okudu. Yambol ili Sıracalı Tarım Meslek Lisesi’nideki öğrenimini tamamlamdı. Tesviyec...

  • AHMET ÜMİT

    1960’ta Gaziantep’te doğdu. İlk ve orta öğrenimini Gaziantep ile Ergani’de tamamladı. MÜ Kamu Yönetimi Bölümü’nü bitirdi (1983). Bir süre Moskova Sosyal Bilimler Akademis...

  • AHMET YILDIZ

    1960’ta Artvin’de doğdu. KTÜ Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1987). Edebiyat ve Eleştiri dergisini kurdu (1992); halen Ankara’da bu dergiyi çık...

  • AHMET YURDAKUL

    1954’te Balıkesir’de doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini İzmir’de tamamladı (1972), İÜ İktisat Fakültesi’ni bitirdi (1977). Özel sektörde yönetici olarak çalıştı. Halen İ...

  • AKA GÜNDÜZ

    1885’te Manastır’da doğdu. Tam adı Hüseyin Avni Akagündüz’dür; Enis Avni, Ali Kemal, Muallim, Avni, Doğan, Seniha Hikmet, Serkentebin Efendi, Enis Saffet imzalarını da kull...

  • AKAN ALİYE

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • AKIN BİRDAL

    1948’de Niğde’de doğdu. AÜ Ziraat Fakültesi’ni bitirdi (1970). Ziraat Mühendisleri Odası ve Ziraat Mühendisleri Birliği, Niğde Tarım Kooperatifleri Birliği’nde yönetici...

  • AKIN SEVİNÇ

    1973’te Eskişehir’de doğdu. Eskişehir Anadolu Lisesi’ni (1991), İTÜ Mimarlık Fakültesi’ni bitirdi (1995). Aynı fakültede yüksek lisanis ve dostora yaptı. Halen YeTÜ’nde ö...

  • ALEMDAR DİNÇ

    1955’te Bolu’da doğdu. AÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi. Çorum (1983-97) ve Bolu’da hekimlik, başhekimlik yaptı. Halen Bolu Verem Savaş Dispanseri Başhekimi olarak çalışıyor. ...