Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • ATİLLA DAMAR

    1940’ta Artvin’de doğdu. 1954’te İstanbul’a yerleşti. Öykü kitapları dışında, Bir Çağ Masalı (1974), Sevgi Çağı (?) adlı şiir kitapları bulunmaktadır. ...

  • ATİLLA ŞENKON

    1962’de Ankara’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Ankara’da tamamladı. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü’nü bitirdi. Mimar olarak çalıştı (1989-97). Halen BKÜ’de bul...

  • ATTİLA İLHAN

    1925’te Menemen/İzmir’de doğdu. İlk ve ortaokulu İzmir Karşıyaka’da bitirdi. İzmir Lisesi’nde okurken komünistlik suçlamasıyla tutuklandığı için (1941) okuldan uzaklaştırı...

  • AVNİ GİVDA

    1909’da Lüleburgaz’da doğdu. İlköğrenimini İstanbul’da, ortaöğrenimini Bursa’da tamamladı. AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1932). Çeşitli illerde hakimlik, Tarım Bakanlığı...

  • AYDA ERBAL

    1972’de Ankara’da doğdu. St. Michel Lisesi’ni bitirdi. Yüksek öğrenimini, ODTÜ Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü, BKÜ ve Columbia Üniversitesi Siyaset Bilimi bölümler...

  • AYDİLGE SARP

    1979’da Kütahya’da doğdu. Ortaöğrenimini TED Ankara Kolejinde tamamladı. BaşÜ Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (2001). İÜ İletişim Fakültesi’nde radyo, tv, ...

  • AYDIN DOĞAN

    1947’de Lorikan köyü/Keban/Elazığ’da doğdu. İlk öykülerini 1976’dan itibaren takma adla yayınladı. 1878’de Kardeş Tiyatrosu’nu kurdu, oyunlar yazdı ve yönetti. ...

  • AYDOĞAN YAVAŞLI

    1955’te Manisa’da doğdu. AÖF’ni bitirdi. Sivas, Kütahya, Erzurum ve İzmir’de öğretmenlik yaptı. İzmir Yeni Tv. Ve TRT-1’de sanat porgramları hazırlayıp, sundu. Edebiya...

  • AYFER COŞKUN

    1941’de Elazığ’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Elazığ’da tamamladı. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. İstanbul Belediyesi Hukuk İşleri Müdürlüğü’nde çalıştı. Siyasi nedenler...

  • AYFER TUNÇ

    1964’te Adapazarı’nda doğdu. İstanbul Erenköy Kız Lisesi’ni, İÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi. Tanım dergisini yayınladı (Sedat Bilgin’le birlikte, 2 sayı, 1984...

  • AYHAN BOZFIRAT

    1932’de İstanbul’da doğdu. Asıl adı, Ayhan Köksal’dır. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdikten sonra aynı fakültede Ceza ve Ceza Usulü Kürsüsü’nde asistan olarak çalıştıktan so...

  • AYHAN BOZKURT

    1971’de doğdu. Senaristlik ve tv dizisinde oyunculuk yaptı. Hişt, Öküz ve Hayvan dergilerinin yayın kurulunda bulundu. Edebiyat hayatına şiirle başladı. Şiir, öykü ve rö...

  • AYHAN GÜLDAŞ

    1943’te Nizip/Gaziantep’te doğdu. Tam adı, Ayhan İsmail Gündaş. İstanbul Atatürk Lisesi’ni (1964), İÜ Edebiyat Fakültesi Türkoloji Bölümü’nü (1969) bitirdi. “Halilname” üs...

  • AYHAN SARIİSMAİLOĞLU

    1932’de Konya’da doğdu. Ortaöğrenimini Konya’da tamamladı. AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1953). Sarıkamış, İstanbul ve İskenderun’da askeri yargıç (1953-64), Jandarma ...

  • AYLA ÇINAROĞLU

    1939’da Ankara’da doğdu. İsmet Paşa Kız Sanat Enstitüsü’nü (1955), Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Grafik Sanatlar Bölümü’nü bitirdi (1961). Bir süre grafikerlik yaptıkta...

  • AYLA KUTLU

    1938’de Antakya’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Antakya, İskenderun, Gaziantep ve Antakya’da tamamladı. AÜ kara Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi (1960). İçişleri ...

  • AYLA YAZGAN

    1944’te Sarkamış’ta doğdu. İÜ Felesefe, HÜ Sosyoloji (1970) ve Stockholm Üniversitesi Sosyal Antropoloji (1977) bölümlerini bitirdi, yüksek lisans yaptı. Stockholm Ünive...

  • AYLİN SÜER

    1971’de İzmit’te doğdu. İÜ İletişim Fakültesi’ni bitirdi (1993). Toplumsal Araştırmalar Vakfı ve Sinema Vakfı’nda iki yıl teorik ve uygulamalı senaryo eğitimi aldı, medya...

  • AYŞE BAYRAKTAR

    Hakkında Bilgi bulunamamıştır.

  • AYŞE ÇEKİÇ YAMAÇ

    1960’ta Emirdağ / Afyon’da doğdu. Aydın Ortaklar Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi. Diyarbakır, Afyon, Samsun, Kars ve Eskişehir’de öğretmenlik yaparak emekli oldu. Halen Esk...