Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • ŞÜKRAN YÜCEL

    1951’de İzmir’de doğdu. İzmir Amerikan Kız Koleji’ni (1971) bitirdi. AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ndeki yükseköğrenimini tamamlamadı. Barış gazetesinde muhabirlik, tiy...

  • SÜKRÜ BİLGİÇ

    1948’de Kuyucuk/Adıyaman’da doğdu. Malayta Lisesi’ni ve İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi (1973). 1985’te Norveç’e yerleşti. İlk öyküleri 1970’lerde Yarına...

  • ŞÜKRÜ SÜRMEN

    1945’te Trabzon’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Trabzon’da tamamları. İTÜ Mimarlık Fakültesi’ni bitirdi (1963) Kamuda sektöründe çalıştı.

  • ŞÜKUFE NİHAL

    1896’da İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Şam, Beyrut ve Selanik’te tamamladı. Darülfünun Coğrafya Şubesi’ni bitirdi (1919). Mütareke’de Müdafaa-i Milliye Grubu’n...

  • SÜLAP ÇEKMECİ

    1959’da Uşak’ta doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İTÜ’nde öğrenciyken (1977), 1980 askeri darbesinde tutuklandı, bir süre hapis yattı. Edebiyat h...

  • SÜLEYMAN ÖZKANOĞLU

    1936’da Tarsus / Mersin’de doğdu. Tarsus Lisesi’ni bitirdi. Tarsus Amerikan Koleji’nde sekreterlik, Mersin’de tercümanlık yaptı.

  • SÜLEYMAN ŞAHİN TAR

    1914’te Bursa’da doğdu. Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü bitirdi. Adana’da öğretmenlik yaparken (1941), kendi çıkardığı Çığ dergisinde yer alan bir öyküsü yüzünd...

  • SULHİ DÖLEK

    1948’de İstanbul’da doğdu. İlk ve orta okulu İstanbul Rami’de okudu. Deniz Harp Okulu’nu bitirdi (1969). Michigan Üniversitesi’nde gemi inşası ve makine konularında yüksek...

  • SULTAN SU AKAR

    1947’de Diyarbakır’da doğdu. Tam adı Sultan Su Esen İlk ve orta öğrenimini Diyarbakır’da tamamladı. GÜ Almanca Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Ankara’da Çankaya ile...

  • SUNA GÜLER

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • SUNA TANALTAY

    1933’te Mersin’de doğdu. Mersin İleri İlkokulu’nu, Mersin Tevfik Sırrı Gür Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültes Psikoloji Bölümü’nü bitirdi (1957). Kandilli Kız (1957) ve Ka...

  • SÜREYYYA EVREN

    1972’de İstanbul’da doğdu. Tam adı Süreyya Evren Türkeli. Nişantaşı Anadolu Lisesi’ni bitirdi. Bir süre MSÜ Mimarlık Bölümü’nde okudu; İÜ Edebiyat Fakültesi Leh Dili ve Ed...

  • SUZAN MUMCU

    1941’de Samsun’da doğdu. Öğretmenlik yaparak emekli oldu.

  • SUZAN SAMANCI

    1962’de Diyarbakır’da doğdu. Diyarbakır Lisesi’ni bitirdi (1979). Demokrasi, Gündem ve Ozgür Politika gazetelerinde köşe yazarlığı yaptı (1995 - 2005). Halen Diyarbakır...