Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • NAZIM SÖKMEN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • NAZLI ERAY

    1945’te Ankara’da doğdu. Asıl adı Hayriye Nazlı Bütün. Öykücü-şair Sabahattin Kudret Aksal’ın baldızı. İngiliz Kız Ortaokulu’nu (1958), İstanbul Arnavutköy Amerikan Kız K...

  • NECATİ CUMALI

    1921’de Florina/Makedonya’da doğdu. Tam adı Ahmet Necati Cumalı. Ulusal Savaş’tan sonraki mübadelede ailesi ile birlikte İzmir’in Urla ilçesinde yerleşti. öğretimini Urla ...

  • NECATİ GÜNGÖR

    1949’da Malatya’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Malatya’da tamamladı. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Gazetecilik, redaktörlük, editörlük ve reklam yazarlığı yaptı. TRT...

  • NECATİ HAKSUN

    1930’da Tarsus’ta doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Tarsus’ta tamamladı. AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1956). Van ve Adana’da hakimlik yaptı (1958-76). Emekli olduktan sonr...

  • NECATİ MERT

    1945’te Adapazarı’nda doğdu. İlk ve Ortaöğrenimini Adapazarı’nda, yükseköğrenimini AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde tamamladı (1968). ...

  • NECATİ TOSUNER

    1944’te Ankara’da doğdu. Tam adı Osman Necati Tosuner. Demirlibahçe İlkokulu’nu, Cebeci Ortaokulu’nu, İstanbul Pertevniyal Lisesi’ni bitirdi (1966). İÜ Edebiyat Fakültesi...

  • NECATİ ÜLGEN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • NECDET EKİCİ

    1955’te Afşin/Kahramanmaraş’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Hatay'ın Dörtyol ilçesinde tamamladı. Samsun Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü bitirdi (1979) Dörtyol Karah...

  • NECDET ÖKMEN

    1924’te İstanbul’da doğdu. AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1948). Serbet avukatlık yaptı. CHP örgütlerinde çalıştı; bir dönem CHP’den milletvekili seçildi. Emekli oldukt...

  • NECDET RÜŞTÜ EFE

    1900’de İstanbul’da doğdu. Mekteb-i Saadet’te, Fatih Numune Mektebi’nde, Vefa Lisesi’nde öğrenim gördü. İÜ Tıp Fakültesi’ndeki eğitimini yarıda bırakarak iş hayatına atıld...

  • NECDET SEVİNÇ

    1944’te Gaziantep’te doğdu. İlk ve ortaokulu Gaziantep’te okudu. Siyasi bir yazısı nedeniyle Lise’yi bitiremedi. Siyasi nedenlerle çeşitli koğusturmalara uğradı; toplam...

  • NECİP FAZIL KISAKÜREK

    1905'te İstanbul’da doğdu. Yazılarında Ne-Fa-Ka, Hi-Ab-Kö, Ha-A-Ka, Adıdeğmez, Neslihan Kısakürek, Ahmet Abdülbaki, Nüktedan, Dedektifx1, Prof. Ş.Ü, Mürid, Bankacı, Be-De, ...

  • NECİP TOSUN

    1960’ta Kırıkkale’de doğdu. Kırıkkale Rasattepe İlkolunu’nu, Karşıyaka Ortakolu’nu, Ticaret Lisesi’ni (1978), GÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ni bitirdi. Bir sü...

  • NECLA IŞIK

    1947’de Kilis’te doğdu. Denizli Öğretmen Okulu’nu, Atatürk Eğitim Enstitüsü Fransızca Bölümü’nü bitirdi. Bir süre bilimsel amaçla Fransa’da bulundu. Halen MÜ Fransız Dil...

  • NECMİ GÜRSAKAL

    1950’de Bursa’da doğdu. Bursa Erkek Lisesi'ni, Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi'ni bitirdi. Aynı fakültede asistan olarak işe başladı (1976); profesör oldu (19...

  • NECMİ ONUR

    1925’te Harput / Elazığ’da doğdu. Haydarpaşa Lisesi’ni (1944) bidirdi. İÜ Hukuk Fakültesi’ndeki yükseköğrenimini tamamlamadı. İlkokul yıllarında başlayan iş hayatını 19...

  • NEDİM GÜRSEL

    1951’de Gaziantep’te doğdu. Balıkesir’de 6 Eylül İlkokulu’nu (1960), İstanbul’da Galatasaray Lisesi’ni (1970) ve Sorbonne Üniversitesi Modern Fransız Edebiyatı Bölümü’nü b...

  • NEDRET GÜVENÇ

    1930’da İzmir'de doğdu. Hayri Esen ve Murat Arıburnu’nun eski karısı. İlk ve orta öğrenimini İzmir'de tamamladı; Ankara Devlet Konservatuvarında şan ve piyano tahsili yap...

  • NEHİR AYDIN GÖKDUMAN

    1969’da Çanakkale’de doğdu. İlk ve orta okulu Bandırma'da okudu. Bursa Sağlık Meslek Lisesi'ni, OMÜ Hemşirelik Yüksekokulu’nu bitirdi. Bir süre hemşire olarak çalıştıkt...