Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • ADİL AKKOYUNLU

    1952’de Malatya’da doğdu. Malatya Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1976). Malatya’da resmi kurumlarda yöneticilik, öğretmenlik, SHÇEK’te yurt müdürlüğü yaptı. Halen aynı kuru...

  • ADİL ERDEM

    1964’te Ankara’da doğdu. Haymana’nın Burgaz köyü İlkokulu’nu bitirdi. 1981’de işçi olarak Danimarka’ya gitti.

  • ADİL OKAY

    1957’de Antakya’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Antakya’da tamamladı; yükseköğrenimini tamamlamadı. Avrupa’ya gitti (1981); onbeş yıl Paris’te yaşadıktan sonra tekrar T...

  • ADİLE ERKAN

    1956’da Yozgat’ta doğdu. Açıköğretim Fakültesi İktisat Bölümü’nü bitirdi. 1977’de başladığı memurluktan emekli oldu. Öyküleri Kül Öykü ve Damar dergilerinde yayınland...

  • ADNAN ARDAĞI

    1922’de Pazar’da doğdu. Tam adı Adnan Ardağı Çakmakoğlu. Vefa Lisesi’ni (1940), İstanbul Yüksek Öğretmen Okulu’nun matematik-astronomi bölümünü bitirdi (1945). Çeşitli li...

  • ADNAN BİNYAZAR

    1934’te Diyarbakır’da doğdu. Dicle Köy Enstitüsü’nü, Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü bitirdi. Çorum ve Kahramanmaraş İlköğretmen Okullarında, HÜ Temel Bilimler...

  • ADNAN GERGER

    1958’de Hani/Diyarbakır’da doğdu. Halen NTV’de çalışıyor. Öykü kitapları dışında Dağların Ardı Kimin Yurdu (1991), Seni Anlatabilmek Eskişehir (1991) adlı inceleme, Korku...

  • ADNAN ÖZYALÇINER

    1934’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Adnan Çelik. Şair, eleştirmen Sennur Sezen’in eşi. Kâğıthane 3. Panisyonlu İlkokulu’nu (1947), Eyüp Ortaokulu’nu (1950), İstanbul Erkek...

  • ADNAN VELİ KANIK

    1916’da İstanbul’da doğdu. Şair Orhan Veli’nin kardeşidir. Mehmet Yanık imzasını da kullandı. Boğaziçi ve Galatasaray liselerinde okudu. İÜ Hukuk Fakültesi’ndeki öğrenimi...

  • ÂFET ILGAZ

    1937’de Ezine/Çanakkale’de doğdu. İlköğretmen Okulu’nu, Çapa Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü bitirdi (1956). Bir süre, İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe ve Klasik Diller Böl...

  • AFİF YESARİ

    1922’de İstanbul’da doğdu. Öykücü Mahmut Yesari’nin oğlu. İlkokulu bitirdikten sonra özel öğrenim gördü. Gezgin tiyatrolarda aktörlük yaptı. Çoğunluğu Mike Hammer imzalı...

  • AFŞAR TİMUÇİN

    1939’da Akhisar / Manisa’da doğdu. İstanbul Erkek Lisesi’ni (1959) bitirdi. İÜ Edebiyat Fakültesi Fransız Filolojisi ve Felsefe bölümlerindeki yüksek öğrenimini Kanada Mo...

  • AHMED ESAD SEZAİ SÜNBÜLLÜK

    1874’te Kastamonu’da doğdu. İstanbul İdadisi’ni ve Mülkiye Mektebi’ni bitirdi. Dahiliye Nezareti Muhasebe Kalemi’nde çalıştı (1894), Kaymakamlık, öğretmenlik ve Hakka D...

  • AHMED MİTHAT EFENDİ

    1844’te İstanbul’da doğdu. Beş, altı yaşlarında iken babası ölünce bir ara Mısır Çarşısı’nda bir aktar dükkanında çıraklık etti, sonra ağabeyinin yanına Vidin’e gitti (18...

  • AHMET BÜKE

    1970’te Gördes/Manisa’da doğdu. DEÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü’nü bitirdi (1997). Öyküleri E, Adam Öykü, Poetika İmge Öyküler ve Eşik Cini dergil...

  • AHMET ÇAKIR

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Dostun Ölümü’yle 1982 Akademi Kitabevi Öykü Başarı Ödülü’nü kazandı.

  • AHMET CEMAL

    1942’de İstanbul’da doğdu. Sant Georg Avusturya Lisesi’ni ve İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Aynı Fakültede asistanlık yaptı. İstanbul Avusturya Kültür Ofisi’nde basın d...

  • AHMET ERHAN

    1958’de Ankara’da doğdu. Ankara’da akşam lisesini (1980), Gazi Yüksek Öğretmen Okulu Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Edebiyat hayatına, 1975’te Militan dergisin...

  • AHMET EROL

    1961’de Karayün/Sivas’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. MÜ İİBF İşletme Bölümü Uluslar arası İlişkiler Bölümü’nü bitirdi. Maliye müfettişi oldu (198...

  • AHMET ERÖZENCİ

    1956’da İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’ni bitirdi. Halen aynı fakültenin Üroloji Anabilim Dalı’nda öğretim ü...