Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • ALİ TOKUL

    1966’da Trabzon’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Bartın’da tamamladı. AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Dünya Radyo’da genel müdürlük, STV’de Ankara temsilciliği yaptı. ...

  • ALİ URAL

    1959’da Ladik / Samsun’da doğdu. Tam adı Abdurrahman Ali Ural. Gazeteci Nuriye Akman’ın kardeşi. Ankara Atatürk Lisesi’ni, Suudi Üniversitesi Arap Dili Edebiyatı Entitüsü...

  • ALİM KAHRAMAN

    1956’da Kula/Manisa’da doğdu. Manisa Lisesi’ni (1974), İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1978). İÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde yüksek lisa...

  • ALPASLAN BERKTAY

    1924’te İzmir’de doğdu. Kabataş Erkek Lisesi’ni (1942), İÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi (1948). Bir süre serbest doktorluk yaptı. Buca ve İstanbul Süreyya Paşa Sanatoryumlar...

  • ALPER SEZENER

    1977’de İstanbul’da doğdu. HÜ Felsefe Bölümü’nü bitirdi (1999). Aynı üniversitenin Antropoloji Bölümü’nde yüksek lisans yaptı; halen doktora çalışması yapıyor. ...

  • ALTAY MARTI

    1963’te Kilis’te doğdu. DÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi. Haftalık mizah-kültür dergisi Fesat’ın (16 sayı) genel yayın yönetmenliğini yaptı (1997). Halen radyasyon onkolosis...

  • ALTAY ÖKTEM

    1964’te İstanbul’da doğdu. İlk ve orta okulu Üsküdar’da okudu. Kuleli Askeri Lisesi’ni (1964), TÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi (1990). Pratisyen hekim olarak Kahramanmaraş ...

  • ANTAN ÖZER

    1927’de İstanbul’da doğdu. Kadıköy Dibar Gırtanyan İlkokulu’nu, Kadıköy Birinci Ortaokulu’nu, Haydarpaşa Lisesi’ni, Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi. Çimento Ticareti...

  • ARAM DİRİYAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ARAS ÖREN

    1939’da İstanbul’da doğdu. Orta öğreniminden sonra İstanbul’da dramaturg ve oyuncu olarak çalıştı (1959-69). İşçi olarak Almanya’ya gitti, oyunculuk da yaptı. Öykü ve ş...

  • ARİF AY

    1953’te Bor / Niğde’de doğdu. İlk ve ortaokulu Balgat’ta (Ankara), liseyi Bor’da okudu. GÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1988). Bir...

  • ARİF BAŞ

    1929’da Bahadın/Yozgat’ta doğdu. Pazarören Köy Enstitüsü’nü bitirdi. 28 yıl öğretmenlik ve yöneticilik yaptıktan sonra emekli oldu. 13. Dönem İl Genel Meclisi daimi üye...

  • ARİF KAPTAN

    1957’de Samsun’da doğdu. Samsun Lisesi’ni bitirdi. İÜ İktisat Fakültesi’ndeki yükseköğrenimini tamamlamadı.

  • ARSLAN BAYIR

    1958’de Gündoğmuş / Adana’da doğdu. Denizli Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1979) Adıyaman, Bartın ve Adana’da öğretmenlik yaptı. Edebiyat hayatına 1972’de Yeni Alanya gaz...

  • ARTUN ÜNSAL

    1942’de İstanbul’da doğdu. Paris Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni (1966), Siyasal İncelemer Enstitüsü’nü bitirdi (1967). Siyasal bilinler dalında doktora yaptı. Hacette,...

  • ASLI ERDOĞAN

    1967’de İstanbul’da doğdu. Kadıköy Koleji’ni (1977), İstanbul Amerikan Robert Lisesi’ni (1984), BÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nü (1988) bitirdi. BÜ’nde araştırma göre...

  • ASUMAN ERCAN

    1955’te Tokat’ta doğdu. İlk, orta ve liseyi Ankara’da okudu. İstanbul Devlet Güzel Sanat Akademisi’ni bitirdikten sonra İstanbul’a yerleşerek basın sektöründe çalışmaya b...

  • ASUMAN TÜMER

    1955’te Adapazarı’nda doğdu. İlk ve orta öğrenimini Adapazarı’nda tamamladı. İstanbul İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi (1976). THY’de kabin memuru ve ida...

  • ATA HALİL YONCA

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ATİLA ER

    1956’da Salihli/Manisa’da doğdu. Salihli Endüstri Meslek Lisesi’ni bitirdi (1976). 1980’den bu yana Devlet su İşleri İzmir II. Bölge Müdürlüğü’nde teknik hesapçı olarak ç...