Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • AYŞE GÖKTÜRK TUNCEROĞLU

    1958’de Ödemiş/İzmir’de doğdu. Balıkesir Lisesi’ni (1975), İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü (1979) ve İstanbul Yüksek Öğretmen Okulu’nu bitirdi. Ari...

  • AYŞE İLKER

    1960’ta Gördes/Manisa’da doğdu. Demirci Öğretmen Lisesi’ni (1977), DTCF Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1982). Ankara ve İzmir Polis Kolejlerinde edebiyat öğr...

  • AYŞE KİLİMCİ

    1954'te İzmir'de doğdu. İzmir Kız Lisesi'ni ve Ankara'da Sosyal Hizmetler Akademisi'ni bitirdi. Mersin’de sosyal hizmet uzmanı olarak çalıştı. Edebiyat hayatına 1972'...

  • AYŞE KULİN

    1941’de İstanbul’da doğdu. Ankara Koleji ve Amerikan Kız Koleji’ni bitirdi. Bir süre London Scholl Economics’te okudu. Turizm dergilerinde yöneticilik, film yapımcılığı...

  • AYŞE ÖNAL

    Hacettepe Üniversitesi Sosyal ve İdari Bilimler Fakültesi'ni bitirdi (1978) 1984'den bu yana gazetecilik yapıyor. Öykü kitapları dışında 13 Numaralı Peron, Kimsesizleri...

  • AYŞE SARISAYIN

    1957’de İstanbul'da doğdu. Behçet Necatigil’in kızı. Ortaöğrenimini İstanbul Alman Lisesi'nde tamamladı (1976). İÜ Kimya Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü'nü (1981), İÜ ...

  • AYŞE ŞULE SÜZÜK

    1972’de Denizli’de doğdu. BÜ Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Öykü ve yazıları Yaşınca, Kopuş, Mum, İnsancıl ve Eski dergileriyle Radikal2 ekinde yer aldı. ...

  • AYŞEGÜL ÇELİK

    1968'de Ankara'da doğdu. HÜ İktisadi İdari Programlar ve AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü’nü bitirdi. Öykü ve şiirleri, Milliyet Sanat, öyküleri Varlı...

  • AYSEL ALPSAL

    1934’te Zile / Tokat’ta doğdu. Adana Kız Lisesi’ni, İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Devlet Demir Yollarında avukat olarak çalıştı. Edebiyat hayatına 1958’de Vatan gazete...

  • AYSEL ÖZAKIN

    1942’de Şanlıurfa’da doğdu. İzmir İnkılap ilkokulu’nu, Kestelli Kız Ortaokulu’nu, Karataş Kız Lisesi’ni, Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Fransızca Bölümü’nü bitirdi (1963). ...

  • AYTÜL UNCU AKAL

    1952’de İzmir’de doğdu. İzmir Amerikan Kız Koleji Edebiyat Bölümü’nü bitirdi (1971). Ortağı olduğu özel bir kuruluşta çalıştı. Edebiyat hayatına 1973’te Hayat Mecmuas...

  • AYTUNA TOSUNOĞLU

    1963’te Ankara’da doğdu. Çocuklugu izmir ve Malatya’da, öğrencilik yılları İstanbul ve Londra’da geçti. Çokuluslu şirketlerde çalıştı. Öykü kitabı dışında Müseccel Mark...

  • AZİZ GÖKDEMİR

    1967’de İzmir’de doğdu. İTÜ İşletme Fakültesi’ni bitirdi (1989); ABD’de yüksek lisans yaptı. Halen ABD’de yaşıyor, teknoloji yazarlığı, redaktörlük ve çevirmenlik yapıyor....

  • AZİZ NESİN

    1916’da İstanbul’da doğdu. Asıl adı Mehmet Nusret Nesin. Süleymaniye Kanuni Sultan Süleyman İpidai Mektebi’nde, Darüşşafaka Lisesi’nin ilk bölümünde, Vefa, Davutpaşa ve Çe...