Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • NÂBİ-ZÂDE AHMED NÂZIM

    1862’de İstanbul’da doğdu. Tam adı Ahmed Nâzım’dır. Sübyan mektebinde, Fevziye Rüşdiyesi’nde, Beşiktaş Askeri Rüşdiyesi’nde, Mühendishane-i Berri-i Hümayun İdadisi’nde öğr...

  • NACİ GİRGİNSOY

    1924’te Manastır/Makedonya’da doğdu. İzmit Ortaokulu’nu, İzmit Akşam Ticaret Lisesi’ni bitirdi. Vardiya işçiliği, Laborantlık, Devlet Demir Yolları’nda memurluk, istasyo...

  • NACİ M. ÜNVER

    1938’de Hacıbektaş / Nevşehir’de doğdu. AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Çeşitli illerde hakimlik, Yargıtay’da tetkik hakimliği, üyelik ve ceza dairesi başkanlığı yaparak...

  • NACİYE MAKAL

    1929’de Yerkesik / Muğla’da doğdu. Antalya Aksu Köy Enstitütü’nü bitirdi (1946). Muğla, Aksaray, Ankara’da öğretmenlik yapatı; emekli oldu (1978).

  • NADİR GEZER

    1930’da İnegöl/Bursa’da doğdu. Arifiye Köy Enstitüsü’nü (1952), Gazi Eğitim Enstitüsü Fen Bölümü’nü bitirdi (1954). İngiltere’de dil eğitimi gördü (1966-68). Çeşitli ille...

  • NADİR ÜLKER

    Hakkında Bilgi Bulunamamıştır.

  • NAFER ERMİŞ

    1964’te Denizli’de doğdu. AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi. 1990’dan itibaren Bremen Üniversitesi’nde (Almanya) Felsefe, Kültür Bilimleri ve Alman Filolojisi Bölüm...

  • NAHİT ERUZ

    1936’da Aksaray’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Aksaray ile Adana’da tamamladı. İzmir Yüksek Ekonomi ve Ticaret Okulu’nu bitirdi (1958). Öğretmenlik, muhasebecilik, banka...

  • NAHİT SIRRI ÖRİK

    1885’te İstanbul’da doğdu. Divan sahibi Olti’li Ahmet Hafız Paşa’nın torunu ve Hukuk Mektebi hocası, rüsûmât müdir-i mütercimi, Şûrâ-yı Devlet Âzâsı, Shakespeare’den iki oy...

  • NAİL GÜRELİ

    1932’de İstanbul’da doğdu. İlkokulu Bandırma ve Beşiktaş’ta, ortaokulu Kabataş Ortaokulu’nda, liseyi Kabataş Lisesi’nde ve Sultanahmet Sanat Enstitüsü’nde okudu. Gazetecil...

  • NAİL KIRMIZIGÜL

    1965’te Gaziantep’te doğdu.

  • NAİM TİRALİ

    1925’te Giresun’da doğdu. Tam adı Naim Şafak Tirali. İlkokulu Giresun’da okudu. Galatasaray Lisesi’ni (1945), İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1950). Tasvir gazetesinde ...

  • NAKİ TEZEL

    1915’te İstanbul’da doğdu. Pertevniyal Lisesi’ni, İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1940). Nahiye müdürlüğü, kaymakamlık yaptı. Basın Yayın Genel Müdürlüğü, Ticaret Bakanl...

  • NALAN AKGÖL

    İstanbul'da doğdu. İngiliz Kız Ortaokulu’nu, Ankara Koleji’ni ve İÜ Felsefe Bölümünü bitirdi. Halen İstanbul’da yaşıyor ve Zoğrafyon Rum Erkek Lisesinde Sosyoloji öğret...

  • NALAN BARBAROSOĞLU

    1961'de Adapazarı'nda doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi Sistematik Felsefe ve Mantık Bölümü'nü bitirdi (1982). İstanbul’da metin yazarlığı ve redaktörlük yaptı. Halen İstanb...

  • NALAN TUNTAŞ

    1964’te doğdu. İzmir Amerikan Kız Lisesi Edebiyat Bölümü’nü bitirdi. Öykü kitapları dışında Baharda Yağmura Özlem (1999) adlı bir romanı bulunmaktadır. ...

  • NALAN TÜRKELİ

    1959’da Ordu’da doğdu. İlkokulu bitirdi. Konfeksiyon atölyelerinde ve ara işlerde çalıştı. Öykü kitabı dışında, Varoşta Kadın Olmak (1995) adlı bir günlük kitabı bulu...

  • NAZAN BEKİROĞLU

    1957’de Trabzon'da doğdu. Trabzon İskenderpaşa İlkokulu’nu (1968), Trabzon Lisesi’ni (1874), AtaÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nü bitirdi (1978). Tr...

  • NAZİFE ÖZTOK

    1929’da Tire’de doğdu. İzmir Kız Lisesi’ni (1948), İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Öğretmenlik yaparak emekli oldu (1982). Öykü Kitap...

  • NAZIM HİKMET

    1901’de Selanik’te doğdu. Asıl adı Mehmet Nâzım Ran. Göztepe Nümune Mekteb’nde, bir süre Galatasaray Sultanisi’nde ve Nişantaşı Sultanisi’nde okudu. Bahriye Mektebi’ni bi...