Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • MUAMMER BİLGE

    1949’da Şenkaya / Erzurum’da doğdu. İlk ve ortaöğreminimi Erzurum’ta tamamladı; Erkek Sanat Enstitüsü’nü bitirdi. 1972’de Almanya’ya gitti, işçi ve sendikacı olarak çal...

  • MÜBECCEL İZMİRLİ

    1934’te Çorlu/Tekirdağ’da doğdu. İstanbul Çapa Kız Ortaokulu’nu bitirdi. Maddi zorlukları nedeniyle liseyi bitirmeden iş hayatına atıldı. Sekreter, memur, çeşitli gazete...

  • MÜCAHİT KOCA

    1949’da Mustafakemalpaşa / Bursa’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini doğduğu ilçede tamamladı. Bursa Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü bitirdi (1975). Edebiyat ve Türkçe öğ...

  • MÜCAHİT TEPE

    1957’de Samsun’da doğdu. Ticaret Lisesi’ni, Tarsus İşletmecilik Yüksek Okulu’nu bitirdi. Öğrencilik yıllarından itibaren edebiyata ve Türk sanat musikisine ilgi duydu. S...

  • MUCİZE ÖZÜNAL

    1947’de Çamlıca / İstanbul’da doğdu. A.Ü. Hukuk Fakültesi'ni bitirdi. Savcı ve avukat olarak çalıştı. Halen serbest avukatlık yapmaktadır. Edebiyat hayatına 1965’te yayı...

  • MÜFİDE GÜZİN ANADOL

    1925’te Devrek / Zonguldak’ta doğdu. Bartın Ortaokulu’nu, Çamlıca Kız Lisesi’ni, İÜ Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Türkçe, Fransızca, ve Edebiyat öğretmenliği ...

  • MÜGE İPLİKÇİ

    1966’da İstanbul’da doğdu. Ortaöğrenimini Kadıköy Anadolu Lisesi’nde tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. İÜ Sosyal Bilimler Ensti...

  • MUHAMMET ÇAKIRAL

    1965’te Köknar köyü/Çaykara/Trabzon’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini köyünde tamamladı. Trabzon Ticaret Lisesi’ni, KTÜ GİMYO’nu bitirdi (1988). İstanbul’da serbest muhase...

  • MUHARREM ERBEY

    1969’da Diyarbakır’da doğdu. Edebiyat hayatına 1997’den itibaren yayınlanan öyküleriyle başladı. Öyküleri ve yazıları çeşitli dergi ve gazetelerde yer aldı. ...

  • MUHTAR KÖRÜKÇÜ

    1915’te Gaziantep’te doğdu. Maraş İlkokulu’nu (1925), Feyziati (Bozgaziçi) Lisesi’ni (1931), İÜ Hukuk Fakültesi’ni (1936), Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü’nü ...

  • MUHTAR TEVFİKOĞLU

    1924’te Cihangir / İstanbul’da doğdu. Tıp fakültesini bitirdi. Türkiye’nin çeşitli yerlerinde tabiplik, baştabiplik yaptı. Öykü kitapları dışında Ölümünün 25. Yılında Ya...

  • MUHTEREM YÜCEYILMAZ

    1953’te Kars'ta doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü’nü bitirdi. Öykü kitapları dışında Rüya Ressam...

  • MÜKERREM KAMİL SU

    1906’da Bursa’da doğdu. Çapa Kız Öğretmen Okulu’nu (Darülmuallimat’ı), Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü bitirdi (1936). Burhaniye, edremit ve Balıkesir’de ilkok...

  • MÜMTAZ ALPARSLAN

    1927’de İstanbul’da doğdu. Ortaokulu bitirdikten sonra hayata atıldı. İleri yaşında İstanbul Konservatuarı Tiyatro Bölümü’nü bitirdi. Ara işlerde çalıştı, sinemalarda g...

  • MÜNEVVER OGAN

    1957’de Çameli / Denizli’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini İzmir’de tamamladı. EÜ Sağlık Koleji’ni, İzmir Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü, AnaÜ Türk Dili Edebiyatı Bölü...

  • MÜNİFE BARAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Bir öykü kitabı dışında Üç Küçük Yaramaz (1961) adlı bir çocuk oyunu vardır (1961).

  • MÜNİR GÖLE

    1961’de İstanbul’da doğdu. BÜ’ni bitirdi; Floransa, Lozan ve Cenevre’de barmen, voleybolcu, çizer, dekoratör, turizmci, tüccar olarak bulundu. Halen fotoğrafçılıkla uğraş...

  • MÜNİR SÜLEYMAN ÇAPANOĞLU

    1884’te İstanbul’da doğdu. Saint Joseph Lisesi’nde, Üsküdar İdadisi’nde okudu. Darülfünun öğrencisiyken I. Dünya Savaşı’na katıldığı için yüksek öğrenimini yarıda bıraktı....

  • MÜNİRE DANİŞ

    1972’de Trabzon’da doğdu. Asıl adı Münire Babuşçu. İlkokulu İstanbul’da okudu. Edebiyat hayatına 1989’da kardelen dergisinde yayınlanan “Sessiz Askerler” adlı denemesiyl...

  • MURAT BAĞIŞ

    Hakkında Bilgi bulunamamıştır.