Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • NEJAT İLHAN

    Tam adı Nejat İlhan Tuğbay. Hakkında başka bir bilgi bulunamamıştır.

  • NEJAT TURHAN

    1964’te Turhal / Tokat’ta doğdu. İlk ve ortaokulu Turhal’da, liseyi İstanbul Kabataş Erkek Lisesi’nde (1981) okudu. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1985); aynı fakültede y...

  • NEMİKA TUĞCU

    1946’da Kayseri’de doğdu. Çouk kitapları yazarı Kemalettin Tuğcu’nun yegeni. Kayseri Kız Ortaokulu’nu, Kandilli Kız Lisesi’ni bitirdi (1965). Paşabahçe Şişe Cam Sanayii’...

  • NERMİN BEZMEN

    1954’te Antalya’da doğdu. Nevada Basic High School’u (1972), Sekreterlik Yüksek Okulu’nu (1974) bitirdi. Yoga ve resim öğretmenliği yaptı; tezhip, minyatür, kalem işi, d...

  • NEŞE CEHİZ

    1958’de Ordu’da doğdu. AÜ Eczacılık fakültesini bitirdikten sonra biyokimya dalında ihtisas yaptı, halen İstanbul’da Taksim Hastanesi’nde çalışıyor. İlk şiiri 1990’da Va...

  • NEŞE GÜLERSOY

    1950’de Manisa’da doğdu. İstanbul Özel Eczacılık Yüksek Okulunu bitirdi. Manisa’da kendi eczanesini açtı ve işletti. Eczacılar Üretim ve Tüketim Kooperatifi’nin kuruluş...

  • NEŞE KAREL

    1943’te Bursa’da doğdu. Tam adı Fatma Neşe Karel. Manisa Lisesi’ni (1959) bitirdi. İki yıl Almanya’da kaldı, Yazıyı tek uğraş edindi. Edebiyat hayatına 1988’de Atayol (İ...

  • NEŞE KUTLUTAŞ

    1965’te doğdu. Aslen Kafkasyalı. Sanat tarihi ve arkeoloji eğitimi aldı. Kamu sektöründe on yıl çalıştıktan sonra aydırldı, raydo programcılığı yaptı. Öykü ve yazıları M...

  • NESRİN ÖZYAYCI

    1955’te Gaziantep’te doğdu. İlk ve orta öğrenimini Gaziantep’te tamamladı. Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dil Bilimi’ni bitirdi. Gaziantep’de öğretmen, ODTÜ Lisan Okulu...

  • NEVİN İŞLEK

    1936’da Tekirdağ’da doğdu. İstanbul Kız Lisesi’ndeki öğrenimini yarım bıraktı. Resimle uğraştı, bir çok karma sergiye katıldı; şiirden sonra öyküye yöneldi. Öyküleri Dos...

  • NEVRA BUCAK

    1952’de İstanbul’da doğdu. Tam adı İpek Nevra Bucak. Kadıköy Kız Koleji’ni (1969), İstanbul Belediye Konservatuarı Şan Bölümü’nü bitirdi (1974). Bir süre şan ve piyano i...

  • NEVRES KIRDAR

    1957’de Aydın’da doğdu. HÜ Felsefe Bölümü’nü bitirdi. Maden İşletmelerive Er Holding Kablo Fabrikaı’nda müdire olarak çalıştı. İzmir’de serbest ticaretle ugraştı. Öykü ...

  • NEVZAT CANAN

    1961’de Kırklareli’nde doğdu. Edirne Lisesi’ni (1978), MÜ Atatürk Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Eedebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1983). SÜ’nde yüksek lisans yaptı. Kütahya...

  • NEVZAT ÇELİK

    1960’ta Sinop’ta doğdu. İk ve orta okulu İstanbul Gültepe’de, liseyi Yeni Levent ve Şişli liselerinde okudu. İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi’ndeki öğrenimini 1980 ihtil...

  • NEVZAT GÜNGÖR

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • NEVZAT ÜSTÜN

    1924’te İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Devili İlkokulu (1936), Amerikan Koleji, İstanbul Erkek Lisesi ve Boğaziçi Lisesi’nde tamamladı (1937-46). Yüksek öğre...

  • NEZİHE MERİÇ

    1925’te Gemlik'te doğdu. Tam adı Nezihe Şükran Meriç Şengil. Öykücü Salim Şengil’in karısı. İlkokulu Ağrı’da (1936), ortaokulu Kırşehir’de (1939), liseyi Eskişehir’de (194...

  • NEZİHE MUHİDDİN

    1889’da Kandilli / İstanbul’da doğdu. Özel öğrenim gördü; Farsça, Arapça, Almanca ve Fransızca öğrendi. Fen bilgisi öğretmeni, Kız Sanayi Mektebi’nde yönetici olarak ça...

  • NEZİHE ORUÇUĞLU

    1949’da Besni / Adıyaman’da doğdu. İlk öyküleri Varlık ve Toplum Düşün dergilerinde yayınlandı.

  • NİHAL GÜRES

    1962’de Ankara’da doğdu. Klasik Filoloji öğrenimi gördü. Yazıları İnternet Haber, Sanat Çevresi, Finansal Forum, Yaşasın Edebiyat ve Sualtı Dünyası dergilerinde yer aldı;...