Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • ALİ ARSLAN

    1947’de Yiğenli köyü / Tire / İzmir’de doğdu. Yüksek öğrenimini Konya Selçuk Eğitim Enstitüsü'nde tamamladı. Türkçe öğretmeni oldu. 12 Mart 1971'de tutuklandı. Türkiye ö...

  • ALİ BALKIZ

    1945’te Sivas’ta doğdu. İlkokulu köyünde okudu. 1960’ta ailesiyle birlikte Malatya’ya göç etti. Malatya Ticaret Lisesi’ni, Ankara Ticaret ve Turizm Yüksek Öğretmen Okulu’n...

  • ALİ DÜNDAR

    1924’te Akkışla /Kayseri’de doğdu. Akkışla İlkokulu’nu, Pazarören Köy Enstitüsü’nü, Yüksek Köy Enstitüsü’nü, TODAİE ve George Town Dil Enstitüsü’nü bitirdi. Çeşitli iller...

  • ALİ ERDİN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ALİ ERKAN KAVAKLI

    1952’de Seydişehir / Konya’da doğdu. Asıl adı, Ali Erkan. İlk ve ortaokulu Konya’da okudu. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1976). Hatay,...

  • ALİ F. BİLİR

    1945’te Gülnar/Mersin’de doğdu. İlköğrenimini Silifke’de, ortaöğrenimini Mersinde, liseyi parasız yatılı olarak Adana Erkek Lisesi’nde okudu. İÜ Eczacılık Fakültesi’ni bit...

  • ALİ H. NEYZİ

    1927’de İstanbul’da doğdu. Tam adı Ali Halim Neyzi. Felsefeci Mehmet Ali Ayni’nin torunu. Robert Koleji Erkek Lisesi Edebiyat Bölümü’nü bitirdi (1946). Burslu olarak Harv...

  • ALİ HAYDAR HAKSAL

    1951’de Yaylıdere/Hasköy/Bingöl’de doğdu. İlk öğrenimini Hasköy’de, ortaöğrenimini Elazığ’da tamamladı. AtaÜ Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi ...

  • ALİ İHSAN MIHÇI

    1945’te Tepebaşı / Elbistan / Kahramanmaraş’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Elbistan’ta tamamladı. Erzincan Lisesi’ni, AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Ed...

  • ALİ KARAÇALI

    1960’ta Kahramanmaraş’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Kahramanmarş’ta tamamladı (1977). GÜ Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1980). Ağrı ve To...

  • ALİ KEMAL MERAM

    1914’te İstanbul’da doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi’ni bitirdi. Gazetecilik ve öğretmenlik yaptı. Edebiyat hayatına 1932’de Yolun Sesi dergisinde yayınlanan şiirleriyle ba...

  • ALİ KEMAL NACAROĞLU

    1950’de Yenicekale / Kahramanmaraş’ta doğdu. Yenicekale İlkokulu’nu, Kahramanmaraş İmam-Hatip Lisesi’ni, Gaziantep Lisesi’ni, HÜ İşletme Fakültesi Teknik Meslek Yüksek Oku...

  • ALİ KEMAL TEMİZER

    1953’te Mardin’de doğdu. İlköğrenimini Mardin’de tamamladı. Diyarbakır İmam Hatip Lisesi’ni (1971), Erzurum Yüksek İslam Enstitüsü’nü bitirdi. İstanbul Vakıflar Başmüdü...

  • ALİ KIZILAY

    1952’de Derik / Mardin’de doğdu. İlk ve ortaokulu Derik’te okudu, Diyarbakır Öğretmen Okulu’nu bitirdi (1970). Mardin ve Şanlıurfa’da öğretmenlik yaptı. ...

  • ALİ KOÇAK

    1961’de Ankara’da doğdu. ODTÜ İstitastik Bölümü’nde okudu; HÜ Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1989). AÜ İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bö...

  • ALİ NURETTİN GÜRSES

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ALİ ÖZENÇ ÇAĞLAR

    1947’de Mecidiye Köyü/Akhisar / Manisa’da doğdu. 1973’te işçi olarak Almanya’ya gitti. Edebiyat hayatına şiirle başladı. Ölümün Rengi’yle 1999 Saim Kocagöz Öykü Ödülü’n...

  • ALİ POYRAZOĞLU

    1946’da İstanbul’da doğdu. Konservatuar Tiyatro Bölümü’nü bitirdi. Tiyatro eğitimi İngiltere ve Fransa’da sürdürdü. Şehir Tiyatroları’nda, Dormen, Kenterler, Ulvi Uraz,...

  • ALİ RIZA ARICAN

    1977’de İstanbul’da doğdu. İlk, orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. BÜ Matematik Öğretmenliği Bölümü’nü bitirdi (2000). Tayland’da çalıştı. Halen Vietnam’daki Ulusla...

  • ALİ TEOMAN

    1962’de İstanbul’da doğdu. Tam adı, Ali Teoman Tatartoğlu. İstanbul Alman Lisesi’ni bitirdi. Yükseköğrenimini İTÜ Mimarlık Fakültesi ve Sorbonne Üniversitesi Plastik Sana...