Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • MEHMET ŞEKEROĞLU

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykü kitabı dışında, Alman Demokratlarına Mektuplar Alman Demokratlarının Türkler'e Karşı tutumları, Aydın Olgusu, Alman ve Batı Aydını Üze...

  • MEHMET SEMİH

    1952’de İstanbul’da doğdu. Burgaz Adası Yatılı İlkokulu’nu (1964) bitirdi. Bir yıl Fındıklı Ortaokulu’nda okuduktan sonra babasının ölümü üzerine öğrenimine son verdi. ...

  • MEHMET SEVDA ÇOBAN

    1974’te Denzili’de doğdu. 1980’den beri Almanya’da yaşıyor. Öykü dışında, şiir ve tiyatro eseri yazıyor.

  • MEHMET SEYDA

    1919’da İstanbul’da doğdu. Tam adı Mehmet Seyda Çeliker. İlkokulu Antalya’da, ortaokulu Kırıkkale’de okudu. İstanbul Pertevniyal Lisesi’ndeki öğrenimini yarıda bırakıp ...

  • MEHMET TAŞ

    1951’de Elbistan / Kahramanmaraş’ta doğdu. Elbistan İlkokulu ve Ortaokulu’nu, Mersin Öğretmen Okulu’nu bitirdi. Bingöl, Pazarcık ve Elbistan’da öğretmenlik yaparak emek...

  • MEHMET TAŞDEMİR

    1971’de Göle / Ardahan’da doğdu. Ortaokulu yarıda bıraktı. Siyasal faaliyetleri nedeniyle tutuklandı (1990), ömür boyu hapse hüküm giydi; erzincan, Gümüşhane, Nevşehir,...

  • MEHMET TAŞDİKEN

    1953’te Beyşehir / Konya’da doğdu. İlko ve ortaokulu Beyşehir’de, liseyi İstanbul’da Kabataş Erkek Lisesi’nde okudu (1971). İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bö...

  • MEHMET YILMAZ KARAİBRAHİMOĞLU

    1947’de Esenyurt Köyü / Gürele / Giresun’da doğdu. Zonguldak kömür madenlerinde çalıştı. Edebiyat hayatına şiirlerini kitaplaştırarak başladı. Öykü kitabı dışında Acuns...

  • MEHMET ZAMAN SAÇLIOĞLU

    1955’te Bursa’da doğdu. TED Ankara Koleji’ni, Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nu bitirdi. EÜ Güzel Sanatlar Akademisi’nde asistan olarak başladığı (1977) akad...

  • MEHTAP YILMAZ

    1971’de Diyarbakır’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Diyarbakır’da tamamladı. Başörtüsü nedeniyle yükseköğrenimini yarıda bıraktı. Halen Diyarbakır’da yaşıyor. Öykü ve y...

  • MEKKİ SAİT ESEN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öyküleri Akşam (1925) ve Cumhuriyet gazetelerinde yayınlandı.

  • MELEK PAŞALI

    1969’da Rize’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi; aynı bölümde başladığı yüksek lisans ...

  • MELİH ELGİN

    1967’de Muğla’da doğdu. İlköğrenimini Muğla’da, ortaöğrenimini İzmir’de tamamladı. EÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi. Halen aile hekimliği uzmanı olarak çalışan Elgin, edebiyat...

  • MELİH ERGEN

    1948’de Eskişehir’de doğdu. İzmir Namık Kemal Lisesi’ni, EÜ İktisadi ve Ticari İlimler Fakültesi’ni bitirdi. 24 yıl çeşitli şirketlerde yöneticilik yaptıktan sonra iş hay...

  • MELİHA AKAY

    1960’ta Tepecik köyü / Mustafakemalpaşa’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Mustafakemalpaşa”da tamamladı. Bolu Turizm ve Otelcilik Yüksek Okulu’na devam etti. Halen bir o...

  • MELİKE FUNDA KAYNAK

    1961’de Konya’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nü bitirdi (1991). Öykü kitapları dışında...

  • MELİS KUTLU

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • MELTEM ARIKAN

    1968’de Ankara’da doğdu. HÜ Büro Yöetimi’nden mezun oldu. Etkili eğitim ve doğru beden dili kullanımı konusunda araştırmalar yaptı, eğitim verdi. Halen özel sektörde, hal...

  • MELTEM BAL

    Hakkında Bilgi bulunamamıştır.

  • MEMDUH ŞEVKET ESENDAL

    1883’te Çorlu'da doğdu. Çiftçilikle uğraşan ailesinin maddi sıkıntıları nedeniyle hiçbir mektepten mezun olamadı. 1906'da girdiği İttihat ve Terakki'de 1908'de müfettiş...